$
פרסום ושיווק

אוכלים פחות: הירידה בצריכת המזון לא נעצרה בחג הפסח

חג הפסח לא הצליח לבלום את מגמת הירידה בצריכה שמאפיינת את המשק בשנה האחרונה

נורית קדוש 09:1820.04.15

חג הפסח לא הצליח לבלום את מגמת הירידה בצריכה שמאפיינת את המשק בשנה האחרונה. מניתוח שערכה חברת נילסן עולה כי בשלושת השבועות שקדמו לחג, 15 במרץ עד 4 באפריל, ירדו המכירות בשוק מוצרי הצריכה ב־65.4 מיליון שקל, והסתכמו ב־3.025 מיליארד שקל. מדובר בירידה של 2.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

שוק המזון ספג ירידה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וקטגוריית מוצרי הטיפוח רשמה ירידה של 5.4% בשלושת השבועות שקדמו לחג. הירידה במכירות הקטגוריה באה לידי ביטוי גם מבחינה כמותית עם צניחה של 3.5% בכמות המוצרים הנמכרים.

 

מוצרי הניקיון רשמו אף הם ירידה של 3.4% לעומת התקופה המקבילה, והירידה הכמותית עמדה על 0.2%. נתונים אלו יכולים להעיד על העמקת מבצעי ההוזלות שסייעו לחברות לשמר את כמות המוצרים שנמכרים.

 

מגמה הפוכה נרשמה בצריכת המשקאות. מגזר זה, שספג ירידות בשנה האחרונה, גילה התאוששות לקראת החג ועלה ב־1.8%.

החג, שחל השנה בתחילת אפריל, הוביל לעלייה של 3.6% במכירות מוצרי הצריכה במרץ ולעלייה של 0.1% במכירות הרבעון הראשון השנה.

 

סניף שופרסל סניף שופרסל צילום: תומריקו

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x