$
פרסום ושיווק

הבשר בעקבות הסלט, בדרך למשבר חדש?

אזהרת ארגון הבריאות העולמי ביחס לבשר מעובד הובילה למשבר צריכה שגרר מטה גם את מכירות הסלטים. בענף חוששים כי משבר הסלמונלה בסלטים יגרום כעת לאפקט הפוך, והצרכנים שכבר חזרו לקנות בשר מעובד יפסיקו שוב

נורית קדוש 06:5015.08.16

תשעה חודשים אחרי שמכירות הבשר המעובד התרסקו בעקבות אזהרת ארגון הבריאות העולמי כי צריכתו מעלה את הסיכון לחלות בסרטן, נראה כי הענף במגמת התאוששות. כך עולה מנתוני סטורנקסט לסיכום חודש יולי.

 

 

 

 

הירידה במכירות הבשר הצטמצמה בחודש זה לכ־13.8% ביחס למכירות לפני פרסום האזהרה, לעומת ירידה של עשרות אחוזים בתחילת השנה. אלא שבפני הענף ניצבת כעת בעיה חדשה - בכירי הענף חוששים כי בדומה לפגיעה שרשמה קטגוריית הסלטים המוכנים בעקבות נטישת מוצרי הבשר, תיבלם כעת ההתאוששות בעקבות משבר הזיהום בסלטים.

 

לאחר שארגון הבריאות העולמי פרסם את הודעתו בסוף אוקטובר האחרון, אימץ משרד הבריאות בישראל את מסקנותיו ופרסם המלצות שקוראות לציבור להגביל את הצריכה של מוצרי בשר מעובד, במיוחד בתפריט של ילדים, ללא יותר ממנה אחת בחודש. ההמלצות נוגעות במוצרים כמו נקניקיות, נקניקים, המבורגרים ושניצלים מעובדים. בחודש נובמבר צנחו מכירות הבשר המעובד ב־35%, והסתכמו בכ־64 מיליון שקל בחודש לעומת כ־100 מיליון שקל בחודש לפני. הצרכנים לא ראו באזהרה כטרנד חולף והמשיכו לצמצמם את צריכת מוצרי הבשר הפופולריים לאורך חודשים.

    צילום: דנה קופל

 

הירידה החדה נמשכה כ־4 חודשים ובחודש מרץ נרשמה לראשונה עלייה משמעותית בצריכת מוצרי הקטגוריה, לכ־80.4 מיליון שקל בחודש. ניתן להעריך כי ההתאוששות הושגה הן מהזמן שחלף מאז פרסום האזהרה והן בעקבות מהלכים של יצרניות מוצרי הבשר המעובד, שפיתחו והשיקו מוצרים חדשים שאינם מכילים חומרים משמרים שזוהו כגורם מזיק. בחודש אפריל, במהלכו חל חג הפסח בו רבים נוהגים לערוך פיקניקים , רשמה הקטגוריה עלייה נוספת ומכירותיה הסתכמו ב־89.4

מיליון שקל.

 

שיאה של ההתאוששות, נרשם בחודש מאי, בו חל יום העצמאות המזוהה יותר מכל עם מוצרי הבשר, אז חזרו המכירות לגובהן הממוצע ואף יותר, והסתכמו ב־105.4 מיליון שקל. בחודש יוני, בו חל חג השבועות ובהתאם עלתה צריכת מוצרי החלב, חזרה קטגוריית מוצרי הבשר המעובד לרדת, אולם לא לרמות שלאחר אזהרת ארגון הבריאות העולמי אלא לכ־78.9 מיליון שקל. בחודש יולי כאמור, עלו המכירות בין היתר בעקבות יציאת הילדים לחופש מבתי הספר, ונראה כי הצניחה במכירות התמתנה.

 

הירידה במכירות מוצרי הבשר גררה את קטגוריית הסלטים המוכנים לירידות חדות. מדובר במוצרים הנצרכים על פי רוב יחד, בין אם בכריך עם נקניק ובין אם בארוחות עם בשר העשוי על האש. מתחילת השנה, רשמו מכירות הסלטים ירידה של כ־16%. בימים האחרונים, בעקבות הריקול על סלטי שמיר החשודים כמזוהמים בסלמונלה בשל שימוש בטחינה הנסיך הנגועה בחיידק, מעריכים ברשתות השיווק כי מכירות הסלטים ירדו ב־30%. כעת חוששים יצרני מוצרי הבשר המעובד כי בהלת הסלמונלה בסלטים תשליך על מכירות הבשר שרק החלו להתאושש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x