$
בארץ

מבחן רכב - ליונדאי שלי שלוש דלתות: ספורט משמאל, משפחה מימין

יונדאי מציגה את הוולוסטר הייחודית, עם שתי דלתות בצד אחד ואחת בצד השני. המראה הספורטיבי לצד המאפיינים המשפחתיים יכולים להיות שינוי מרענן בענף הליסינג - בעיקר כשהמחיר עומד על 120 אלף שקל

תומר הדר 09:31 26.09.11

 

שאלה פשוטה: כמה דלתות יש למכונית? תשובה פשוטה: למכונית קופה יש שתי דלתות. למכונית סדאן יש ארבע דלתות. למכונית האצ'בק יש חמש דלתות. לאופנוע אין דלתות. תמיד מדובר במספר שווה של דלתות בכל צד. לא מאמינים לי? לכו לספור את הדלתות במאזדה של השכנים. אם בצד אחד תמצאו יותר דלתות מאשר בצד השני - או שהמכונית עברה תאונה או שגנבו להם דלת בלילה. אבל ליונדאי וולוסטר יש בצד אחד דלת אחת ובצד השני שתי דלתות.

 

שאלה: כמה עולה מכונית ליסינג משפחתית 1,600? תשובה: 120 אלף שקל. הסיפור ידוע - רשות המסים אשמה, יבואני הרכב אשמים, חברות הליסינג אשמות. שורה תחתונה - 120 אלף שקל. לא פחות ולא יותר. שאלה: כמה עולה מכונית ספורט? תשובה: בטח הרבה יותר ממכונית משפחתית. יש לה בין היתר מנוע חזק יותר, התנהגות כביש מושקעת יותר ומראה הרבה יותר סקסי. היא גם ממוצבת מעל למכוניות המשפחתיות. אבל יונדאי וולוסטר אוטומטית עולה 120 אלף שקל, כמו מכוניות משפחתיות אחרות. רוצים וולוסטר ידנית? אז המחיר זול ב־10,000 שקל.

 

 

לא רק צעצוע לחובבי הפוזה

 

יונדאי כבר יצרו מכוניות ספורט בעבר. זוכרים את יונדאי קופה? אז אם לדייק, הם יצרו מכוניות ספורט מכוערות שהיו מבוססות על המכוניות המשפחתיות של יונדאי, שהיו בעצמן די מכוערות. אבל יונדאי וולוסטר היא סיפור אחר: השלדה שלה מבוססת על זו של I30 המשפחתית, והמראה שלה מבוסס על זה של מכונית תצוגה בשם וולוסטר שיונדאי הציגה בעבר. בשונה מיצרניות אחרות, ביונדאי שימרו את המראה המוחצן של הוולוסטר ההיא, והתוצאה - קומפלט עם שני אגזוזים ענקיים בפגוש האחורי - מרשימה מאוד. אבל אם מדובר בצעצוע שיקנו כמה עשרות חובבי פוזה ומהירות, את מי זה בכלל מעניין? התשובה, לפי יונדאי, פשוטה: את כולם. את הוולוסטר מקטלגים כמכונית ספורט משפחתית. בגלל זה יש לה שתי דלתות בצד אחד. מאחור באמת יש לה שפע של מקום כל עוד לא דוחסים שם ילד שלישי, ותא המטען שלה סביר בהחלט; גם תא הנוסעים נאה ומסוגל לרקוד יפה על שתי החתונות, עם מאפיינים ספורטיביים מחד אך גם עם שפע של תאי אחסון מאידך. עם זאת, שלא יהיה לכם ספק, יונדאי I35 שעולה גם היא 120 אלף שקל היא משפחתית הרבה יותר נוחה, כי לוולוסטר יש מתלים נוקשים מאוד.

 

הספק גבוה לעומת המשפחתיות

 

אז מאחורי המראה המוחצן הזה יש גם ביצועים? תשובה פשוטה: כן ולא. המנוע של הוולוסטר, בנפח 1.6 ליטרים, מפיק 140 כוחות סוס. מדובר בהספק גבוה יותר מזה של כל המכוניות המשפחתיות שמשווקות בישראל עם מנועי 1.6 ליטרים. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שני מצמדים כמו זו של פולקסווגן, שעושה עבודה טובה, אך לא חלקה כמו זו של המתחרה הגרמנית.

 

בסך הכול הוולוסטר תהיה מהירה מרוב המשפחתיות, אבל אם היא תפגוש ברמזור מכונית ספורט אמיתית, היא תישאר מאחור. בסיבובים הוולוסטר בהחלט מהירה, הודות לכיול מתלים נוקשה ולשלדה שנענית לשינויי כיוון בשמחה - במיוחד אחרי שלוחצים על כפתור ה"ספורט", שמשנה מעט את כיול ההגה ותיבת ההילוכים. אך לוולוסטר יש עוד מה ללמוד על התנהגות ספורטיבית אמיתית, כמו זו של המגאן RS או של הגולף GTI. החיסרון העיקרי כאן הוא תחושה של ניתוק מהכביש, שנובע גם מן העובדה שהוולוסטר אינה מכונית ספורט "טהורה". אבל משהו חשוב: גולף GTI בעלת חמש דלתות יקרה מהוולוסטר בכמעט 90 אלף שקל.

 

מחיר הקסם

 

שאלה פשוטה: לקנות כזו? תשובה לא פשוטה: דבר ראשון, צריך לקבוע אם יונדאי וולוסטר רוצה להיות מכונית משפחתית או מכונית ספורט. ובכן, מדובר כאן במכונית שבהחלט מנסה לרקוד על הרבה חתונות, ומצליחה לרקוד ריקודים פרועים בכל חתונה ולהשאיר חותם. כמכונית משפחתית, הוולוסטר היא מכונית סבירה. אמנם היושבים מאחור יושבים מעט נמוך, שדה הראייה שלהם מוגבל, והנהג לא נהנה ממרווח פנימי כמו זה שבדגמים משפחתיים אחרים של יונדאי; אך עם זאת עדיין מדובר במכונית שמסוגלת להסיע ארבעה נוסעים בנוחות - כמובן, כל עוד שלושה מהם ייצאו מהצד הימני של הרכב, שבו מותקנות שתי דלתות.

 

גם כמכונית ספורט הוולוסטר היא מכונית סבירה; יש לה התנהגות כביש הדוקה, מנוע חזק ביחס לקטגוריה וגם שפע של נוכחות.

 

וכאן אנו מגיעים לשורה התחתונה, שהיא החשובה ביותר - הוולוסטר עולה 120 אלף שקל. אם היא היתה עולה מעל 150 אלף שקל, מחיר הגיוני עבור מכונית קופה כזאת, אז המרווח מאחור היה זוכה לביקורת. אולי גם המחסור בהתנהגות ספורטיבית. אך בהתחשב בעובדה שהוולוסטר עולה כמו מכונית משפחתית ומציעה הרבה יותר ביצועים ופוזה מכל מכונית ליסינג על הכביש, קל מאוד לסלוח לה על כך שהיא לא באמת מכונית ספורט קיצונית, וגם לא באמת משפחתית מרווחת. פשוט צריך להתמקד ביתרונות, ויש כאלה.

 

יונדאי וולוסטר

 

  • מנוע: בנזין, נפח 1,591 סמ"ק, הספק מרבי 140 כ"ס, מומנט מרבי 17 קג"מ
  • ביצועים: מהירות מרבית 200 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש 10.3 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן: 16.2 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 10.1 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי
  • קבוצת זיהום: 4
  • מחיר: 120 אלף שקל

 

 

x