$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

רשת H&O נערכת לקרב על שוק אופנת הילדים

במקביל להשקה הצפויה של מותג הילדים דה צ'ילדרנ'ס פלייס בידי פוקס, תפתח H&O בשבועות הקרובים שש חנויות עצמאיות של מותג קרטר'ס. במקביל היא תחזיר לארץ את מותג הילדים אושקוש שנמכר בעבר בגולף

אורנה יפת 08:3113.01.14

רשת H&O משנסת מותניים לקראת התחרות המתגברת בשוק בגדי הילדים. ל"כלכליסט" נודע כי בחודש מרץ הקרוב, בה בעת שקבוצת פוקס תשיק בישראל את מותג האופנה האמריקאי לילדים דה צ'ילדרנ'ס פלייס, תחזיר H&O לישראל את מותג הילדים האמריקאי אושקוש מקבוצת קרטר'ס.

 

במקביל פותחת הרשת שש חנויות עצמאיות של מותג התינוקות והילדים קרטר'ס, שמונה כיום שלוש חנויות עצמאיות נוסף ל־40 סניפים המצויים בתוך חנויות רשת H&O. מוצרי המותג אושקוש יימכרו, בין היתר, בתוך חנויות קרטר'ס העצמאיות. למעשה מתכוונת H&O ליצור מעין פורמט חדש אותו היא מכנה מובייל, בו יימכרו שני מותגי בגדי הילדים יחדיו.

 

בשש הסניפים החדשים תשקיע הרשת כ־3 מיליון שקל, וגודלם ינוע סביב 80 מ"ר לחנות. סניף אחד נפתח בימים האחרונים בקניון רחובות, והשבוע ייפתח סניף נוסף בקניון הזהב בראשון לציון. בתחילת פברואר ייפתח סניף בגרנד קניון בחיפה ושלושה סניפים נוספים ייפתחו בקניונים באזור תל אביב, כפר סבא והשפלה. כמו כן, תשיק H&O בחודש מרץ קולקציית נעלי צעד ראשון של המותג.

 

הזיכיון היה בידי גולף במשך 15 שנה

 

המותג אושקוש והזיכיון לשיווקו בישראל היה עד לפני שנה בידי קבוצת גולף והיא החזיקה בו 15 שנה. קרטר'ס העולמית מחזיקה באושקוש מ־2005, ולאחר שהעניקה ל־H&O את הזיכיון למותג קרטר'ס בישראל היה זה רק עניין של זמן עד שיעבור אליה גם הזיכיון לאושקוש. מי שהוביל את העברת הזיכיון ל־H&O היה מנכ"ל הרשת לשעבר ניצן הדס.

 

חנות של מותג התינוקות והילדים קרטר'ס חנות של מותג התינוקות והילדים קרטר'ס צילום: אלירן אביטל

 

כאמור, המותג אושקוש ישולב בתוך חנויות קרטר'ס בישראל. בשלב הראשון ישולב המותג בחנויות ברחובות, בקניון הזהב, בקניון איילון ובקניון מלחה; מחצית החנות תוקדש לקרטר'ס ומחציתה לאושקוש.

 

"לא נפתח חנויות עצמאיות של אושקוש בשלב זה", מסר ל"כלכליסט" עמיר משה, מנכ"ל רשת H&O. "השאלה אם להכניס את המותג לחנויות קרטר'ס היא רק שאלה של מגבלת מקום שהתשובה לה תיקבע על פי גודל החנות. הסחורה כבר הגיעה לארץ ובחודש מרץ נכניס את קולקציית הקיץ של אושקוש לחנויות".

 

שוק של 2 מיליארד שקל בשנה

 

אושקוש משלים את קרטר'ס, שכן קרטר'ס פונה בעיקר לתינוקות ואושקוש פונה לילדים עד גיל 8, אם כי למותג יש גם קולקציה לתינוקות. בעת שהיה בידי גולף ייצרה האחרונה את פריטי המותג במפעלים שלה בישראל ושיווקה אותם בתוך חנויות גולף במחירים גבוהים. כעת תייבא H&O את כל פריטי המותג.

 

לדברי משה, "המחירים של אושקוש יהיו נמוכים ב־20%–30% מהמחירים שגולף מכרה בהם את המותג. הוא יימכר ברמת המחיר של מותגים ישראליים ובחלק מהמקרים אף ברמה נמוכה יותר". לדבריו, "דה צ'ילדרנ'ס הוא מותג טוב, אבל אינו פונה לקהל היעד של אושקוש". בתוך שלוש עד ארבע שנים, מעריך משה, ייפתחו בישראל בין 25 ל־30 סניפים של קרטר'ס.

 

שוק אופנת הילדים בישראל מוערך בכמעט 2 מיליארד שקל בשנה. הענף מאופיין בפעילות גבוהה ביותר בשנה האחרונה, בייחוד לאחר שקסטרו השיקה את תת־המותג לתינוקות ולילדים בחודש ספטמבר האחרון.

 

במקביל לדה צ'ילדרנ'ס פלייס נכנסים לשוק בגדי הילדים מותגים נוספים: מנגו תכניס קולקציית ילדים לחנויות הנשים, ופוראבר 21 השיקה לאחרונה בישראל קולקציית ילדות בחנות החדשה בקריון בקריית ביאליק, קולקציה שתושק בחנות בעזריאלי תל אביב ולאחר מכן בחנויות העתידיות בקניון מלחה בירושלים ובגרנד קניון בבאר שבע.

 

לפי נתוני BDI, בישראל פועלות כיום כ־1,600 חנויות בגדי ילדים, 900 מהן של רשתות ממותגות ו־700 הן חנויות פרטיות והאנגרים. בקרב הרשתות הממותגות עומדת הרווחיות הגולמית על כ־55% ממחזור המכירות, ואילו בקרב החנויות הפרטיות היא נמוכה יותר ומוערכת ב־35% מהמחזור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x