סגור
בית ספר כיתה תלמידים
כיתה ריקה (צילום: יריב כץ)

מחר: מועצת התלמידים תשבית את הלימודים בתיכונים

מועצת התלמידים הארצית תשבית את הלימודים בתיכונים בפעם השנייה בשנת הלימודים הנוכחית, במחאה על סכסוך בין האוצר לארגון המורים ועיצומי המורים. שיתוף הפעולה של התלמידים בפעם הקודמת בספטמבר היה כמעט כללי

מועצת התלמידים והנוער הארצית תשבית מחר (ה') את הלימודים במחאה על התמשכות סכסוך המורים ובדרישה לחידוש המשא ומתן. התלמידים קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים "שבו לדבר". זאת לאחר שקריאות קודמות למשרד האוצר וארגון המורים להגיע להסכם ובכך לסיים את העיצומים במערכת החינוך לא העלו דבר
המשא ומתן בין האוצר לארגון המורים תקוע בשל מחלוקת בשאלה מה סוכם בעל פה ב-31 באוגוסט. נושא המחלוקת העיקרי הוא טענת האוצר שיו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז הסכים לחוזים אישיים בעוד שארז מכחיש. המורים נוקטים עיצומים שכוללים הימנעות ממתן ציונים ומפעילות מחוץ לבית הספר. האוצר מאיים לנכות להם אתה מקדמות שקיבלו על חשבון ההסכמות בקיץ. התוצאה היא שהתלמידים שנפגעו בקורונה ובמלחמה סובלים פגיעה נוספת.
זו הפעם השנייה השנה שמועצת התלמידים שמביתה את בתי הספר במחאה על עיצומי המנוקים הפעם הקודמת היתה ב-12 בספטמבר והשביתה היתה כמעט כללית. ביוזמת מועצת התלמידים והנהגת ההורים הארצית ייערך מחר דיון של ועדת החינוך בכנסת בנושא סכסוך המורים.
יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ספיר מוספי אמרה ש"זוהי שביתת אזהרה, אנו נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם, כבר שנתיים שהתלמידים לומדים תחת עיצומים, ועכשיו בתקופת מלחמת ״חרבות ברזל״ הנוער זקוק למערכת יציבה בה הוא יכול ללמוד כמו שצריך. אנחנו לא נפסיק לפעול עד שתובטח היציבות, גם לשנים הבאות".