סגור
דואר ישראל ב יפו
דואר ישראל (צילום: ריאן פרויס)

תשע קבוצות יתקדמו לשלב הבא בתחרות על רכישת דואר ישראל

הפקידו את הערבות הנדרשת בינתיים - של 3 מיליון שקל; דפוס בארי לא הפקיד ומועמדתו לרכישת הדואר בספק; הגשת הצעה מחייבת כרוכה בסכום ערבות של 30 מיליון שקל; בין הקבוצות שיוכלו להתקדם לשלב הבא: דלק ישראל, אפריקה ישראל, קרן פורטיסימו וקרן אייפקס

המכרז לרכישת חברת דואר ישראל עולה שלב: תשע קבוצות הפקידו את הערבות הנדרשת בשלב זה בגובה 3 מיליון שקל והן יוכלו לעבור לשלב הבא של כניסה אל חדרי המידע ומפגשים עם הנהלת הדואר, כדי לבצע את תהליך בדיקת הנאותות של החברה.
דפוס בארי, שקיבל אישור לכניסה לחדרי המידע באמצעות גורם חיצוני, למרות חוות הדעת של רשות התחרות שהמליצה לפסול אותו, לא הפקיד את הערבות הנדרשת וספק אם יוכל להמשיך בתהליך. רשות התחרות מתנגדת להשתתפות בארי במכרז ומתנה זאת במכירת חלק מפעילותו.
הקבוצות שייכנסו לחדרי המידע הן: דלק ישראל, אפריקה ישראל, קרן פורטיסימו, קרן אייפקס, קבוצה משותפת למילגם של משפחת וייל והפניקס, קבוצת ניאופרם של משפחת פורר, יעקב אנגל וחברת דן. קבוצה נוספת, המורכבת מאוברסיז קומרס, אמיליה פיתוח של עודד פלר וחברת אקסלוט, תוכל להיכנס לחדרי המידע של הדואר באמצעות גורם חיצוני - בגלל העובדה שאחד ממרכיביה - חברת השליחויות אקסלוט - מתחרה בדואר.
בשלושת החודשים הקרובים יוכלו המשקיעים המתעניינים להיפגש עם הנהלת הדואר ולהשלים את תהליך בדיקות הנאותות, בסיומו יודיעו המתמודדים האם בכוונתם להגיש הצעה מחייבת לרכישת החברה.
הגשת הצעה מחייבת כרוכה בהגדלת סכום הערבות ל-30 מיליון שקל. אם התהליך יתבצע לפי התוכניות, תודיע רשות החברות בראשותו של ינקי קוינט על הזוכה במהלך מאי-יוני הקרובים.