סגור
מעצרה של הצעירה שקראה "בן גביר עבריין", אתמול
מעצרה של הצעירה שקראה "בן גביר עבריין", אתמול (צילום: תומר גולדנברג, מתוך X)

המפגינות שנעצרו אחרי שהשתמשו במגפון בקפלן בטענה ל"הפרת סדר"

עובר אורח תיעד אמש בסמוך לצומת קפלן בת"א שוטרים עוצרים שתי צעירות שעשו שימוש במגפון. אחת מהן, לפי עדויות הנוכחים, קראה קריאה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. המשטרה טוענת שהשתיים היו מעורבות "בתהלוכה לא חוקית במטרה להפר את הסדר ולחסום כבישים ראשיים", אולם בסרטונים אין תיעוד תומך לטענתה. המפגינות שוחררו

שתי מפגינות, שתועדו אתמול (שבת) בערב בסרטונים בסמוך לצומת קפלן בת"א כשהן נעצרות על ידי שוטרים לאחר שקראו במגפון קריאות נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר היו מעורבות "בתהלוכה בלתי חוקית במטרה להפר את הסדר ולחסום כבישים ראשיים". כך טוענת המשטרה בתגובה לפניית "כלכליסט" באשר לשני הסרטונים, שצולמו על ידי עובר אורח בשם תומר גולדנברג.
גולדנברג אמר היום (א') ל"כלכליסט": "אני גר בת"א. ראיתי שני שוטרים מתלחששים ואז רצים אל מפגינה עם מגפון, לוקחים אותו ממנה ועוצרים אותה. לא ראיתי שהיא עשתה משהו". בסרטון, המפגינה ענת פלדמן אמרה את שמה לנוכחים לאחר המעצר. לא רואים בו כל התנגדות או הפרת סדר מצדה, ואף לא רואים שהיא עושה שימוש במגפון.



בסרטון השני, שצולם לדברי גולדנברג בסמוך לאירוע הראשון, הוא תיעד את מעצרה של הצעירה ששמה רומי נעים – תיעוד שאף הופץ ברשתות חברתיות. בסרטון זה רואים שהמפגינה עשתה שימוש במגפון, אך לא שומעים מה אמרה. ובכל מקרה לדברים שאמרה או לא אמרה אין על פניו שום קשר לעבירה של "הפרת הסדר הציבורי". לדברי גולדנברג הוא אומנם לא הצליח לתעד את דבריה, אך שמע שהקריאה היתה נגד בן גביר.
לדברי ח"כ נעמה לזימי שנכחה במקום ושוחחה עם "כלכליסט", גם היא לא שמעה מה כרזה הצעירה נעים במגפון, אולם לדברי נוכחים במקום המפגינה אכן קראה קריאה נגד בן גביר. "זה היה מעצר ברוטאלי ואלים", אמר לזימי ל"כלכליסט". "ניגשתי לשוטרים וביקשתי שידאגו לה ויתנו לה תרופות שהיא זקוקה להן". המשטרה, כך עולה מתגובתה, שחררה בהמשך את הצעירה בתחנת המשטרה.
מהמשטרה נמסר בנוסף, במענה לשאלה האם הצעירה תועדה מבצעת עבירה כלשהי מלבד הקריאה במגפון שאינה מהווה כל עבירה, כי "במהלך הפגנה שהתקיימה אמש, קומץ של מפגינים החלו בתהלוכה בלתי חוקית על רחוב מנחם בגין במטרה להפר את הסדר ולחסום כבישים ראשיים. על אף קריאות השוטרים לחדול מהפרת הסדר, המפגינים לא נשמעו להוראות והתעמתו עם השוטרים, שעצרו שבעה מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי".
לגבי המפגינה רומי נעים המשטרה מסרה כי "הצעירה הובאה לתחנת המשטרה לאחר המעצר ושוחררה כעבור זמן קצר וללא דיחוי לאחר בדיקת נסיבות האירוע". לגבי המפגינה ענת פלדמן המשטרה לא מסרה התייחסות נוספת.