$
חדשות התקשורת

חודש לרפורמה: רק 7,500 מנויים התניידו לחבילות אינטרנט משולבות

מספר המנויים שעברו לחבילות החדשות במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי נמוך משמעותית מהניודים במהפכת הסלולר של 2012, שבה התניידו כ־50 אלף מנויים נטו בחודש. הספקיות טוענות: בזק עדיין מערימה קשיים במעבר

אופיר דור 06:4924.03.15

מאז יצאה לדרך הרפורמה בשוק התקשורת הקווית, התניידו רק כ־7,500 מנויי בזק לחבילות האינטרנט המשולבות של 012 של פרטנר, 018 אקספון וטריפל סי, הכוללות ספק ותשתית אינטרנט. במסגרת הרפורמה, שהושקה לפני כחודש, מחויבת בזק להחכיר את תשתיותיה למתחרות, כדי שיוכלו למכור אותה בחבילות משולבות ישירות ללקוח.

 

החבילות שהשיקו שלוש ספקיות האינטרנט מציעות חבילות של 100 מגה תשתית וספק ב־100 שקל לחודש - הנחה של עשרות אחוזים ביחס לקניית שני המרכיבים בנפרד.

 

עד כה הצליחה 018 אקספון לגייס לחבילות 3,500 מנויים, 012 כ־3,000 מנויים וטריפל סי, שהיתה האחרונה שהשיקה חבילה משולבת, צירפה כ־800 לקוחות. שאר הלקוחות שחוברו הם ככל הנראה של נטוויז'ן־סלקום שעדיין לא פרסמה מחירון לקהל הרחב, אך מבצעת פיילוט לחיבור לקוחותיה.

 

 

018 אקספון בלטה לטובה

 

חבילה החדשה נמוך משמעותית מהיקף הניודים שנרשמו בשוק הסלולר במאי 2012, לאחר כניסת המתחרות החדשות גולן טלקום ו־HOT mobile. קצב גיוס הלקוחות שלהן עמד על כ־50 אלף מנויים נטו בחודש. הסיבה לפער היא שהספקים, ובראשם פרטנר וסלקום, עדיין לא משווקים בעוצמה גבוהה את החבילות החדשות. יוצאת הדופן היא 018 אקספון שעלתה עם קמפיין בטלוויזיה, ולכן היא המובילה בגיוס לקוחות כרגע. בנוסף, העברת הלקוחות מבזק לספקי האינטרנט נעשית באופן ידני ואטי יחסית, ולכן אלפי לקוחות שמעוניינים להצטרף עדיין לא עברו לחבילות החדשות.

 

בזק ספגה הרבה אש בתחילת התהליך והואשמה בכך שהיא מנסה למנוע את הצלחת הרפורמה על ידי סרבול התהליך. כיום מדווחים ספקי האינטרנט על שיפור בעבודה מולה, אם כי כולם מציינים שעדיין ישנן בעיות מהותיות בתהליך. כך, למשל, העברת לקוח יכולה להימשך כמה ימים ולא כ־30 דקות כפי שקבע משרד התקשורת בתהליכי העבודה שלו. בנוסף, הספקים מתלוננים כי לפעמים בזק לא מעבירה להם נתונים על הראוטר שיש בבית הלקוח, וכך הלקוח משודרג למהירות שהציוד שלו אינו תומך בה והתוצאה היא ניתוק שלו מהשירות.

 

בעיה מהותית יותר היא זמן ההמתנה לטכנאי של בזק. הספקים זקוקים לטכנאי כדי להעביר מנוי מתשתית של HOT לחבילה משולבת על גבי תשתית בזק. 018 אקספון אף מציינת בדף האינטרנט שלה כי זמן ההמתנה יכול לקחת עד שלושה שבועות במקרה כזה. "ההמלצה שלי לחברים שמנויים ל־HOT היא להירשם לבזק, לקבל התקנה מהירה ולעבור לאחר מכן".

 

השלב הבא של הרפורמה הקווית צריך להתחיל באמצע מאי, אז תצטרך בזק לאפשר מעבר מנויים דרך מערכת אוטומטית. בבזק סברו כי לא היה צריך להוציא את התהליך לדרך ללא מערכת אוטומטית והאשימו את שר התקשורת גלעד ארדן כי הוא עשה זאת רק כדי ליישם את הרפורמה לפני הבחירות.

 

מימין: סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, וחיים רומנו, מנכ"ל פרטנר מימין: סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, וחיים רומנו, מנכ"ל פרטנר צילום: יחיאל ינאי, אוראל כהן

 

במשרד התקשורת מרוצים

 

במשרד התקשורת מרוצים מהתקדמות הרפורמה עד כה, ובדיון אתמול אצל מנכ"ל המשרד אבי ברגר נסגרו רוב אי־ההסכמות בין בזק לספקים ביחס למערכת האוטומטית שתיכנס לפעולה באמצע החודש. "בשבועיים הראשונים אי אפשר היה לבצע ניודים בפועל בגלל שבזק הערימה קשיים ואת זה פתרנו. אנחנו בטוחים שאחרי שהתהליך יהיה אוטומטי, קצב הניודים שעומד היום על 750–800 מנויים ביום יזנק", מעריכים במשרד התקשורת. "גם אם בזק תערים קשיים, ברור שזה כבר לא יכול לעצור את הרפורמה". במשרד מעריכים כי לאחר כניסת המערכת האוטומטית פרטנר וסלקום יגדילו משמעותית את האקטיביות שלהן במכירת החבילות, במיוחד כאשר הן זקוקות למקורות הכנסה חדשים שיחפו על השחיקה ברווחיות בסלולר.

 

בינתיים, בפן הכלכלי השפעת הרפורמה על בזק מזערית. התשלום של ספקי האינטרנט לבזק לכל מנוי על שימוש בתשתית נמוך בכ־30 שקל מהכנסתה הממוצעת מלקוח. אלא ש־7,500 מנויים הם כסף קטן לבזק - אובדן של כ־200 אלף שקל בלבד בחודש. ההערכה היא שכאשר בזק תרגיש באמת מאוימת מהרפורמה, היא תפעיל את בזק בינלאומי, ספקית האינטרנט שבבעלותה, שתציע חבילות משולבות מתחרות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x