$
בארץ

ראש בראש: יונדאי IX35 ומאזדה CX5

כשהכביש משובש, הנוחות של יונדאי IX35 מנצחת את המאזדה. אך כשהמהירות עולה, CX5 מראה ליונדאי את הפנסים האחוריים

תומר הדר 08:35 16.04.12

 

יונדאי IX35

מנוע: בנזין, נפח 1,998 סמ"ק, הספק מרבי 163 כ"ס, מומנט מרבי 20.1 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 180 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־10.4 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן: 15.4 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 10.8 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 11

מחיר: 160 אלף שקל

 

אי אפשר לדבר על ג'יפון חדש של מאזדה בלי להזכיר את המתחרה העיקרי, יונדאי IX35, שמתייצב מול המאזדה למבחן של ערב חג. מאזדה CX5 בסיסי, כזה שאינו מצויד במערכת ארבע על ארבע, עולה 161 אלף שקל. יונדאי IX35 עולה 160 אלף שקל. מבחוץ ניכר שמדובר בשני רכבים המיועדים לאותם לקוחות אך מייצגים שתי גישות שונות לחלוטין. היונדאי הוא המוחצן מבין השניים וגם הנאה מביניהם. למרות פער של 2 סנטימטרים בלבד לרעת המאזדה, היונדאי גם נראה גבוה יותר משמעותית, מה שעשוי להיות חשוב ללקוחות רבים. עם זאת, הניסיון מלמד שבעוד שעיצובו של היונדאי עלול להיראות מיושן בעוד כמה שנים, המאזדה הסולידית אולי לא תסובב ראשים ברחוב, אך עיצובה גם לא יימאס.

 

מבפנים אותו הדבר: ביונדאי בחרו בעיצוב מוחצן הכולל שימוש נרחב בפלסטיק כסוף, פתחי מיזוג מעוצבים ומערכת סטריאו צבעונית למדי. במאזדה בחרו בכיוון סולידי, בלי צבעים בוהקים, עם פתחי מזגן רבועים ובקרות קלות לתפעול. בסך הכל, תא הנוסעים של היונדאי יותר הרפתקני וגם מעט יותר מרווח, אך תא הנוסעים של מאזדה יותר איכותי. תנוחת הישיבה בשניהם טובה, אולם במאזדה הנהג יושב נמוך יותר. לאמהות שמחפשות תנוחת ישיבה גבוהה, "כמו של ג'יפ", זה עשוי לא להתאים.

 

יונדאי IX35. מתגברת על שיבושי כביש שהמאזדה מתקשה בהם
יונדאי IX35. מתגברת על שיבושי כביש שהמאזדה מתקשה בהםצילום: תומר הדר

 

בנסיעה התפקידים מתהפכים: כעת יונדאי היא הרגועה ומאזדה היא המוחצנת. ליונדאי יש מנוע חזק יותר על הנייר, שגם מאיץ מהר יותר מזה של המאזדה ברגעים הראשונים, אך תיבת ההילוכים המצוינת של המאזדה מקזזת את הפערים במהרה. בסיבובים המאזדה מובילה הודות לשלדה שמכוילת היטב, הגה בעל משקל סביר ומתלים נוקשים; אך כאשר הכביש הופך משובש, ברמה שמוכרת היטב לכל תושב גוש דן, מתליה הנוקשים של המאזדה שמכוילת לביצועים מתקשים לגהץ שיבושי כביש שהיונדאי בולעת בשמחה. במפתיע, שתי המתמודדות אינן שקטות במיוחד, אך בידוד הרעשים של המאזדה עדיף. גם צריכת הדלק דומה למדי: במבחן שכלל נהיגה בשילוב של נסיעה בכביש בין־עירוני, כמו גם נסיעה

יומיומית ונסיעה עירונית, נרשמה במאזדה צריכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר. ביונדאי נרשמה צריכה פחות טובה של 9.5 ק"מ לליטר, פער צנוע למדי בהתחשב בהצהרותיה של מאזדה על חיסכון ניכר בדלק בדגם החדש.

 

איזה רכב עדיף? כלמוביל ודלק מוטורס ינהלו בחודשים הקרובים מלחמה קשה על שוק הג'יפונים, וההכרעה קשה מכיוון שמדובר בשני רכבים מלאי ניגודים. מחד, המאזדה היא מכונית סולידית אשר מכוילת לביצועים. מנגד, היונדאי היא מכונית מוחצנת שמכוילת לנוחות, לפחות בהשוואה למאזדה. אנחנו מעדיפים את CX5 - זאב בעור מאזדה, אך הבחירה מסויגת: חלק ניכר מרוכשי הג'יפונים לא באמת מחפשים ביצועים, אלא רק רכב גבוה ונוח שלא יעשה בושות בחניון של הבניין המשותף. ללקוחות כאלה מומלץ לנסוע בשתי המכוניות כדי להגיע להחלטה מתאימה.

x