סגור
נמל תעופה צ'אנג'י צ'אני סינגפור Changi
נמל התעופה צ'אנג'י בסינגפור. בדיקות ביומטריות רבות לאורך המסלול - מעמדת מסירת המטען ועד העלייה למטוס (צילום: ויקיפדיה)

מהשנה הבאה: שדה התעופה בסינגפור יפעל ללא דרכונים - בעזרת מידע ביומטרי בלבד

נוסעים שיטוסו החל מהשנה הבאה משדה התעופה צ'אנגי בסינגפור לא יידרשו להציג דרכונים ויעברו בדיקת זיהוי אוטומטית על בסיס מידע ביומטרי בלבד. עם זאת, הם ככל הנראה יזדקקו לדרכון במדינה שאליה ייכנסו

המעבר של נוסעים דרך נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור הולך להפוך לחלק הרבה יותר. הסיבה: החל מ-2024 תופעל בשדה התעופה בדיקת זיהוי אוטומטית, שתאפשר לנוסעים לעזוב את עיר המדינה ללא דרכון - בעזרת מידע ביומטרי בלבד.
"סינגפור תהיה אחת המדינות הראשונות בעולם שתציע מעבר בינלאומי ללא דרכון", אמרה שרת התקשורת ג'וזפין טאו במהלך דיון בפרלמנט ביום שני, במהלכו הועברו מספר חוקי הגירה חדשים. טכנולוגיה ביומטרית, לצד תוכנת זיהוי פנים, כבר נמצאות בשימוש בנמל התעופה צ'אנגי. עם זאת, השינויים העתידיים "יפחיתו את הצורך בהצגה חוזרת ונשנית של דרכוני הנוסעים בעמדות בדיקה, מה שיאפשר מעבר חלק ונוח", אמרה טאו.
מידע ביומטרי יאפשר ליצור "דרך זיהוי אחידה" שתיושם בנקודות בדיקה מרובות – החל מעמדת מסירת המטען ועד העלייה למטוס – ותבטל את הצורך במסמכי נסיעה פיזיים כמו כרטיס עלייה למטוס ודרכונים. אך עדיין יהיה צורך בדרכונים במדינות רבות אחרות, שאינן מציעות את השירות הזה", אמרה טאו.
נמל התעופה צ'אנגי משרת יותר מ-100 חברות תעופה שטסות ל-400 יעדים ב-100 מדינות. הוא נבחר בעבר לנמל התעופה הטוב והעמוס בעולם. ביוני עברו בנמל 5.12 מיליון נוסעים - הפעם הראשונה שהשדה חצה את רף 5 מיליון הנוסעים מאז שפרצה מגפת הקורונה בינואר 2020.
נמל התעופה הפך ליעד תיירותי בפני עצמו, ויש בו כיום ארבעה טרמינלים, כאשר החמישי עתיד להיבנות כדי לשרת את מספר הנוסעים העולה. "מערכות ההגירה שלנו חייבות יהיו לעמוד בנפח ההולך וגובר של הנוסעים ביעילות, ולספק חווית מעבר חיובית, שגם תוודא את בטחוננו", אמרה שרת התקשורת.