סגור
מטה קרן בלקסטון ניו יורק
מטה קרן בלאקסטון בניו יורק (צילום: רויטרס)

בלקסטון צופה התאוששות בשוק הנדל"ן בארה"ב, ומשקיעה בדירות להשכרה

עם זאת, התחזיות לדחיית מועד הורדת הריבית בארה"ב גורמות לחברה בשלב זה להשתמש במתינות ב-191 מיליארד הדולר הנזילים שבידיה; "ההתאוששות לא תהיה בקו ישר, אנחנו מחכים לאור הירוק להשקעה", אמר נשיא החברה ג'ון גריי

קרן ההשקעות בלקסטון בניהולו של סטיב שוורצמן צופה התאוששות בשוק הנדל"ן ופועלת בהתאם, כולל השקעות גדולות בתחום, במיוחד בדירות להשכרה. כך לפי אתר Bisnow. אך התחזיות לדחיית מועד הורדת הריבית בארה"ב, גרמה לחברה לדחות שימוש ב-191 מיליארד הדולר הנזילים שבידיה.
"ההתאוששות לא תהיה בקו ישר, אנחנו מחכים לאור הירוק להשקעה", כך אמר ביום חמישי הנשיא וה-COO של בלקסטון ג'ון גריי, בשיחה עם משקיעים.
בלקסטון השקיעה כמעט 25 מיליארד דולר ברבעון הראשון והתחייבה להשקיע 15 מיליון נוספים בעסקאות שממתינות לביצוע, כך אמר גריי למשקיעים. למרות ש-25 מיליארד דולר הוא סכום שגודלו יותר מכפול ממה שהשקיעה החברה ברבעון הראשון של 2023, עדיין מדובר בירידה של כ-21% לעומת ההשקעה של 31 מיליארד דולר ברבעון האחרון של השנה שעברה.
מנהלי בלקסטון אמרו למשקיעים שברבעון הראשון החברה פעלה על סמך אמונה שמחירי הנדל"ן המסחרי הגיעו לתחתית, מה שיוצר תנאים מתאימים להגדלת ההשקעות, כמו הרכישה של חברת Apartment Income REIT תמורת 10 מיליארד דולר במזומן, והפיכתה לפרטית מוקדם יותר החודש. או הרכישה של חברת טריקון רזידנשיאל תמורת 3.5 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה.
דיור להשכרה הוא "השקעה מרכזית עבור בלקסטון" עקב הנתק בין ההיצע והביקוש, כך לדברי גריי. הוא ציין שבארה"ב נבנה בערך אותו מספר של בתים מדי שנה כפי שהיה בשנות ה-60, למרות שהאוכלוסייה הוכפלה מאז. התחלות בנייה של נכסים למשפחות וללוגיסטיקה ירדו ב-50% ו-80% בהתאמה, מה שמניח את היסודות לחוסר איזון בהיצע בהמשך הדרך עבור שני מגזרים אלו, הוא אמר. לדבריו, "הייתי חושב על התקופה הזאת כזמן טוב לזרוע זרעים. ישנה הרבה אי וודאות", אך כאשר היא תחלוף, ההשקעות האלה יתחילו לשאת פרי.
אך עונת הזריעה עליה מדבר גריי עשויה להיות ארוכה מהרגיל, לאור זאת שהורדות הריבית של הבנק הפדרלי עלולות להידחות יותר מהמצופה, מה שהביא לעליות גדולות בשווקי האג"ח והמניות, ואלו עשויות להקשות על ההשקעה. מציאת המימון יכולה להיות קלה יותר, אך גם המחירים צפויים לעלות, לדברי גריי. עוד אמר כי סביבת הריבית הגבוהה ותגובת השוק אליה "מאריכות את חלון הזמן לשימוש בנכסים הנזילים שלנו, ועלולה לדחות חלק מההשקעות והמימושים".