$
ספורט ישראלי

האם רייסר זה הווינר הבא?

בטוטו מאמינים שמותג מירוצי הסוסים שלהם יכול להכניס יותר ממיליארד וחצי שקל בשנה

אוריאל דסקל 11:2829.10.14

לפני מספר שנים יו"ר צחי פישביין אמר כי מירוצי סוסים הם יהיו מנוע הצמיחה העיקרי של הטוטו, המועצה להסדר הימורים בספורט - מה שיאפשר לגוף להכניס יותר מ-3 מיליארד שקל בשנה. שנה מאז השקתו של "רייסר", מותג המירוצים של הטוטו, קצת קשה לראות את מירוצי הסוסים הופכים למנוע הצמיחה העיקרי של הטוטו אבל בארגון מתעקשים שזה בדיוק מה שהולך לקרות.

 

 

 

מירוצי סוסים. המהמר הישראלי נהנה מגלובליזציה ויחסים טובים מירוצי סוסים. המהמר הישראלי נהנה מגלובליזציה ויחסים טובים

 

 

"אנחנו רואים ברייסר כאחד ממנוע הצמיחה העיקריים בטוטו", אומר הילה בז'יז'ינסקי, סמנכ"ל שיווק וקמעונאות בטוטו. " בשנים הקרובות אנו צופים כי מכירות מירוצי הסוסים יגדלו ויגיעו בסופו של יום גם למיליארד שקל, מה שיאפשר לטוטו לגדיל באופן ניכר את השקעתו בספורט הישראלי". פישביין אף ציין בעבר שהטוטו יצליח לממן את תוכניות ההשקעה שלו מ-2010 - השקעה של 20 מיליארד שקל בספורט.

 

ובכן, האם זה יכול להגיע למימדים האלה? הרייסר הכניס כ-270 מיליון שקל לקופת הטוטו בשנתו הראשונה כמותג. כ-12 אלף איש נרשמו לאתר ולאפליקציה הסלולרית ומשחקים 7 סוגי משחקים. עוד מוסרים מהטוטו שב- 2014 שודרו 12,000 מרוצים. לשם השוואה, המונדיאל - אירוע של חודש - הכניס יותר מ-300 מיליון שקל.

 

מתוך ה-270 מיליון שקל, 80% הועברו חזרה למהמרים. זה אחוז ניכר הרבה יותר מה-60%-65% שמחוזרים למהמרים מהימורים הרגילים של הטוטו. הסיבה לכך היא שלא הטוטו מפעיל את ההימורים על הסוסים. מדובר במפעילים אנגלים ואירים ו"פול" (קופת הימורים) בו חברות 25 חברות הימורים מרחבי העולם. "הרווח הגולמי שלנו מהימורים על סוסים נמוך יותר מהימורים על ספורט", אומר רונן גרינפלד – מנהל אגף הימורי סוסים בטוטו. "הסיבה לכך היא שהיחסים שווים בכל העולם ובעצם ככה המהמרים הישראלים נהנים מגלובלזציה".

 

זה גם מה שאמור למשוך יותר אנשים להימורים, שבדרך כלל צריך הרבה יותר מסורת והבנה להמר עליהם?

 

"כמו כל הימור זה עניין של אינפורמציה ומזל", אומר גרינפלד. "נכון, בכל העולם זה עניין של מסורת והרבה פעמים יש כאן עניין של השכלה רבה אבל בישראל זה חדש מאוד ורבים מתייחסים אל זה כאל משחק מזל. אבל זה נכון גם למכבי חיפה - הפועל רעננה. מי ידע שרעננה תקח נקודות, מי ששם את הכסף על רעננה נהנה ממזל גדול".

 

בטוטו מספרים שיש צוות של אנשים - אנליסטים של מרוצי סוסים שהביצועים שלהם יחסית טובים לאור העובדה שבאמת אין הרבה מסורת של מרוצי סוסים בישראל. "שמנו לב שהישראלים מהמרים הרבה פעמים על סוסים בגלל התלבושות של הרוכבים על הסוסים (ג'וקיס)", אומר גרינפלד. "אז נכון, יש לנו הרבה מלל וניתוחים אבל לצרכן הישראלי קל יותר להתחבר לזה".

 

ואתם באמת חושבים שככה הרייסר יכול להכניס יותר ממיליארד שקל?

 

"גם הווינר לא התחיל כמפלצת - המותג מספר 1 בשוק", אומר גרינפלד. "זה יקח זמן. כמו כן, יש היקף מצומצם מאוד של הימורים - עדיין לא מהמרים כמו באירופה על סוסים. אנחנו מציעים את המוצר ל-3-4 שעות - זה לא הרבה. באירופה אפשר ביום להמר על מירוץ בהולנד, ואז מירוץ בדובאי ואז מירוץ באוסטרליה - ויש הרבה יותר ספקי תוכן. אנחנו עובדים על זה".

 

הטוטו לא חושף את ההוצאות על שיווק הרייסר ועלויות ספקים ושותפויות אבל מיכל אשל, מנהלת שיווק רייסר, טוענת שכרגע המותג רווחי - "לא עשרה אחוז כמו שאנחנו רוצים אבל ציפינו להפסדים בשנים הראשונות. אבל צריך להבין שנעשתה כאן בנייה מאפס. זה לוקח זמן. צריך להביא מידע ולהנגיש הכל לשפה העברית - אז כרגע אנחנו מרוצים".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x