$
פרסום ושיווק

שופרסל בלחץ? הרשת תשיק קו מוצרים מוזל

הרשת תצא במוצרים ללא מותג, ותנסה להגיע להוזלות של 40%-50% לעומת מחירי המדף של מוצרים רגילים

גיל קליאן ואורנה יפת 11:1304.09.11

שופרסל תשיק תת מותג למותג הפרטי שלה, במטרה להציע לצרכן מוצרים זולים עוד יותר. הרשת תצא במוצרים ללא מותג, ותנסה להגיע להוזלות של 40%-50% לעומת מחירי המדף של מוצרים רגילים. הרשת תשיק 60-80 מוצרים שפיתחו עבורה ספקים ישראלים קטנים ובינוניים, ביניהם נטו מלינדה, פרי ויטה, אחווה,

פרי ניר, גליל כימיקלים, רג'ואן, זנלכל, סופר דרינק ואחרים.

 

 "התהליך הזה החל בשנה שעברה", אמר ריצ'י האנטר, מנהל עסקים ראשי ברשת. "ברבעון הראשון של השנה סיימנו פילוט שנמשך ארבעה חודשים". לדבריו, המהלך הועתק מרשתות שיווק בינלאומיות כגון טסקו וקרפו שמחזיקות לצד המותגים המובילים, גם מותג פרטי וגם מותג מוזל". המוצרים לא ימותגו, המראה שלהם יהיה נקי ופשוט ומחירם בפורמטים דיל ושלי צפוי להיות זהה, אם כי ברשת עוד לא הגיעו להחלטה סופית בעניין זה.

 

המהלך  מגיע לאחר שבשבוע שעבר הגיעה לסיכום עם התאחדות הסטודנטים להוזלה של סל של 30 מוצרי בסיס ממותגים בשיעור של כ-20%. הסיכום עם הסטודנטים נדחה בינתיים על ידי פעילי מחאת הקוטג' ומחאת מחירי המזון, בטענה כי שופרסל הציעה בעבר הצעות מפליגות יותר שנדחו על ידי אנשי המחאה, המנסים להביא לשינוי יסודי יותר בשוק.

 

מטרת המהלך, מסבירים בשופרסל, להוזיל את סל המוצרים לצרכן. בשלב זה נכנסים למגוון מוצרים בקטגוריות של חומרי ניקוי כגון אקונומיקה, מרכך כביסה, נוזל כלים ונוזל רצפה, שעל פי האנטר, תפסו כבר בשלב הפיילוט 30% מהמכירות בקטגוריה בה הם פועלים. בחודשים הקרובים יושקו מוצרי מזון בסיסיים ביניהם קפה טורקי, עוגות, שניצל תירס, קוקה קולה, צ'יפס, קמח, אורז, ירקות קפואים, טונה, ביסקוויטים, פתיתים, דבש, תחליב רחצה לגוף ועוד.

לדוגמה שמפו 4 ליטר יעלה 13 שקל לעומת שמפו פינוק 700 מ"ל שמחירו 14 שקל, טונה 160 גרם 3 יחידות – 11.90 לעןמת מותג מוביל שעולה 14 שקל, אורז 1 ק"ג 6 שקלים לעומת 7.90 שקל ופירורי לחם 4 שקלים ל-500 גרם לעומת פירוית זהב 350 גרם שעולה 8.79 שקל.

 

"אני ארוויח על מוצר כזה חצי ממה שאני מרוויח במותג מוביל", אמר אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל שופרסל. "זה מוריד לי את הרווח הגולמי אבל אני בטוח שהרווחיות של שופרסל תישמר, כי הצרכן יביע אמון ולויאליות לרשת בעקבות מהלך מסוג זה והמכירות של הרשת יעלו. גם עלויות הייצור שלנו במוצרים הללו הן יותר קטנות ולכן הרווחיות לא תיפגע".

 

לדברי רוזנהויז, הרשת תפנה מקום על המדפים למוצרים הללו גם על חשבון מקומם של מותגים מובילים. "חלק מהמוצרים ירדו מהמדף. אנחנו נצמצם שטח של יתר המותגים ומוכנים לקחת את הסיכון". רוזנהויז הוסיף ואמר "לא ניתן לדעת האם מהלך זה יגרום ספקים הגדולים להוריד מחירים. אני לא יכול להוזיל מוצרים של אסם ב-30%, אז זה הפתרון שלי להוזיל סל מוצרים. מה שבטוח הוא שצרכן יעמוד מול המדף ויראה שלוש דרגות של מחיר, של מותג מוביל מותג פרטי והקו הלבן, ויעשה את הבחירה שלו".

 

רוזנהויז טוען כי מאז תחילת המחאה החברתית, ירדו מחירי מוצרי הצריכה ב-4%-5% אך "שופרסל לקחה את הכל על הגב שלה, והיצרנים לא משתתפים בהוזלות". לדבריו, מרבית הספקים הגדולים וביניהם ספקי המים המינרליים והמחלבות הגדולות, אינן מוכנות לעשות מותג פרטי עבור הרשת. "למה אני צריך לקנות מים מינרלים מאיטליה במחיר זול יותר מאשר בישראל? זאת המהומה".

 

בינתיים ברשת עדיין מככבות קריאות להחרים את שופרסל ומגה - רשתות שיווק המזון הגדולות בישראל. מגה מצידה הודיעה אף היא בשבוע שעבר על סל מוצרים מוזלים המונה 32 מוצרים רובם של המותג הפרטי. כמו כן עלתה מגה בקמפיין המציג את הסל שלה כתשובה ליוקר המחייה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x