סגור
מגזין מנהלים 31.12.20 דניאל בירנבאום מנכל סודהסטרים
דניאל בירנבאום. ישב 22 יום בכלא בסה"כ (צילום: יריב כץ)

נשיא המדינה קיצר את מאסרו של מנכ"ל סודהסטרים לשעבר ל-22 יום

דניאל בירנבאום שהודה והורשע באוקטובר במסגרת הסדר טיעון בשימוש במידע פנים, ונגזר עליו עונש של 60 יום מאסר - ישב בסך הכל כשליש מהזמן, כך על פי הודעה שנמסרה לבית המשפט. במקביל: איילה כהן, שגרפה רווח של כ-200 אלף שקל מקבלת מידע הפנים, הודתה בביצוע העבירה ותבקש לבטל את הרשעתה

דניאל בירנבאום, לשעבר מנכ"ל סודהסטרים, שהודה והורשע במסירת מידע פנים למקורבת אליו ונגזרו עליו 60 יום מאסר וקנס של 50 אלף שקלים, ישב בכלא 22 יום בלבד. כך עולה מהודעת עדכון בתביעה ייצוגית בגין עבירות המידע פנים שמסר לאחרונה עורך דינו, דורי קלגסבלד, לביהמ"ש.
בהודעה, שבה נכתב כי בירנבאום מוכן לשלם את סכום התביעה, 92 אלף שקל, לקרן חירום לטובת המאמץ המלחמתי שהקים וזאת על מנת לסיים את התביעה, כתב עו"ד קלגסבלד כי: "ביום 1.11.2023 בירנבאום החל לרצות עונש מאסר של 60 יום שהוטל עליו. ביום 23.11.2023 נשיא המדינה הקל בעונשו והוא סיים מיידית לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו".
על פי האישומים שבהם הודה בירנבאום בחודש אוקטובר האחרון, הוא מסר למקורבת אליו, איילה כהן, מידע פנים לגבי עסקת הענק שבה פפסיקו רכשה מניות סודהסטרים. בעקבות המידע כהן רכשה מניות בסכום של 300 אלף שקל, ולאחר מכן מכרה אותן ב-456 אלף שקל, כלומר ברווח של 156 אלף שקל. על בסיסי מידע פנים נוסף שנמסר לה לגבי הדו"ח הכספי לשנת 2016, כהן רכשה מניות ב-150 אלף שקל, ולאחר מספר חודשים מכרה אותן ב-178 אלף שקל, כלומר ברווח של 28 אלף שקל. בסך הכל הודתה כהן שהפיקה רווח של כ-200 אלף שקל מהמידע האסור.
על פי גזר הדין שניתן בעניינו: "בתאריכים הרלוונטיים (15 ו-17 ביולי 2018) אמר בירנבאום לכהן, תחת השפעת אלכוהול, כי אם יש לה כסף פנוי 'עכשיו זה זמן טוב להשקיע במניית סודהסטרים'".
בתוך כך היום (ב') כהן, המקורבת לבירנבאום, הודתה בביהמ"ש המחוזי בת"א בכך שקיבלה ממנו מידע פנים שבגינו הרוויחה כ-200 אלף שקלים. היא הורשעה לפי הודאתה בביצוע העבירות ללא הסכמה על העונש שייגזר עליה. לפי פרוטוקול הדיון הסנגורית שלה, עו"ד פנינת ינאי, תבקש לבטל את הרשעתה בשל נסיבות אישיות לאחר תסקיר שירות המבחן. כמו כן, כך עולה מהפרוטוקול, לבקשת הסנגורית ובעקבות דברי השופטת בדיון, דנה אמיר, הפרקליטות חזרה בה מהאישום נגד כהן על שיבוש החקירה.
עו"ד פנינת ינאי מסרה בתגובה: "מדובר בבחורה צעירה, נטולת כל ידע בשוק ההון שפעלה מתוך תמימות וטעות, דברים שגרמו לה לכאב ועוגמת נפש מרובים. בהתאם לכך, נבקש לבטל את ההרשעה ולראות בנסיבות המקרה כמו בנסיבותיה האישיות של הנאשמת, ככאלה המצויים בשורה אחת עם מקרים אחרים וידועים בפסיקה, בהם בחרו בתי המשפט דוקא בשיקולים לקולא, ואפשרו קיומה של אי הרשעה מתוך התחשבות במובאים בפניהם לדין".