סגור
מנכל ו מייסד מלאנוקס איל ולדמן
איל ולדמן. יקבל את פרס ישראל ליזמות (צילום: אוראל כהן)

סיבוב הפרסה של קיש: הכריז על זכייתו של איל ולדמן בפרס ישראל ליזמות

בניגוד לנוהג לפרסם הודעה על כל זוכה בפרס, ניסה שר החינוך להצניע את כשלונו בטרפוד זכייתו של היזם תומך המחאה - בהודעה על שישה פרסים ביחד. גם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, שאיים בהגירת חרדים מארץ אם יגויסו, יקבל את הפרס

סיבוב פרסה: שר החינוך, יואב קיש, הודיע על זכייתו של יזם ההייטק איל ולדמן בפרס ישראל. בניגוד למקובל להודיע על כל פרס בנפרד, השר ניסה להצניע את כשלונו בטרפוד זכייתו של היזם תומך המחאה, וזאת באמצעות הודעה משותפת על שישה פרסים. בכך יצר זילות של הזכיות.
כזכור, בעקבות החלטת ועדת הפרס ליזמות להענקי את הפרס לוולדמן שתמך במחאה נגד ההפיכה המשטרית החליט שר החינוך יואב קיש לבטל את הענקת הפרסים כולם חוץ מאשר בנושאי גבורה ותקומה. הוא נאלץ לסגת מהחלטה רק לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה שלא תייצג אותו בבג"ץ.
בנוסף, למרות הודעת הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף שאינו מעוניין בפרס ישראל הוא יקבל אותו השנה. עם זאת, לא פורסמו נימוקים לזכייה ולא ברור מה מצדיק את הפרס לרב. יוסף הזהיר לאחרונה שאם יגייסו את החרדים "ניסע לחו"ל".
בתוך כך, השר ממשיך לערוך שינויים בפרס ישראל, והודיע שהטקס יערך השנה, יום העצמאות הראשון לאחר טבח השבעה באוקטובר, בעוטף - בעיר שדרות.
אלה הזוכים בפרס ישראל:
פרס ישראל בחקר הפסיכולוגיה מוענק לפרופ' גרשון בן שחר
פרס ישראל בחקר מדעי החיים לשנת תשפ"ד מוענק לפרופ' חגי ברגמן
פרס ישראל ביזמות וחדשנות טכנולוגית מוענק לאיל ולדמן
פרס ישראל בספרות תורנית ומשפט עברי מוענק לראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף
פרס ישראל בחקר המתמטיקה, מדעי המחשב, הנדסת מחשבים מוענק לפרופ' ויטלי מילמן
פרס ישראל בחקר הכלכלה, חקר הסטטיסטיקה מוענק לפרופ' יעקב ריטוב
קיש אמר ש"השנה נערוך את טקס פרס ישראל יחד עם תושבי העוטף הגיבורים בעיר שדרות. פרס ישראל הוא פרס של מצוינות ישראלית וכבודם של הזוכים הוא כבודה של מדינת ישראל. לצערי, בהודעתי היום לא היו זוכות אלא זוכים בלבד. שיקול הדעת בעניין זה בידי חברות וחברי הוועדות השונות וכולי תקווה שייבחרו נשים ראויות בקטגוריות הבאות".