סגור

נחשף בכלכליסט
משרד המשפטים: חשש כי עמותה בניהולו של בכיר ברע"ם שיתפה פעולה עם ארגוני טרור

על פי החשד, העמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים בניהולו של ראזי עיסא, העבירה כספים או שיתפה פעולה עם ארגונים שהוכרזו כארגוני טרור. לעמותה ניתנה אפשרות להגיב לממצאים ואם לא תעשה זאת עד לתאריך שנקבע - רשמת העמותות תפנה לבית המשפט בבקשה למתן צו פירוק

אחרי חסימת החשבון על ידי בנק לאומי שנחשפה לראשונה בכלכליסט: יחידת הפיקוח על עמותות במשרד המשפטים מצאה כי העמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים (סיוע 48), בניהולו של בכיר במפלגת רע"ם, ראזי עיסא, העבירה כספים או שיתפה פעולה עם ארגונים מחוץ לישראל שהוכרזו כארגוני טרור. על פי הודעת המשרד, היחידה הודיעה לעמותה על דחיית בקשתה לאישור ניהול תקין לשנת 2024.
לעמותה ניתנה אפשרות להגיב לממצאים המפורטים בדו"ח וכן להתראה שניתנה בעניינה עד ליום 6.5.24, וככל שלא תעשה כן, תפנה רשמת העמותות לבית המשפט בבקשה למתן צו פירוק העמותה.
מעמותת סיוע 48 נמסר: "רשם העמותות שלח לנו מכתב ובו בקשה לקבלת הבהרות במספר נושאים, והעמותה תשתף פעולה עם בדיקת הרשם ותעביר לו תשובות ומסמכים מלאים, שיוכחו מעל לכל ספק כי פעילותה היתה בהתאם לחוק ולכללי המנהל התקין. מדובר במסע רדיפה למטרה פוליטית ברורה של סיכול כל אפשרות לשותפות פוליטית בין ערבים ליהודים על ידי סימון של עבודה הומניטרית שנעשה תוך יידוע של כל הגורמים הרלוונטיים".