תתקדמו: כך צריכים קורות החיים שלכם להיראות ב-2016
צרו קישורים למייל או לאתר שלכם, השתמשו במילות המפתח שינצחו את מערכות המיון האוטומטיות ותשכחו מ"הצהרת הכוונות" - כדי להגיע לראיון עבודה קורות החיים שלכם חייבים לבלוט
אם אתם מחפשים עבודה מסמך קורות החיים שלכם בוודאי מעודכן לפי המשרה האחרונה שלכם, אך ישנם שינויים ועדכונים שכדאי לבצע כדי לגרום לו לבלוט ולהתאימו לתקופה הנוכחית.
"בשוק העבודה של היום, קורות החיים חייבים לבלוט באופן מיידי", אומרת דון בוני, כותבת קורות חיים מקצועית מצפון קרולינה. מנהלי הגיוס משקיעים כ-6 שניות בלבד כדי לעבור על קורות החיים המונחים לפניהם על מנת להחליט אם המועמד ראוי, כך לפי מחקר שערכו לאחרונה בקרן TheLadders. זאת, כמובן, בהנחה שאת הסינון הראשוני לא עושה בכלל מערכת אוטומטית לפני שהם זוכים לפגוש עין אנושית.
התחרות על כל מקום עבודה רק הולכת וגוברת ומי שרוצה להגיע לראיון חייב לדאוג שקורות החיים שלו יעברו את הסינון הראשוני. באתר TIME פרסמו כמה דרכים כדי לגרום לקורות החיים שלכם לבלוט:
1. הדגישו את פרטי ההתקשרות:
מנהלי הגיוס עסוקים, לכן תוכלו לסייע להם בכך שתוסיפו היפרלינק שיהפוך את המייל שלכם לרחוק מהם רק מרחק הקלקה אחת. עם זאת, הוספת כל פרטי הכתובת שלכם מגבירה את הסיכון שתפלו קרבן לגניבת זהות, ולכן הסתפקו רק בכתיבת שם העיר. בנוסף, השתמשו בלינקים לפרופיל הלינקדאין שלכם ולחשבונות מדיה חברתית אחרים שמתאימים לתפקיד.
2. גרמו לקורות החיים שלכם לקפוץ לעין
זה אמנם תלוי בתעשייה אליה אתם מנסים להתקבל, אך תוכלו להבליט את קורות החיים באמצעות עיצוב. עם זאת, כדאי לשמור על זהירות: למעצב גרפי, לדוגמא, יש יותר מרחב יצירתי מאשר לרואה חשבון. אם אתם בוחרים להשתמש בצבעים כדי להפוך את קורות החיים לייחודיים, נסו להפוך רק את הכותרות לצבעוניות על מנת לשמור על מקצועיות. אפשרות נוספת היא לבחור בגופן שונה מדיוויד המוכר.

3. ותרו על הצהרת הכוונות
מנהלי הגיוס של היום לא מתעניינים ביעדים ובשאיפות שלכם לעתיד. הם ממוקדים במציאת המועמד הנכון, ולכן אין סיבה יותר להוסיף פסקת הצהרת כוונות. עם זאת, כדי לכבוש את תשומת הלב של המנהלים, עדיף להתחיל את קורות החיים עם תקציר מקצועי שכולל את שנות הניסיון שלכם, עבודות קודמות והישגים משמעותיים. אל תתייגו את החלק הזה כ"תקציר", אלא השתמשו בכותרת כדי להדגיש את תחומי ההתמחות שלכם.
4. הנחו את העין של הקורא
האינטרנט שינה את דפוסי הקריאה. אנשים כבר לא קוראים מלמעלה למטה אלא מרפרפים על החלקים השונים בעמוד. צריך להתאים את קורות החיים לדפוס הזה, כדי שלא יתפספסו חלקים חשובים. לשם כך, הדגישו טקסטים מסוימים כדי לוודא שההישגים שלכן בולטים לעין.
5. נצחו את הרובוטים
חברות בינוניות וגדולות רבות משתמשות בתוכנות אוטומטיות כדי לערוך סינון ראשוני של המועמדים. קורות החיים שלכם יזדקקו למילות המפתח הנכונות כדי לעבור את המחשב. לכן, השתמשו במילים שמופיעות במודעת הדרושים, ושימו לב לפרטים. שינוי פשוט של המושג "שירות לקוחות" ל"קשרי לקוחות" יכול להוות את ההבדל בין קורות חיים שעוברים את המיון לבין כאלה שנדחים.
6. ותרו על סעיף ה"כישורים"
שלבו את הכישורים שלכם בתוך סעיף הניסיון התעסוקתי. המעסיקים רוצים לראות גם איך יישמתם את הכישורים שלכם. כלל זה אינו תקף אם אתם מתמודדים על משרה שמחייבת כישורים ספציפיים כמו מומחה טכנולוגיית מידע.
7. מקסמו את הנדל"ן:
על אף הטענה הרווחת, לא חייבים להגביל את קורות החיים לעמוד אחד. המומחים מסבירים כי קורות חיים צריכים להיות ארוכים מספיק כדי למסור מידע ולספק ערך, אך לא מילה מעבר לכך. עם זאת, קורות חיים המתפרשים על שני עמודים מתאימים יותר לאדם עם 30 שנות ניסיון ולא לסטודנט שרק סיים את התואר. כדי לשמור על מקום השתמשו בנקודות, קיצורים וראשי תיבות של התעשייה. אל תציינו את המובן מאליו, לדוגמה "המלצות יינתנו לפי בקשה".


