$
אירועי ספורט

ה'סופרבול של ניו יורק' יעלה פי 5 יותר מאשר מהסופרבול שהתקיים בשנה שעברה

משחק האליפות של ה-NFL יתקיים הלילה במטלייף בניו ג'רזי, איצטדיון הבית של הקבוצות הניו יורקיות. 11 מתוך 29 הספונסריות המארחות הן חברות בתעשיית השירותים הפיננסים. ארגון האירוע עולה 70 מיליון דולר

שירות כלכליסט 18:4402.02.14

האיצטדיון היקר ביותר בארצות הברית היווה את מוקד המשיכה העיקרי לקיום הסופרבול השנה. משחק האליפות של ה-NFL יתקיים הלילה במגרש הביתי של מעצבי הכלכלה האמריקאית - איצטדיון מטלייף בניו ג'רזי, איצטדיון הבית של הקבוצות הניו יורקיות.

 

11 מתוך 29 הספונסריות המארחות הן חברות בתעשיית השירותים הפיננסים. ארגון האירוע עולה 70 מיליון דולר - גבוה פי 5 מהמשחק שהתקיים בשנה שעברה בניו אורלינס, ואת מרבית החשבון משלמות חברות שבשנה שעברה ההכנסות המצרפיות שלהן עמדו על 339 מיליארד דולר.

 

אצטדיון מטלייף בניו ג'רסי. אצטדיון הבית של הקבוצות הניו יורקיות אצטדיון מטלייף בניו ג'רסי. אצטדיון הבית של הקבוצות הניו יורקיות צלום: איי פי

 

"כל עיר שונה מניו יורק", אומר ג'יי קיקרו, מנהל עמותת הספורט של ניו אורלינס רבתי, שבמשחק משנה שעברה עמדה בראש הוועדה המארחת. "באופן כללי, הוועדה המארחת בכל עיר מתבססת על קהילת העסקים המקומיים".

 

בניו יורק, רשימת הספונסרים המקומיים נשמעת כמו רשימת מקומות העבודה אליהם מנסים להתקבל סטודנטים מצטיינים מאוניברסיטאות היוקרה: ג'י.פי.מורגן, החברה האם של בורסת ניו יורק IntercontinentalExchange Group, גולדמן זאקס, מורגן סטנלי, סיטיגרופ, בלאקרוק ובנק אוף אמריקה.

 

חברות פרטיות, ביניהן SAC קפיטל אדוויזורס עזרו גם כן לממן את הוועדה המארגנת, שההוצאות שלה כוללות את שדרת הסופרבול (Super Bowl Boulevard), פסטיבל רחוב בהשראת פוטבול שהתקיים לאורך ברודווי ופעל עד אתמול, יום לפני המשחק בין דנבר ברונקוס וסיאטל סיהוקס.

 

אל קלי, המנכ"ל של הוועדה המארחת של הסופרבול בניו יורק ובניו ג'רזי אומר כי תעשיית השירותים הפיננסים הייתה מבין התומכות הראשונות והנלהבות ביותר בהצעת הערים לארח את הסופרבול הראשון, שיתקיים באיצטדיון לא מקורה בעיר חורפית. בעלי הקבוצות החליטו במאי 2010 לקיים את המשחק באיצטדיון מטלייף, ארבעה חודשים לפני שהאיצטדיון, שנבנה בעלות של 1.6 מיליארד דולר, אירח אפילו את המשחק הראשון בליגה הרגילה.

 

"ניו יורק היא הבירה של דברים רבים, בירת המסחר וההשקעות", טוען בריאן רולאפ, סגן נשיא לענייני מדיה ב-NFL והוסיף: "זו הייתה אחת האטרקציות בבחירה בניו יורק".

 

בתמורה לכספים שהשקיעו, הספונסריות המארחות קיבלו מושב בוועדה, שיאפשר להן לעזור לתכנן את האירוע, וכן אחד מיותר מ-200 מושבי האח"מ באיצטדיון מטלייף לצפייה במשחק.

 

העלות של אירוח המשחק מתחלקת בין שתי המדינות, ניו יורק וניו ג'רזי, כשהאיצטדיון שוכן באיסט רתרפורד ניו ג'רזי, המרוחק כ-13 קילומטרים משדרת הסופרבול הבטיימס סקוור במנהטן.

 

אזור ניו יורק הצליח להשיג כספים מהסקטור הפיננסי ביתר קלות מאשר ערים אחרות, זאת בשל המדיניות של ה-NFL: היא מאפשרת לגייס עסקים מקומיים לשמש כספונסרים, גם אם הם לא ספונסרים רשמיים של הליגה.

 

סיסרו מציין כי בעוד שלניו אורלינס לא היה שום סיכוי להשיג את סכומים של כסף כמו אלה הזמינים למארחים באזור ניו יורק – היא דווקא פנתה לתעשיית הגז והנפט – התשתית בעיר מאירוח המשחק מספר שיא של 10 פעמים שמרה על כך שהתקציב היה נמוך מ-15 מיליון דולר. "לא רק שעולה פחות לעשות עסקים כאן, אלא העובדה שעשינו זאת כבר 10 פעמים עזרה לנו לנווט את האירוע", אמר בראיון שהעניק מניו אורלינס. "כש-20 אלף חדרי מלון, הרובע הצרפתי והסופרדום כולם ברדיוס של 2 ק"מ אחד מהשני, ההוצאות הן נמוכות במידה ניכרת".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x