$
שוק ההון

הוצאות מס נמוכות שיפרו את הרווח הנקי של אסם במחצית הראשונה

פרט לשורת הרווח הנקי שעלתה ב-0.5%, אסם מציגה ירידה בכל הפרמטרים. מכירות החברה קטנו כספית ב-2.1% במחצית הראשונה, ועמדו על 2 מיליארד שקל. המכירות ירדו גם כמותית - בשיעור של 1.6%. המכירות של אסם בישראל קפאו, ובעולם ירדו

נורית קדוש 08:50 09.08.16

 

היום (ג') פורסם הדו"ח האחרון של אסם כחברה ציבורית - לאחר רכישת מלוא מניותיה על ידי נסטלה העולמית. הדו"ח מציג ירידה בכל הפרמטרים, למעט הרווח הנקי שצמח ב-0.5%.

 

 

מכירות קבוצת אסם במחצית הראשונה הסתכמו ב-2.05 מיליארד שקל, ירידה של 2.1% ביחס למחצית הראשונה אשתקד. הירידה נרשמה גם במכירות הכמותיות שירדו ב-1.6%. במילים אחרות: אסם מכרה פחות מוצרים לצרכן ולכן נפגעו הכנסותיה הרבעוניות.

 

ההסתכלות על מכירות המחצית ולא על הרבעון לבדו מנטרלת את השפעת חג הפסח, שמשפיע מהותית על מכירות חברות המזון ומשפיע כל שנה באופן שונה על הרבעון הראשון והשני, בשל עיתוי החג.

 

עיקר הירידה נגרמה מפעילות אסם בחו"ל, שירדה ב-1.6% ביחס למחצית הראשונה אשתקד. הפעילות סומנה בעבר כמנוע הצמיחה של הקבוצה. המכירות לשוק המקומי עלו ב-0.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

 

מוצרי אסם
מוצרי אסםצילום: שאול גולן

 

רוב הירידה במכירות נרשם בתחום הקולינרי הכולל פסטות, מרקים, קטשופ ועוד, שמכירותיהם ירדו במחצית ב-5% ל-436.8 מיליון שקל. זאת, בעוד תחום המאפה, משקאות, חטיפים ודגני בוקר שמרו על היקף מכירות דומה לזה שנרשם במחצית הראשונה אשתקד.

 

התגברות התחרות בקטגוריית תחליפי החלב לתינוקות, בהם פועלת עם מטרנה, גרמה לירידה של 2.2% במכירות בתחום זה, כיוון שאסם נקטה בהעמקת מבצעים.

 

הרווח הגולמי של אסם נפגע אף הוא וירד ב-2.5% ל- 827.6 מיליון שקל. הירידה ברווח הגולמי נגרמה בעיקר כתוצאה מעלייה בהנחות ומבצעים וכן כתוצאה מעליית שכר המינימום.

 

הירידה ברווח הגולמי חילחלה גם לשורת הרווח התפעולי שירד ב-2.1% ל-261.3 מיליון שקל.

 

למרות הירידה ברווח הגולמי והתפעולי, שמרה אסם על הרווח הנקי שעלה ב-0.5% ל- 192.8 מיליון שקל. הסיבה לכך היא סעיף הוצאות המס, שירד בין התקופות.

x