$
אירועי ספורט

נייקי - המותג המזוהה ביותר עם האולימפיאדה

למרות שאינה מעניקה חסות רשמית למשחקים, ענקית הלבשת הספורט האמריקאית היא החברה המזוהה ביותר עם האולימפיאדה המתקרבת בלונדון. כך על פי מחקר חדש

סוכנויות הידיעות 20:2020.02.12

נייקי, שאינה נותנת חסות רשמית לאולימפיאדה, היא למעשה המותג המזוהה ביותר עם אולימפיאדת לונדון 2012, ורושמת ביצועים טובים יותר מיריבתה והספונסרית האולימפית הרשמית, אדידס, כך עולה ממחקר חדש שערכה הסוכנות הדיגיטלית ג'אם.

 

על פי המחקר שבחן את רמת הבאזז ברשת,

שנערך על ידי BrandWatch, עבור הסוכנות הדיגיטלית ג'אם בין ה-1 בדצמבר וה-7 בפברואר, עולה שנייקי שולטת בשיחות באינטרנט, כש-7.7% מהשיחות על האולימפיאדה מקושרים למותג. בהשוואה, אדידס מככבת רק ב-0.49% מהשיחות, על אף הדיווחים על הסכם חסות בשווי 100 מיליון ליש"ט שהפך אותה לספונסרית הרשמית של האולימפיאדה.

 

בינואר, השיקה נייקי את קמפיין "#Make it Count", שכולל שורה של צילומים בשחור לבן של מספר ספורטאים בריטיים, שנייקי היא נותנת החסות שלהם, כמו רוכב האופניים מארק קאבנדיש.

 

הערכות הן שהקמפיין עורר בציבור את הרושם כי הוא קשור לאולימפיאדה, זאת על אף שנייקי אינה ספונסרית, והקמפיין אינו מפר אף חוק של האולימפיאדה.

 

המותג שדורג במקום השני מבחינת כמות הבאזז ברשת בנוגע לאולימפיאדה הוא HSBC, אך הוא משתרך הרחק מאחורי נייקי על 0.68% בלבד מהבאזז. קוקה קולה ובריטיש איירוויז, נותנות חסות רשמיות ללונדון 2012,  דורגו במקום השלישי והרביעי בהתאמה, לפני אדידס שדורגה במקום החמישי.

 

קוקה קולה דורגה ראשונה ב- Olympic Sponsors’ social leader board, שלוקח בחשבון מעריצים בפייסבוק, מעורבות בפייסבוק, עוקבים בטוויטר וצפיות ביוטיוב. למותג השתייה יש 38.9 מיליון מעריצים בפייסבוק, חצי מיליון עוקבים בטוויטר ו-55 מיליון צפיות ביוטיוב, נכון ל-7 בפברואר.

 

סמסונג מובייל כבש את המקום השני בטבלה זו, בעוד ש-BMW, אדידס ומקדונלדס דורגו במקומות השלישי, הרביעי והחמישי בהתאמה.

 

כמו כן עולה כי שלושת הספורטאים הבריטיים שזוכים למספר הרב ביותר של עוקבים בטוויטר הם אנדי מארי, מארק קאבנדיש והקופץ למים טום דיילי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x