$
מחפשי עבודה

איך מתקבלים לעבודה באפל?

תהיתם פעם כיצד מגייסת חברת אפל האגדית? עדויות של עובדים ומועמדים מספקות הצצה מבפנים לתהליכי ראיונות העבודה והקריטריונים שלה לעובד האידיאלי

בתיה וייסמן 22:4920.08.13
חשאיות? דיסקרטיות? סודות עסקיים? יש הסבורים כי אלו הם מונחים שאבד עליהם הכלח. תהליכי הגיוס בחברות ענק (כמו גוגל, למשל) זוכים לסיקור נרחב מתמיד, שמוזן לא מעט מחרושת השמועות סביבם.

מהם סודות הגיוס שלך, אפל?

 

אמנם חשיפה והדלפות הן בגדר שגרה בימינו (תשאלו את קודקודי סוכנויות הביטחון של ארה"ב) - אבל חברת אפל, בדלנית מושבעת מאז ומתמיד, הצליחה לשמור גם את תהליך הגיוס ונהלי ההעסקה שלה מתחת לרדאר למשך תקופה ארוכה.

 

אך לא לעולם חוסן: בתקופה בה הדרישה לשקיפות רק מתעצמת, גם החברה הכי חשאית בעולם לא יכלה לשמור בסוד את מה שכולם רוצים לדעת. וכיוון שאנחנו יודעים שאתם עסוקים מדי (בגיוס), התגייסנו כדי לחשוף בפניכם את מה שקורה מאחורי הקלעים של החברה.

 

 

חובבי עימותים - אאוט, נאמנים למותג - אין: אילו מועמדים החברה מחפשת?

 

בדיווחו בנושא, אחד המועמדים ציין כי אפל דורשת "נאמנות כפייתית למותג". הדברים משתקפים היטב בדבריו של מייסד החברה המיתולוגי המנוח, סטיב ג'ובס:

 

"כאשר אני מחפש מועמד למשרה בכירה, אני מחפש מועמד אינטליגנטי, אך השאלה המרכזית עבורי היא האם המועמד יתאהב באפל? אם העובדים מתאהבים בארגון, כל השאר כבר יקרה מעצמו. העובדים ירצו לעשות מה שהכי טוב עבור אפל, לא מה שהכי טוב עבורם, מה שהכי טוב לסטיב, או לכל אחד אחר".

 

מנכ"ל אפל, טים קוק מנכ"ל אפל, טים קוק צילום: בלומברג

 

גם כאשר המנכ"ל הנוכחי של החברה, טים קוק, נשאל מה הן התכונות הנדרשות כיום אצל מועמדים הוא הסביר כי הם מעריכים עובדים בעלי יכולת לעבודת צוות ושיתוף פעולה, אנשים אשר לא מחפשים קרדיט אישי וכאלו שנמנעים מעימותים ומתככים. דבריו זכו לביקורת, משום שנראה כי סטיב ג'ובס עצמו לא היה מצליח להתקבל לעבודה באפל כיום, בשל אופיו התחרותי והעימותים הרבים שהיה מנהל עם חבריו לעבודה.

 

יסודיים, אדיבים ומפרכים: כיצד מתנהלים הראיונות של החברה?

 

כל המועמדים עוברים ראיון טלפוני מקצועי מקדים, אחד או שניים. אך לאחר מכן, תהליך הראיון משתנה ממועמד למועמד: חלק מהמועמדים עוברים כארבעה ראיונות עם ארבעה עד חמישה אנשים בכל פעם, בעוד שאחרים עשויים לעבור עשרה ראיונות אישיים. לרוב, כל הראיונות מרוכזים ביום ארוך אחד. על אף מספר הראיונות הרב באופן יוצא דופן, ניתן לומר כי יש בכך התחשבות במועמדים, והימנעות מאילוצם לבצע נסיעות ארוכות ומעייפות.

 

"הראיון היה מאוד טכני ומאוד מקצועי", אומר מועמד למשרת מהנדס תוכנה. "לא נשאלו שאלות התנהגותיות או אישיותיות. הבעיות והשאלות שהוצגו בפניי היו רלוונטיות לידע ולניסיון שלי. המראיינים היו מאוד מוכשרים מבחינה טכנית ובעלי ידע רב תחומי. באופן כללי הייתי אומר שאפל מחפשת אחר אנשים ברמה מאוד גבוהה. עברתי כשמונה או תשעה ראיונות, אחד על אחד, 30 דקות כל אחד, בחדר קטן. זה היה מתיש, אבל אני חושב שזו הדרך בה חברה צריכה לראיין מהנדסים אם היא מחפשת את הטוב ביותר".

 

מטה אפל בקליפורניה מטה אפל בקליפורניה צילום: בלומברג

 

מועמד אחר (שקיבל את התפקיד) מתאר את ניסיונו להתקבל לתפקיד מהנדס Face Recognition בכיר. "עברתי ראיון ארוך שנמשך יום שלם. הריאיון נערך על ידי סמנכ"ל, דירקטור, מהנדסי ארכיטקטורה ומנהלי צוות. אחריו, עברתי ראיון ארוך נוסף אשר כלל חברי צוות. לאחר חודש של בדיקות רקע ומשא ומתן סביב השכר, קיבלתי את התפקיד".

 

מועמד אחר, אשר התראיין לתפקיד מהנדס עיצוב מוצר, מספק תיאור נוסף של החוויה. "התהליך החל עם שני ראיונות טלפוניים של כ-30-40 דקות, בעלי אופי טכני, עם הרבה שאלות היגיון. לאחר מכן נתבקשתי לבצע פרויקט עיצוב ולבנות מצגת PowerPoint על הפרויקט. לאחר מכן עברתי כשישה ראיונות ביום אחד, וביום למחרת הצגתי את הפרויקט מול המראיינים מהיום הקודם. התהליך היה מאוד מאורגן, ההתקשרות עם החברה הייתה קלה ונוחה והסדרי הנסיעה תוכננו היטב מראש".

 

איפה הכסף? (או - איזה שכר הוצע למועמדים?)

אותנו זה מפתיע, אבל כמה וכמה אנשים דיווחו כי הצעות השכר הראשוניות של אפל היו נמוכות יותר משציפו.

 

מה כמגייסים אפשר לקחת מתהליכי הגיוס של החברה?

ראשית, את ההכרה בחשיבותה של חווית גיוס חיובית עבור המועמדים - ערך חשוב מהן כמוהו גם עבור מותג החברה. התהליך מתואר בדרך כלל על ידי המועמדים והעובדים כחוויה חיובית: המראיינים מתוארים לרוב כמקצועיים וחדי מחשבה בצורה יוצאת דופן (ובכל זאת נחמדים) והאווירה הנינוחה נשמרת. אך מעבר לכך, נראה כי החברה מייחסת חשיבות וערך לכל גיוס, ולא משנה לאיזה דרג.

 

כמובן שבמקרה של אפל (ושל תאגידים אחרים בסדר גודל כזה) קל "לקחת את הזמן" ולהאריך תהליכים כדי לוודא שהגיוס שלה הוא של העובד הנכון והטוב ביותר. אך הרצינות של החברה והדרישה הבלתי מתפשרת שלה לעובדים שיכולים ושואפים "לעבוד בצוות" וחושבים על המותג לפני ההישגים האישיים שלהם בהחלט ראויות להערכה, ואפשר לקבל מהן השראה.

 

ואם בא לכם לנסות להתקבל לעבודה בחברה בקרוב, אחד העובדים בארגון מציע לכם טיפ: "הכירו היטב את מוצרי החברה והבינו את מעמדה של החברה בשוק. ודאו מראש שהמשרה מתאימה לכם ואל תסתנוורו מהעובדה שמדובר באפל".

 

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs

 

* המידע מבוסס על עדויות נבחרות שנאספו ממועמדים ועובדים בחברה באתר Glassdoor.com וכתבות ובלוגים מקצועיים בתחום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x