$
פרסום ושיווק

התחזית של PwC: ההכנסות מדיגיטל יצילו את העיתונות

הפירמה צופה שהכנסות העיתונות העולמית לא יקטנו עד 2017 בעיקר עקב התחזקות הדיגיטל

אופיר דור 08:3412.06.13

הירידה בהכנסות העיתונות העולמית צפויה להיבלם בארבע השנים הקרובות ולהיתמך בעלייה בהכנסות מדיגיטל, כך מעריכה פירמת ראיית החשבון PwC בתחזית שפרסמה על שוק התקשורת העולמי בשנים 2013–2017.

על פי התחזית, לאחר שהכנסות העיתונות העולמית ממכירות ופרסום עמדו על 187 מיליארד דולר ב־2008, הן ירדו ל־163 מיליארד דולר ב־2012, אך צפויות להישאר ללא שינוי עד 2017. זאת בעיקר עקב ההתחזקות של העיתונות המודפסת בארצות מתפתחות כגון הודו וכן בשל עלייה במשקל ההכנסות מדיגיטל. על פי התחזית, שיעור הכנסות העיתונות מפעילות דיגיטלית צפוי לעלות מ־5% ב־2012 ל־11% ב־2017.

 

 

PwC מעריכה כי צריכת המדיה הדיגיטלית (טלוויזיה אינטרנטית, ספרות אלקטרונית ועיתונות על גבי אפליקציות) תזנק מ־27% אשתקד ל־47% ב־2017. במקביל צריכת המדיה המסורתית, הכוללת טלוויזיה, ספרות ועיתונות מודפסת, תיחלש ותקטן מ־73% ב־2012 ל־53% ב־2017.

 

PwC מעריכה כי למרות החשש מהורדות של תוכן פיראטי באינטרנט הכנסות שוק הטלוויזיה מדמי מנוי יהיו 212 מיליארד דולר ב־2017 לעומת 172 מיליארד דולר ב־2012. גם האיום על הטלוויזיה המסורתית מצד שירותי תוכן בתשלום באינטרנט, כדוגמת נטפליקס והולו, לא יהיה משמעותי כמצופה: נתח השוק שיתפסו ב־2017 יסתכם ב־6% בלבד מהכנסות שוק הטלוויזיה, לעומת 2% אשתקד.

 

להערכת PwC, מכירות שוק הספרים יגדל מ־101.6 מיליארד דולר ב־2012 ל־104.3 מיליארד דולר ב־2017, ונתח השוק של ספרים אלקטרוניים יגדל מ־9% אשתקד ל־22% ב־2017 - עלייה שתקזז את הירידה בהכנסות ספרים מודפסים.

 

ערן יוהן, ראש תחום המדיה ב-PwC ערן יוהן, ראש תחום המדיה ב-PwC

 

על פי התחזית, הטלוויזיה המסורתית תהיה גם ב־2017 המדיום הפרסומי הגדול בעולם. ההכנסות מפרסום טלוויזיוני צפויות לגדול בקצב שנתי של 5.3%, מ־162 מיליארד דולר ב־2012 ל־209 מיליארד ב־2017. נתח השוק של הפרסום הטלוויזיוני המסורתי מעוגת הפרסום העולמית יהיה 33% ב־2017.

 

"השחקנים בשוק המדיה העולמי לומדים בשנים האחרונות איך לייצר כסף מהעולם הדיגיטלי", אמר ל"כלכליסט" ערן יוהן, ראש מגזר הבידור והמדיה ב־PwC ישראל. לדבריו, "אחת הסיבות לעלייה בהכנסות שוק הספרים והעיתונות נובעת מהיישום של מודלים דיגיטליים". יוהן מציין כי "העלייה החדה בהכנסות שוק הפרסום האינטרנטי מחייבת מציאת דרכים חדשות למדידת האפקטיביות, שיביאו בחשבון את הצריכה של תוכן על פני מגוון רחב של פלטפורמות כמו סלולר וטאבלטים לצד הטלוויזיה המסורתית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x