סגור
רמי לוי ובעלי המניות ב פליק פלאק
רמי לוי (שני משמאל) ובעלי המניות בפליק פלאק (מימין). המיזם נהנה מעמלות (צילום: משה קצב)

נכנס לאירוע: רמי לוי במו"מ על מיזם מתנות

רמי לוי מנהל משא ומתן להשקעה ב"פליק־פלאק מתנות", שמציע משלוח מתנות לאירועים בתוך שעתיים בלבד באמצעות מגוון חנויות באזור היעד. ההשקעה תהפוך את רמי לוי לבעל המניות הגדול במיזם

רמי לוי מנהל מגעים להשקעה במיזם "פליק פלאק מתנות", שתוביל אותו להיות בעל המניות הגדול בחברה.
המיזם מציע משלוח מתנות לאירועים בתוך שעתיים בלבד באמצעות מגוון חנויות באזור היעד. לוי נפגש עם היזמים למספר פגישות, והמו"מ נמצא בשלבים מתקדמים. העסקה אמורה להתבצע לא דרך החברה הציבורית רמי לוי שיווק השקמה, אלא דרך חברת האחזקות הפרטית של לוי.
המיזם הוקם ב־2020 בידי נתנאל מזור, האחים מיקי וליאור בדוס וגיל בג'ה. מיקי בדוס הוא הבעלים של קבוצת בדוס, בעלי מסעדת טו סי וחברות פנאי נוספות. החברה נרשמה בפברואר 2023.
המיזם פועל במודל של הסכמים עם חנויות ברחבי הארץ. הלקוח נכנס לאתר, מזין את הפרופיל של מקבל המתנה, כמו גיל ומגדר, תקציב והעיר שבה מתגורר מקבל המתנה. הוא מקבל שורה של אופציות למתנות מסוגים שונים וממגוון של חנויות, ומסר רק את הטלפון של המקבל. העסקה נעשית מול החנות, ופליק פלאק מבצעת את השינוע ומתחייבת להעביר את המתנה בתוך שעתיים לכל היותר. למתנה מצורפת תמונה שמצלם השולח או כרטיס ברכה שהוא כתב.
עם הזנת האפיון של מקבל המתנה, התוכנה של החברה מתאימה מספר אפשרויות שמוצעות לשולח, מתוכן הוא בוחר את זו שמתאימה לו. הבקשה מועברת לחנות, וזו מחויבת לספק את המוצר לנמען על ידי אמצעי השילוח של פליק פלאק, שנהנית מעמלה על הפעולה.
לפני משבר הקורונה הוערך שוק המתנות בארץ ביותר מ־10 מיליארד שקל בשנה, כשכרטיסי הגיפט קארד היוו 15% מתוכו.
עבור רמי לוי מדובר באחזקה שיכולה להיות סינרגית לאחזקות אחרות שלו: האחזקה הציבורית היא רמי לוי שיווק השקמה, שמרכזת את פעילות המרכולים של איש העסקים הירושלמי, והפעילות הפרטית מרכזת בעיקר אחזקות נדל"ן בהיקף של כ־2 מיליארד שקל ואת השליטה בחברת התעופה ישראייר. כמו כן הוא מחזיק 10% בחברת דיסקונט השקעות, שמחזיקה בשליטה בסלקום ובחברות הנדל"ן מהדרין, גב ים ועוד.