$
מחפשי עבודה

איך להתמודד עם עמית לעבודה עצלן?

לפני שפונים לבוס, רצוי לוודא שהציפיות ידועות לכולם ובד ובד לנסות לפתור את הבעיה. אם גם זה לא עוזר ניתן לפנות לסמכות גבוהה יותר

סוכנויות הידיעות 12:5125.06.13
עובדים שמשתמטים מלעשות עבודה המוטלת עליהם, עולים לשאר העובדים שעה עד שלוש שעות נוספות בשבוע במשרד, כך חושף סקר חדש שערכה חברת הכשרת המנהלים VitalSmarts.

 

הצורך לכסות על עובד עצלן הוא חמור מכך שהוא גורם לכם לאחר לארוחת ערב: ארבעה מתוך כל חמישה נשאלים טענו כי בנוסף הביצועים שלהם הידרדרו. לרוע המזל, העצלנים לא נוטים להגיב היטב לביקורת מצד עמיתים לעבודה. "הם מתרעמים על כך באופן גלוי", אומר הקואצ'ר למנהלים סטיבר רובינס. אף שמומלץ לפנות קודם לעצלנים, על מנת להשיג תוצאות קרוב לוודאי שתצטרכו לשוחח עם הבוס שלכם.

 

אם יש עובד עצלן - הביצועים של יתר העובדים מדרדרים אם יש עובד עצלן - הביצועים של יתר העובדים מדרדרים צילום: שאטרסטוק

 

רובינס ממליץ כי עוד לפני הפנייה לבוס רצוי לנקוט בשני צעדים:

 

לוודא שהציפיות ידועות לכולם - קבעו תאריכי יעד קבוצתיים בפגישה או במייל משותף, כך שכולם ידעו על מה כל אחד מהעובדים אחראי ולמתי יש לסיים את המשימות.

 

לנסות ולפתור את הבעיה: אם אחד העובדים אינו עומד במשימות, כדאי קודם לסכם בצורה נייטרלית את העובדות ולבקש הבהרות. ("האם נוכל לדבר על התקדמות הפרויקט? לא קיבלתי ממך שום נתונים. תוכל לעזור לי להבין למה?"). ייתכן כי לעובד יש תירוץ טוב. אם לא תפנו לסמכות גבוהה יותר.

 

בעת הפגישה עם הבוס זכרו את האסטרטגיות הבאות:

 

1. מהלך פתיחה: "אני מעוניין לשוחח איתך על סוגיה בצוות שעשויה להשפיע על הקשרים שלנו עם הספקים". מדוע זה יעבוד: הצבת הבעיה בתוך הקשר של תוצאות עסקיות תמשוך את תשומת ליבו של הבוס. "אתם לא רוצים להיות מקוטלגים כיללנים", מדגישה הקואצ'רית דרלין פרייס מאטלנטה.

 

2. הגדירו את הבעיה: "אני מתלבטת אם לעלות את הנושא, אך לא קיבלתי מדוד את הנתונים להם אני זקוקה כדי לכתוב את הדו"ח שחייבים להעביר לספקים עד יום שני הבא". מדוע זה עובד: בעת הצגת הנושא, הדגשת העובדה שאינכם ששים להתלונן על דוד מצביעה על המקצועיות שלכם, ועל כך שאינכם מלשינים.

 

3. הדגישו את המאמצים שהשקעתם: "פניתי אליו מספר פעמים ואפילו הצעתי לעזור. אבל הוא אומר שהוא מוצף בעבודה". מדוע זה עובד: אתם דואגים שהבוס ידע שניסיתם מספר פעמים להשיג מה שאתם צריכים לפני שפניתם למנהל. "אינכם רוצים שהבוס שלכם יחשוב שאיבד שעה שלמה בלי סיבה", מציעה פרייס.

 

4. בקשו פתרונות: "האם יש דרך אחרת להשיג את הנתונים? וגם, מכיוון שהתקשינו בשלושת הדו"חות האחרונים, אולי כדאי לשקול לשנות את אופן חלוקת המשימות?" מדוע זה עובד: אתם מאלצים את המנהל שלכם לפתור את הבעיה הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר. אם הבעיה האמיתית של בוב היא עומס, כנראה שלעולם לא תקבלו ממנו את העבודה בזמן כל עוד הבוס לא יתערב וידלדל את המשימות שלו.

 

5. שמרו על האינטרסים שלכם: "אם אתה מעדיף שאני אשלים את העבודה, אילו משימות אחרות לדחות בינתיים?" מדוע זה עובד: במידה ועומס העבודה של דוד ייפול עליכם, אתם רוצים להבהיר שזה לא בסדר להתייחס אליכם כאל פח אשפה. "אם אתם לא רוצים לעבוד קשה מדי תמורת שכר נמוך מדי, עליכם להציב גבולות", מדגישה פרייס. לכך מוסיף רובינס: "אני די בטוח שהבוס שלכם לא הולך פשוט להגיד לכם שעליכם לעשות גם את העבודה של דוד. אך אם כן יעשה זאת, תענו בבדיחות, "האם אני מקבל גם את השכר שלו או רק את האופציות?"

בטל שלח
    לכל התגובות
    x