$
מבחני רכב

מפתיעה לטובה אבל עדיין יקרה

לשברולט טראקס החדשה איכות גימור סבירה ואחיזת כביש גבוהה. עם מנוע וממדים גדולים מהמקובל בקטגוריה, גם המחיר מזנק

תומר הדר 23:1612.01.14

ראשית, החדשות הרעות: בעוד כשנתיים שברולט תפסיק לייצר מכוניות המיועדות לשיווק באירופה. החדשות הטובות: שברולט תמשיך לייצר מכוניות המיועדות לשיווק בארצות הברית ובכללן את שברולט טראקס, הג'יפון החדש של החברה.

 

הטראקס מבוססת על הפלטפורמה של רכבי הסופר־מיני של שברולט, לכן ניתן לצפות שמבחוץ וגם מבפנים היא תתאים לנוסעים קטני ממדים, בדומה לניסאן ג'וק. אך הטראקס דווקא מפתיעה לטובה - מדובר ברכב גדול מהמתחרים בקטגוריה, שגם מתהדר במראה מוצק עם גריל קדמי מסיבי וגלגלי ענק, ממש כמו צעצוע מוגדל.


 

גם מבפנים הטראקס לא רעה. איכות הפלסטיקה אמנם עדיין לא מושלמת, ובתאים השונים הפזורים ברחבי הרכב ניכר מגע של פלסטיק זול, אך עם זאת עדיין מדובר בתא נוסעים סביר בהחלט. בדומה ליתר הג'יפונים, תא המטען אינו ענקי אך עדיין גדול מזה של הג'וק.

 

גם מבחינת המנוע ותיבת ההילוכים הטראקס מיועדת להתברג אי שם מעל הג'וק ודומיו. בחזיתה מותקן מנוע מצוין בנפח 1.8 ליטרים שמוכר היטב משברולט קרוז. רק חבל שתיבת ההילוכים אינה רהוטה בפעולתה ולפעמים נוטה לפספס העברות הילוך.

 

שברולט טראקס שברולט טראקס

 

ההתנהגות של הטראקס טובה ואחיזת הכביש שלה גבוהה, לא מעט הודות לגלגלי הענק שלה שמצוידים בצמיגים נמוכי חתך. אך אלה אחראים גם לנסיעה מעט נוקשה בעיר ולרמות גבוהות של רעש רקע בנסיעות בין־עירוניות.

 

בסך הכל הטראקס עושה רושם טוב: עבור 136 אלף שקל הרוכשים מקבלים חבילה טובה יותר מזו שמציעים רוב הג'יפונים בשוק. עם זאת, עדיין מדובר ברכב שיקר בכ־10,000 שקל מסוזוקי קרוס אובר, והקונה הסביר צריך לשאול את עצמו אם תוספת הנפח אכן שווה את הפער.

 

שברולט טראקס

מנוע: בנזין, נפח 1,796 סמ"ק. הספק מרבי 140 כ"ס, מומנט מרבי 18.1 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 180 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־10.9 שניות

צריכת דלק: 12.1 ק"מ לליטר (יצרן), 9.3 ק"מ לליטר (בדיקה)

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 11

מחיר: 136 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x