$
פרסום ושיווק

ביהמ"ש: תוקפם של תווי הקנייה יוארך ל-4.5 שנים

ביהמ"ש קבע כי הצרכנים יוכלו לעשות שימוש בתווי קנייה שתוקפם פג כבר בשנת 2004 ואילך. בכך קיבל ביהמ"ש את הפשרה שנחתמה בין הרבוע הכחול ושופרסל לבין צרכן שהגיש נגדן תביעה ייצוגית

נורית קדוש 10:2030.09.13

חודש וחצי אחרי שנחשפה ב"כלכליסט" הפשרה שנחתמה בין הרבוע הכחול ושופרסל לבין צרכן שהגיש נגדן תביעה ייצוגית, קיבל אתמול הסכם הפשרה תוקף של פסק דין על ידי השופט פרופ' עופר גרוסקופף בבית משפט המחוזי בלוד.

החל מעוד חודשיים, יזכו הצרכנים לעשות שימוש בתווי קנייה, שתוקפם כבר פג בשנת 2004 ואילך. בנוסף, תוקפם של תווי קנייה חדשים יוארך ל-4.5 שנים. אם מימוש התו יתבצע ברשתות מגה או שופרסל, לצרכן ינתן עודף במזומן או בתו ולא בזיכוי. בנוסף, תווי הקנייה החדשים, יונפקו על גבי כרטיס מגנטי ולא עוד כתווים מנייר.

 

 

תלושי קנייה (ארכיון) תלושי קנייה (ארכיון) צילום: רוני שיצר

 

במסגרת הפשרה ישלמו שופרסל והרבוע הכחול יחד 1.750 מיליון שקל, בגין פיצוי לתובע אמוץ חורב ושכר טרחה לעורכי דינו עו"ד שלומי מושקוביץ, יניב סטיס ונתי פולינגר, בנוסף להטבות לכלל הצרכנים.

 

בהחלטתו, הדגיש השופט גרוסקופף את השינוי הדרמטי שיחולל הסכם הפשרה בזכויות הצרכנים: "רבות נאמר ונכתב על חשיבות מנגנון התביעה הייצוגית להגנת זכויותיו של ציבור הצרכנים. ואולם, למרבה הצער, מעטות הן הבקשות לאישור תביעה כייצוגית בהן ממומש פוטנציאל זה מכוח אל הפועל. ההליך שלפניי הוא אחד מאותם יוצאי דופן חשובים, בהם מתגלה במלוא הדרה כוחה של התביעה הייצוגית להביא לשינוי בנורמות המקובלות בשוק, ולהוליך בדרך זו להתנהלות מסחרית ראויה והוגנת של ספק כלשהו כלפי קהל לקוחותיו". השופט אותת בדבריו לעסקים נוספים המתנהלים באופן המקפח את זכויות הצרכנים, באומרו כי הסכם הפשרה מחייב רק את שופרסל והריבוע הכחול, אולם "יש לקוות כי גם משווקים אחרים בשוק יאמצו הסדרים דומים וזאת אף בטרם יאלצו להתמודד עם תביעות דומות לזו שלפניי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x