$
פרסום ושיווק

שופרסל: הורדת המוצרים מהמדפים - חלק מתוכנית ארוכת טווח לניהול המדף

הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל טוענת, כי למהלך שביצעה בשבוע שעבר, במסגרתו הורדו מוצרים מובילים מהמדפים - אין קשר לעובדה כי אלה נמכרו במבצעים ברשת המתחרה - מגה בול

גלי ברגר 17:2231.12.08

"הורדת המוצרים היא לא תשובה למהלך מגה בול, או כל מבצע אחר, אלא חלק מתוכנית ארוכת טווח לניהול המדף", כך אמר היום (ד') גורם בכיר בחברת שופרסל, בתגובה לפרסומים, אתמול, לפיהם הורידה לפני כשבוע שופרסל מוצרים מובילים, כמו נס קפה רד-מאג, קרטוניות פריגת, שישיית נביעות ועוד

ממדפיה - בשל כך שאלה נמכרו במסגרת מבצעים ברשת רבוע כחול.

 

"שופרסל מוכרת 12,000 סוגים של מוצרי מכולת. אנחנו יודעים שיש ירידה במכירות, סטגנציה, שופרסל מצטמצמת ומתייעלת ונמשיך לנהל את המדפים בדרך היעילה ביותר". לשאלה כיצד הורדה של מוצרים - מובילים בנתחי שוק - היא ניהול יעיל יותר של המדף, התקשה הגורם להשיב, כמו גם לשאלה, האם לירידה של כ-17% במניית החברה בשבוע האחרון יש קשר להתנהגות הכוחנית. "הרשת רווחית, אין שום לחץ ותראו את התוצאות".

 

אותו גורם ציין, כי הוא לא קיבל פנייה מרשות ההגבלים העסקיים בנוגע להתנהלות. יחד עם זאת, גורמים בשוק אמרו, כי רשות ההגבלים פתחתה בחקירה נגד שופרסל בעקבות הורדת המוצרים. רונית קן, הממונה על ההגבלים, אינה נוהגת להתערב בשוק המזון במקרים של התנהלות כוחנית של רשתות מול ספקים, אך הפעם, ככל הנראה, רואים ברשות פגיעה ממשית בצרכן, שכן שופרסל לא מאפשרת לו לקנות מוצרים מובילים.

 

מחברת שופרסל נמסר בתגובה: החוק הוא נר לרגלינו. פעלנו ונפעל על פי החוק בלבד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x