$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מטרנה לא תספק תחליף חלב לבתי החולים של הכללית

החברה הודיעה לקופת החולים שבחרה שלא לספק לה את תחליף החלב משיקולים עסקיים ובשל העלויות הגבוהות של 80 שקל עבור כל לידה

אורנה יפת 21:1823.04.14

מטרנה לא תספק תחליף חלב לבתי החולים של שרותי בריאות כללית. ל"כלכליסט" נודע כי יצרנית תחליף החלב מטרנה הודיעה היום (ד') במכתב לשרותי בריאות כללית כי בחרה שלא לספק לבתי החולים שבבעלות הקופה את תחליף החלב שלה, בשל שיקולים עסקיים והעלויות הכספיות הכרוכות בתשלום של 80 שקל עבור כל לידה.  

משמעות המהלך היא שטבע ופרומדיקו יהיו שתי השחקניות שיספקו תחליפי חלב לשבעת בתי החולים של הכללית בהם פועלים חדרי לידה, כאשר כל אחת מהם תידרש לסכום גבוה יותר ביחס לסכום שהיו משלמות אם מטרנה הייתה גם היא מספקת תחליף חלב לכללית.

 

מטרנה, כמו גם טבע, בחרה שלא לגשת מלכתחילה למכרז שפרסמה בעבר שרותי בריאות כללית לאספקת תחליפי חלב לבתי החולים בבעלותה, בשל הדרישה של הכללית לסכום מינימלי של 3.5 מיליון שקל עבור השתתפות במכרז. בסופו של דבר המכרז בוטל בשל השתתפות של שחקנית יחידה.

 

כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט", קופת החולים בחרה להכניס את כל הספקיות לבתי החולים שלה. בכללית בחרו ללכת בעקבות משרד הבריאות ודרשו מהחברות לשלם 80 שקל עבור כל לידה – הסכום המקסימלי הנדרש מהחברות במסגרת ההנחיות מצד רשות ההגבלים עסקיים במסגרת הצו המוסכם שמסדיר את ההתקשרות בין בתי החולים לחברות.

 

תחליפי חלב תחליפי חלב צילום: עמית שעל

 

מטרנה לא מספקת תחליף חלב לבתי החולים של הכללית מאז שנת 2009 ולמרות זאת לא נפגעו נתחי השוק שלה והיא נחשבת למובילת שוק תחליפי החלב. עד 2009 סיפקה החברה את תחליף החלב למספר בתי חולים של הקופה, כאשר בסוף 2009 יצאה הקופה במכרז מרכז לכל בתי החולים, שבו זכתה פרומדיקו, יבואנית סימילאק, ומאז 2010 מספקת האחרונה בבלעדיות את תחליף החלב שלה לכל בתי החולים הכללית ושילמה עבור הבלעדיות 7.75 מיליון שקל בשנה.

 

מאז הרפורמה בשוק תחליפי החלב במסגרתה נכנסים בימים אלה כל שלוש תחליפי החלב לכל בתי החולים בארץ, עושות החברות שיקול כלכלי האם כדאי להן לספק תחליפי חלב לכל בתי החולים. מדובר בהוצאה כוללת של מיליוני שקלים שמשלמת כל חברה עבור לבתי החולים עבור הזכות להזין את הילודים ובנוסף, מספקות את תחליפי החלב ללא תמורה לבתי החולים. עד היום שילמו מטרנה וסימילאק כ-50 מיליון שקל בשנה ביחד לבתי החולים. העובדה שכל השחקניות נמצאות בכל בתי החולים הפכה את הכלי השיווקי, שנתפס עד לאחרונה ככלי השיווקי היעיל ביותר וככזה שהופך את האמהות לקהל שבוי, לכלי פחות אפקטיבי עבורן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x