$
מונדיאל 2010
מונדיאל קצר

"הישראלים השאירו כ-15 מיליון דולר בדרום אפריקה"

מנכ"ל איסתא ספורט, יואב ברוק: "זה הפרויקט הגדול והמוצלח ביותר שלנו - פר קפיטה ישראל היא מעצמת תיירות ספורט"

אוריאל דסקל 18:1113.07.10
חברת איסתא ספורט, שמכרה את חבילות הכרטיסים והתיירות הרשמיות למונדיאל 2010 בישראל, הפגינה שביעות רצון מהנוכחות הישראלית בדרום אפריקה. "סרביה, יוון, שווייץ, סלובניה, סלובקיה - ובכלל כל מדינה בסדר גודל קטן/בינוני כמו ישראל - שלחה פחות אוהדים לדרום אפריקה מאשר ישראל עצמה", אומר יואב ברוק, מנכ"ל איסתא ספורט. "מבחינת פר קפיטה, ישראל היא אחת ממעצמות תיירות הספורט בעולם".

 

כ-1,000 חבילות נמכרו על ידי איסתא ספורט בישראל, והערכות בשוק הן שבין 3,500 ל-4,000 ישראלים שהו בדרום אפריקה בזמן המונדיאל - ושבממוצע, כל אחד, השאיר בין 3,500 ל-5,000 דולר במדינה, גבוה משמעותית מהממוצע - כ-1,600 דולר.

 

"אני מאמין שבסך הכל, המוני הישראלים הוציאו כ-15 מיליון דולר בדרום אפריקה", אומר ברוק. "זה הפרויקט הכי מוצלח שלנו עד כה. הוא היה מסובך וקשה מאוד, אבל בזכות הניסיון והעבודה הקשה עברנו אותו בהצלחה גדולה מאוד. מה גם שרבים מהאנשים שלא קנו כרטיסים וחבילות אצלנו נאלצו להגיע אלינו בסופו של דבר. כל הקורבנות שהזמינו מלון לבד ונפלו לאיזה תרמית, בסופו של דבר, הגיעו אלינו".

 

בסך הכל הכניסו התיירים לדרום אפריקה בזמן המונדיאל כ-1.6 מיליארד דולר כך שהנתח הישראלי - במיוחד לאור העובדה שהנבחרת הישראלית לא התקרבה לדרום אפריקה - הוא יפה מאוד.

 

אצטדיון סוקר סיטי ביוהנסבורג. הכנסות של 1.6 מיליארד דולר אצטדיון סוקר סיטי ביוהנסבורג. הכנסות של 1.6 מיליארד דולר צילום: אי אף פי

 

השקעה של יותר מ-50 אלף דולר

 

."ההחלטה לעבוד ולהשקיע בהיותנו הנציגה הרשמית של ברצלונה בארץ, התקבלה לפי כחמש שנים כחלק מהרצון למתג את איסתא ספורט כחברה מובילה של תיירות הספורט בישראל", אומר עידו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט. "ברצלונה נשאה אותנו מעלה בהצלחתה ואף אולימפיאדת בייג'ינג ייתה הצלחה גדולה מבחינה כלכלית עבורנו ומונדיאל 2010 היה אתגר חדש מבחינתנו: המיקום המיוחד, האופרציה המסובכת הכרוכה בכך, דעת הקהל החוששת מאי הצלחת הטורניר, הכריחו אותנו לעשות דברים בצורה מחושבת, מסודרת ולשקול האם אנו מעוניינים להשקיע שוב סכום כסף של יותר מ-50 אלף דולר עבור הזכות להיות הנציגה הרשמית של הטורניר, עוד לפני שרכשנו כרטיס בודד".

 

ברוק ידע שהולך להיות ביקוש רב לחבילות. "ישראלים נוסעים כי אין כאן את תרבות הספורט והם רוצים להיות חלק מדבר כזה. הם אוהבים את הנסיעות, את הלראות ולהיראות - וזה מחזק אותנו".

 

לפי הערכות של ברוק, רק כ-50% מהנוסעים שלו הולכים גם למשחקים בישראל. "הישראלים רוצים קונצרטים אז הם הולכים לאינטר, ברצלונה, צ'לסי - מעדיפים את זה על פני הכדורגל הישראלי", מוסיף ברוק.

 

עבודה עם פיפ"א

 

השלב הראשון של הפרויקט של איסתא היה קניית הבלעדיות על הפצת הכרטיסים מחברת MATCH, הזכיינית של פיפ"א להפצת כרטיסי משחק. המחירים נעו בין 120 דולר בשלב הבתים לכ-4000 דולר לכרטיסים טובים למשחק הגמר.

 

המסה העיקרית של הצופים התרכזה ביוהנסבורג - העיר בה נחתו מרבית הטיסות הנכנסות למדינה, ואירחה את משחק הפתיחה, משחק הגמר, שני משחקים מוקדמים של ברזיל, שניים של ארגנטינה ואת שאר מושכות הקהל הגדולות. איסתא בחרה ביוהנסבורג כ"מטה" המרכזי ומשם הוציאה לפועל את חלוקת הכרטיסים, קבלת הפנים וההעברות משדה התעופה, סידורי ההלנה ותיאום הפעילויות הנוספות. החברה נעזרה בסטודנטים ישראלים ובקהילה היהודית באזור כדי לספק תשובות ועזרה ללקוחותיה.

 

ברוק ביקר מבפר פעמים בדרום אפריקה בשנה וחצי שקדמו למונדיאל והכין את הקרקע ליוני- יולי 2010 - הוא גם בילה שם את רוב חודש המונדיאל. "אפשר היה לראות מביקור לביקור איך המארגנים של המונדיאל משנים, משפצים וחורגים מתוכניות מקוריות בהתאם למגבלות זמן ושינויי תוכניות של פיפ"א. כמי שמוכרים ללקוח חוויה בצורת חבילה, אנחנו חייבים להפגין גמישות ולא לתת לכלום להפתיע אותנו - זאת הסיבה שאירועים כמו גביע הקונפדרציות הם אירועי הכנה לא רק לנבחרות אלא גם ובעיקר למי שמסביב".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x