סגור
חברת תעופה יונייטד איירליינס בואינג 737 נמל תעופה סן פרנסיסקו
מטוסים של יונייטד איירליינס (צילום: גטי )

שמיים סגורים: חברות התעופה האמריקאיות והאירופיות הגדולות עוד לא חוזרות לטוס לישראל

החברות האמריקאיות יונייטד איירליינס, אמריקן איירליינס ודלתא מאריכות את הקפאת הטיסות לארץ ועוקבות אחר המצב הביטחוני. לופטהנזה ואייר פראנס האריכו את ביטולי הטיסות עד אמצע דצמבר. לפי רשות שדות התעופה באוקטובר ירדה תנועת הנוסעים בנתב"ג ב-41% לעומת אוקטובר אשתקד

חברות התעופה האמריקאיות לא חוזרות לטוס לישראל בתקופה הקרובה. חברות כמו דלתא ויונייטד איירליינס האמריקאיות הודיעו בשבוע שעבר כי יאריכו את הקפאת הטיסות לארץ, זאת על אף תכנון מוקדם יותר להחזירן כבר השבוע. ביונייטד הודיעו כי הטיסות יוחזרו רק כאשר התנאים יוכרזו כבטוחים. בדומה, בדלתא ובאמריקן איירליינס הודיעו כי הם ממשיכים לבטל טיסות לנתב"ג ולעקוב אחר המצב הביטחוני. "הלב שלנו יוצא לכל מי שמושפע מההחלטה והצוות שלנו עובד למצוא חלופות בטוחות ללקוחות", נמסר באתר של דלתא, שם תכננו במקור לשוב לטיסות סדירות ב-15 בנובמבר.
בדומה לחברות האמריקאיות, גם בקרב חברות תעופה אירופיות רבות עוד לא חזרו לטוס לישראל והן ציינו כי הן עוקבות אחר המצב בארץ. בלופטהנזה הגרמנית לדוגמה האריכו בשלב זה את ביטולי הטיסות עד ה-14 בדצמבר. "צר לנו על שנאלצנו לקבל את ההחלטה. אנחנו כמובן ממשיכים לעקוב את המצב הביטחוני בישראל ובקשר קרוב עם הרשויות", כך לפי החברה. באייר פראנס התקבלה החלטה זהה והטיסות מבוטלות כרגע עד ה-17 בדצמבר. "הבטיחות של הלקוחות והצוותים עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו", נמסר מהחברה. "אנחנו עוקבים כל העת אחר המצב הגיאופוליטי באזורים שאנחנו משרתים כדי להבטיח את הרמה הגבוהה ביותר של בטיחות בטיסות".
מנתוני רשות שדות התעופה שפורסמו ב"כלכליסט" לפני כשבוע עולה כי המלחמה הובילה לירידה חדה של 41% בהיקף הנוסעים בטיסות בינלאומיות שעברו באוקטובר בנתב"ג לעומת אוקטובר אשתקד. בחודש שעבר היו עשרה ימים שבהם חברות התעופה הזרות המשיכו לטוס לישראל וממנה עד להבנת מלוא היקפה של המלחמה. בנוסף, באוקטובר רבים מהישראלים ביקשו לשוב לישראל בעקבות האירועים, ורבים אחרים יצאו ממנה.
לפי נתוני הרשות, בחודש שעבר עברו כ-1.17 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג לעומת כ-1.99 מיליון נוסעים באוקטובר אשתקד. אל על היתה המרוויחה הגדולה מהיעדרן של רוב המתחרות שלה. החברה עמדה במקום הראשון במספר הנוסעים ורשמה זינוק של 19.5% במספר הנוסעים לעומת אוקטובר אשתקד (כמעט חצי מיליון נוסעים).
לנוכח המלחמה, גם שאר המקומות הראשונים נתפסו על ידי חברות הישראליות: ישראייר נמצאת במקום השני עם יותר מ-86 אלף נוסעים באוקטובר – ירידה של 7.3% ביחס לאשתקד. במקום השלישי ארקיע עם כמעט 57 אלף נוסעים – ירידה של 32.5% ביחס לאשתקד.