הקאמבק של ההאצ'בק
גרסת ההאצ'בק של שברולט קרוז, בעלת 5 הדלתות, היא חלופה מעניינת לדגם 4 הדלתות המוכר לנהגים הישראלים
שברולט קרוז האצ'בק
מנוע: דיזל, נפח 1,991 סמ"ק, הספק מרבי 163 כ"ס, מומנט מרבי 32.1 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 201 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־8.5 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן - 21.4 ק"מ לליטר
בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
קבוצת זיהום: טרם נקבעה
מחיר: טרם נקבע
הם מאוד מנומסים, הבריטים האלה. קחו לדוגמה את הכבישים. לפני כל קבוצה של מצלמות מהירות הם שמים שלט מאיר עיניים שמודיע שמקדימה ממתינה מצלמה, נא להאט. אבל המצלמות הבריטיות ניחנו בהומור בריטי ממזרי, הן מצלמות את חזית הרכב ולא את חלקו האחורי, כמו בישראל.
לנהגים הבריטים אין שום בעיה עם הסידור הזה. הם מכירים את הכביש ואת המצלמות. הם גם יודעים איך להתמודד עם מכונית שההגה שלה נמצא בצדה הימני, והם גם מומחים בהעברת הילוכים ביד שמאל. אני לא. אולי בגלל זה קשה לי להבחין בשלטים שמתריעים מפני המצלמות. בהבזק אני מבחין היטב - זה אותו הדבר בכל העולם.
יש לי שברולט קרוז. לא סתם שברולט קרוז, אלא קרוז האצ'בק, גרסת חמש הדלתות של שברולט קרוז המוכרת לרוכשים הישראלים. הדמיון אינו מסתיים כאן. בעוד שהישראלים כלל אינם מודעים לקיומה של קרוז שאינה מונעת בנזין ומצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית, שלי מונעת בדיזל ומצוידת בתיבה ידנית.
ואיך הקרוז דיזל? למען האמת, הרבה יותר טובה מקרוז בעלת מנוע בנזין. תא הנוסעים אינו שונה כלל - פלסטיקה ברמה שדורשת שדרוג קל של איכות הגימור, שפע של מרווח פנימי ונוחות נסיעה טובה, הודות לכיול מתלים רך. אך ההפתעה הגדולה היא המנוע: 163 כוחות סוס, 32.1 קג"מ, והוא מושך בכל הילוך כאילו אין מחר. גם בידוד הרעשים של הקרוז דיזל, כך נדמה, טוב מזה שבדגמי הבנזין. בישראל מובן שלא נחזה בשברולט קרוז דיזל, אך גרסת ההאצ'בק שתשווק כאן עם מנוע בנזין היא בהחלט מכונית מעניינת.
כעת רק צריך להמתין ולראות מה יהיה תג המחיר שיודבק לחלונה. בשוק שבו רוב דגמי המשפחתיות עולים 120 אלף שקל, ניתן לשער שגרסת ההאצ'בק תהיה מעט זולה יותר. אם הפער בין שתי הגרסאות יהיה מספיק גדול, אין ספק שקרוז האצ'בק תוכל לתפוס נתח נאה מעוגת המכירות של שברולט.


