סגור
מטה סלקום נתניה
מטה סלקום בנתניה (אוראל כהן)

תוספות שכר ומענק חד פעמי: הסכם קיבוצי חדש לעובדים בסלקום

ההסכם החדש שכולל תוספות הדרגתיות של כ-10% עד לשנת 2027 יחול על 3,200 עובדי הקבוצה – הכוללת גם את עובדי חברת דינמיקה ועובדי גולן טלקום

ההסתדרות, סלקום וועד העובדים בחברה חתמו היום על הסכם קיבוצי חדש, הכולל שורת תוספות שכר הדרגתיות של כ-10% עד לשנת 2027, יחד עם מענק חד פעמי והטבות נוספות לעובדים. ההסכם החדש יחול על 3,200 עובדי קבוצת סלקום – הכוללת גם את עובדי חברת חנויות ציוד הקצה דינמיקה ועובדי גולן טלקום. ההסכם נחתם על רקע הסכם שינוי הבעלות על סלקום שבניהולו של דניאל ספיר, כאשר קרן פורטיסימו רוכשת את גרעין השליטה בחברה מידי דסק"ש. ההסכם נחתם לאחר שבינואר האחרון הכריזו בהסתדרות על סכסוך עבודה מול ההנהלה.
בסלקום מעריכים את עלות ההסדר החדש ב-165 מיליון שקל, וזאת ללא מענק מיוחד שיקבלו העובדים בהתאם לותק לאחר השלמת מכירת החברה. על פי ההסכם, העובדים יקבלו תוספת שכר של 3% ב-2024, ו-3.5% בשנים 2025 ו-2026. כמו כן, עובדים בעלי ותק מסוים המשתכרים מתחת לממוצע במשק יהיו זכאים לעוד תוספת שכר החל מ-2026, לפי שיעור העלייה בשכר המינימום.
מלבד העלייה בשכר העובדים גם יתוגמלו בעלייה בסכום ההסעדה היומי, כך שיעמוד על 52 שקל ביום, כולל השתתפות העובד. ההסכם גם יכלול תשלום עבור כוננות בגובה 75 שקל בימי חול ו-175 שקל בשבתות ושורת הטבות נוספות. כאמור גם לאחר החתימה על ההסכם החדש, הסעיפים בהסכם הקודם של החברה יישארו בתוקף – ביניהם בונוסים שונים כגון ביגוד (1,000 שקל לזכאים), סבסוד קייטנות וקרן השתלמות בגובה 7.5% מהשכר והארכת חופשת הלידה בשבוע נוסף מעבר לקבוע בחוק.
את ההסכם והמשא ומתן הובילו מטעם ההסתדרות יו"ר איגוד עובדי הסלולר, ההייטק והאינטרנט, יקי חלוצי, ויו"ר ועד עובדי סלקום, אורי אורן. מצד הנהלת סלקום ניהל את המשא ומתן סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה עמי שטרמר.