מחיר הפוזה: מפלצת השלג תצליח להתבלט בחניון
סקודה ייטי ידני יכול להוות אלטרנטיבה מעניינת למכונית משפחתית. הוא מרווח להפליא, אם כי תא הנוסעים פשוט יותר מזה של פולקסווגן
סקודה ייטי 1.2
מנוע: בנזין, נפח 1,197 סמ"ק, הספק מרבי 105 כ"ס, מומנט מרבי 17.8 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 175 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־11.8 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן: 15.5 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 10.4 ק"מ לליטר
בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
קבוצת זיהום: 4
מחיר: 120 אלף שקל
המכונית: סקודה ייטי, רכב הכביש־שטח הרך של סקודה, עם השם של מפלצת השלג האגדית. הפעם מדובר בגרסה הבסיסית ביותר, עם מנוע 1.2 ליטרים ומגדש טורבו.
השטיק: קשה להתעלם מהעובדה שעם ישראל גילה מחדש את תיבת ההילוכים הידנית בפלח המכוניות הקטנות. סוזוקי אלטו החלה את הטרנד הזה, וכיום אפילו ביונדאי, מלכת המכירת של ציי הרכב, אפשר לרכוש מכונית משפחתית ידנית. בסקודה מנסים לשכנע את הלקוחות שתיבה ידנית יכולה בהחלט להתאים גם ברכב כביש־שטח רך. למעשה, היא יכולה להוזיל את מחירו ל־120 אלף שקל - מחיר של מכונית משפחתית מסוגן של מאזדה 3 ויונדאי I35. מי שרוצה תיבת הילוכים אוטומטית יתכבד ויוסיף עוד 15 אלף שקל למחיר. מי שרוצה הנעה ארבע על ארבע צריך כבר לבחור בגרסאות הדיזל.
הפנים: סקודה ייטי 1.2, כמו כל ייטי אחר, הוא רכב מרווח להפליא שבולע כמה זוגות אופניים. עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שבייטי חסרים כמה פיצ'רים שהפכו לסטנדרט במכוניות משפחתיות מודרניות, כמו בקרת שיוט ושליטה ברדיו מגלגל ההגה.
נוסף על כך, מה לעשות שבקונצרן פולקסווגן עדיין קיימת חלוקה ניכרת למעמדות וסקודה הצ'כית עדיין אינה מתהדרת במעמד של פולקסווגן, ולכן תא הנוסעים שלה מעוצב במיוחד כך שייראה יותר פשוט מזה של פולקסווגן. לא פחות איכותי, אך יותר פשוט.
הנסיעה: טורבו או לא טורבו, בפועל לסקודה ייטי יש מנוע שמפיק 105 כוחות סוס ו־17.8 קג"מ של מומנט. כשלנהג מצטרפים שני נוסעים אז משקלו של הייטי חוצה בקלות את הטונה וחצי. לא מדובר כאן במתכון לביצועים. החיסרון בכמה כוחות סוס תחת מכסה המנוע אינו מורגש בנסיעה עירונית, אך כאשר הייטי יוצא מחוץ לעיר בהחלט אפשר לשאוף ליותר. עם זאת, הנסיעה נוחה, והייטי מצליח לשמר את האיכויות שלהן התרגלנו בדגמי סקודה השונים.
לסיכום: סקודה ייטי 1.2 הידני מהווה אלטרנטיבה למכונית משפחתית, במיוחד אם מדובר ברכב ליסינג שיתבלט בקלות על רקע החניון האפרורי. למעשה, הוא עולה על כל המכוניות המשפחתיות, בשימושיות בפוזה. אך מי שיבחר בו צריך להביא בחשבון שעל הירידה במחיר משלמים בירידה בביצועים וגם באבזור.


