$
עסקי ספורט

המונדיאל הפך לפרסומת לאוזניות

ניימאר חבש אותן כשירד מהאוטובוס באצטדיון בפורטלזה, וסווארז הסתובב איתן כשהתבדח עם חבריו לנבחרת. אוזניות ביטס אמנם הורחקו מהמגרשים על ידי פיפ"א, אך הן בכל זאת אהובות על רבים מהשחקנים

שירות כלכליסט 13:58 19.06.14

 

ניימאר אוהב אותן בירוק כמו בדגל ברזיל, ווין רוני האנגלי בלבן ולואיס סווארז בכחול: אוזניות ביטס המגושמות אמנם הורחקו מהמגרשים על ידי פיפ"א מסיבות הקשורות לחוזי ספונסרשייפ, אך הן בכל זאת אהובות על רבים מהשחקנים המובילים בעולם. עד כדי כך שהמונדיאל הנערך בימים אלה בברזיל הפך לפרסומת לא רשמית עבור ביטס אלקטרוניקס, שנרכשה בחודש שעבר על ידי אפל. האוזניות הצבעוניות שנוצרו על ידי הראפר ד"ר דרה הפכו פשוט לאביזר הנמצא בכל מקום בכדורגל.

ניימאר חבש אותן כשירד מהאוטובוס באצטדיון קסטלאו בפורטלזה לאימון האחרון של ברזיל לפני המשחק ביום שלישי נגד מקסיקו. סווארז הסתובב איתן מסביב לצוואר שלו בזמן שהתבדח עם חבריו לנבחרת אורוגוואי באחת ההפסקות באימונים.

 

ניימאר, חלוץ נבחרת ברזיל
ניימאר, חלוץ נבחרת ברזילצילום: איי פי

 

אולם ההסכם של פיפ"א עם יצרנית מוצרי האלקטרוניקה היריבה סוני, פירושו שהשחקנים חייבים להוריד את האוזניות בזמן שהם באצטדיונים במשחקים רשמיים ובמסיבות עיתונאים. עם זאת, מומחי השיווק מעריכים כי האיסור הזה כנראה מחזק את המשיכה שלהן.

 

"כשהאוהדים רואים את כוכבי המונדיאל חובשים אוזניות של ביטס בזמנם הפנוי ומתוך בחירה, יש לכך השפעה גדולה בהרבה מלראות אותם נועלים נעלי אדידס או לוגמים משקה של אחת הספונסריות", מסבירה האסטרטגית אלן פטרי - לינסה, בכירה לשעבר באפל ובגוגל. "ההשפעה למעשה גדולה במידה ניכרת - ביטס הרי אינה ספונסרית אז המסר הוא אותנטי ומהימן בהרבה".

 

ביטס אלקטרוניקס נרכשה על ידי אפל תמורת 3 מיליארד דולר. היא ידועה כמי שמאמצת טקטיקות של "שיווק גרילה" כדי להתגבר על מכשולים הקשורים לרישיונות או זיכיונות.

 

לדוגמה, באולימפיאדת לונדון 2012 שלחה החברה אלפי אוזניות בחינם לספורטאים ידועים, כולל שחקני נבחרת הכדורסל של ארה"ב וכלל המשלחת הבריטית, ובכך גברה על פנסוניק שהייתה הספונסרית הרשמית .

 

סרטון באורך חמש דקות שבו נראים ניימאר, סווארז, מריו גצה הגרמני, רובין ואן פרסי ההולנדי, חוויאר "צ'יצ'ריטו" הרננדז המקסיקני ושחקנים נוספים חובשים את האוזניות של ביטס, פורסם ימים ספורים לפני תחילת המונדיאל וכבר נצפה על ידי 10.6 מיליון אנשים ביוטיוב. שם הסרטון הוא "המשחק לפני המשחק" (The Game Before the Game).

 

מביטס העדיפו שלא להגיב על האסטרטגיה שנקטו באולימפיאדה ובמונדיאל.

 

x