$
הכסף

טיפים ללקוחות עסקיים: לדווח לבנק בזמן

הסיכוי שלקוח עסקי ייקלע למצב של חוב מהותי מול המערכת הבנקאית גבוה יותר מאשר במגזר הפרטי

רימונה פרקש ברוך 12:0907.10.10

הבסיס הפיננסי של לקוחות עסקיים הוא התנהלות באמצעות אשראי. משום כך, הסיכוי שלקוח עסקי ייקלע למצב של חוב מהותי מול המערכת הבנקאית גבוה יותר מאשר במגזר הפרטי.

 

מסקר שערכה חברת שגיא חישובי ריבית בקרב 300 לקוחות עסקיים שחובם לבנק נע בין 200 אלף שקל ל־500 אלף שקל עולה

כי 78% מלקוחות הבנקים לא פועלים כלל להסדרת חובם כאשר הם מקבלים דרישת חוב מהבנק והם מחכים לנקיטת צעדים של הבנק. 15% מדברים עם מנהל הסניף או פונים לרואה חשבון, יועץ כלכלי או עו"ד לבירור החוב, ו־7% מנסים להסדיר את חובם באופן עצמאי.

 

אמנון שוורץ, מנכ"ל שגיא חישובי ריבית וייעוץ כלכלי, ממליץ ללקוחות עסקיים לנקוט כמה צעדים שיקלו עליהם בהתנהלות מול הבנק במקרה של חוב.

 

1. אם ידוע על הוצאה גדולה שיכולה להכניס את החשבון למינוס משמעותי, כדאי לעדכן את הבנק. הבנק גמיש יותר כשהוא מודע למה שקורה.

 

2. ללקוחות עסקיים שכבר קיבלו דרישת חוב מהבנק מומלץ לא להיות שאננים ולפנות מיד לעו"ד או לייעוץ כלכלי, עוד בטרם הגיע החוב לטיפול משפטי.

 

3. לבדוק אם אפשר להפחית את החוב המקורי בשל טעויות חישוב של הבנקים, גביית ריביות מעבר למוסכם או ביצוע התניית שירות בשירות בניגוד לחוק.

 

4. רצוי להימנע מלחתום על סעיף ויתור הטענות נגד הבנק, שהבנק מוסיף במסגרת ההסדר. חתימה על סעיף זה תמנע מהלקוח לבוא אל הבנק בדרישות מאוחר יותר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x