• תפריט
חדשות התקשורת

HOT מאטה את שדרוג תשתית האינטרנט שלה

החברה החליטה לעכב את פריסת הסיבים האופטיים עד שייקבע סופית מודל העבודה של משרד התקשורת בתחום התשתית, אשר יחייב אותה למכור למתחריה גישה לרשת נתונים מהירה

אופיר דור 12:4216.05.13

חברת HOT הודיעה כי היא מאטה את התקדמותה בפרויקט פריסת הסיבים האופטיים עד הבתים (FTTH). מדובר בשדרוג של התשתיות הקוויות של החברה שאמור לאפשר גלישה במהירות של עד גיגה-ביט לשנייה.

במסיבת עיתונאים שנערכה במרץ האחרון הודיע מנכ"ל ויו"ר HOT הרצל עוזר כי החברה השלימה פריסה של סיבים אופטיים עד הבית ברעננה ונמצאת בתהליך דומה בחמש ערים נוספות. עוזר העריך כי הפריסה תסתיים לקראת 2017, אך כעת החברה החליטה להוריד הילוך.

עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2013 בערב חג שבועות, הודיע עוזר כי "החברה האטה את היקף השקעותיה עד להתבהרות האופק הרגולטורי". ב-HOT הסבירו כי מבחינתם אין היגיון בהשקעה בתשתית הקווית שלהם כשמשרד התקשורת עשוי לכפות בכל יום על החברה להחכיר אותה לסלקום ולפרטנר במסגרת מודל השוק הסיטונאי.

 

הקרב על תשתית הסיבים האופטיים מתחמם הקרב על תשתית הסיבים האופטיים מתחמם צילום: shutterstock

 

הרווח של בזק, ההפסד של HOT

 

HOT התנגדה ליישום המודל מאז שרעיון זה עלה לראשונה וטענה כי אין תקדים בעולם לכך שחברת כבלים חויבה למכור את שירותי התשתית והנגישות לרשת למפעילים מתחרים.

 

זאת, בניגוד לבזק, שעשויה להרוויח מיישום מודל זה משום שהוא צפוי להסיר ההפרדה המבנית בינה לבין חברות הבת שלה (בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes). חברת HOT נמצאת במצב שהיא יכולה להפסיד מהשוק הסיטונאי וייתכן שכעת היא מסמנת לשר התקשורת הטרי כי אין בכוונתה לשתף פעולה עם תהליך זה.

 

ב-HOT לא שללו גם האטה מסוימת בקצב בניית הרשת הסלולרית החדשה של החברה - צעד הגיוני לאור התקדמות האיטית יותר של גולן טלקום בבניית רשת סלולרית שמאפשרת למתחרה לחסוך בהוצאות, למנוע נטישה של לקוחות עקב בעיות קליטה ולשמור על רף מחירים נמוך.

 

באופן פרדוקסלי למדי, כל האטה בבניית הרשת הסלולרית תשחק לטובת פלאפון, שמארחת את HOT - שהיא גם החברה-הבת של בזק, היריבה הגדולה של של ספקית הכבלים.

בדו"חות לרבעון הראשון של 2013 רשמה HOT צלילה של 72% ברווח הנקי של HOT למרות גידול בהכנסות ובכמות הלקוחות בכל אחד מהמגזרים שבהם עוסקת החברה. ב-HOT הסבירו את הצלילה ברווח הנקי בעלויות הגבוהות של בניית רשת סלולרית חדשה ובתחרות האגרסיבית בשוק הסלולר. החברה גייסה עד כה כמעט חצי מיליון לקוחות לרשת החדשה שלה.

6תגובות
בטל שלח
  • השוק הסיטונאי נכשל ולא תורם לתחרות -מודל השוק הסיטונאי לא מעודד להשקעות ואף מוביל לפיגור טכנולוגי לדעת כל המומחים בענף התקשורת בעולם המסקנה היינה ששוק תקשורת שבו מונהג מודל של שוק סיטונאי, דהיינו המתחרים רוכשים מחברת הבזק/הוט את תשתיותיהן- מקצה לקצה במחיר מפוקח- כמעט ולא תרמה לקידום התחרות ולהגברת ההשקעות! והובילה לכך שאירופה נמצאת היום בפיגור עמוק מאוד ביחס לעולם בנוגע לפס הרחב.
    המודל החדש שאמור להחליף את המודל הקיים היום של הפרדה מבנית, שבה הלקוח מתקשר עם חברת תשתית בנפרד ועם ספק אינטרנט בנפרד מתגלה היום ככישלון שהרי -רק במודל שמאפשר למתחרים להציב ארונות תקשורת משלהם סמוך לארונות של בזק/הוט - ולוקחים מהם את קו הנחושת לבית הלקוח יש סיכוי לראות תחרות גבוהה יותר בשל ההשקעות שהמתחרים יצטרכו לבצע !!מתחרים יתחילו להתחרות באמצעות יצירת חבילות תקשורת,העולם צועד לקראת קונסולידציה של 3 שחקנים בסלולר בכל מדינה, וקשה לראות כיצד מתחרה רביעי(הוטמובייל)וחמישי(GOLAN)..יחזיקו מעמד בטווח הארוך גם כאן בישראל -הוטמובייל בעלת יתרון ייחסי לשרוד כחברת סלולר מס4 מאחר וחברתHOT בעלת תשתיות כבלים/אינטרנט ובעלת רשיון בלעדי לשיווק חבילות "באנדל" כאן .
    צח רם-און , (25.05.13)
  • למגיב 1 - לטלויזיה באמצעות האינטרנט צריך תשתית ותשלום על חכירת תשתיות מבעלות התשתית כאן -בזק/הוט גם ואם נושא הטלוויזיה צריך להיפתר באמצעות האינטרנט- האינטרנט מבוסס על תשתיות כאן של 2 חברות בלעדיות .מהפכת הסלולר רק הראתה שגולן טלקום מנוייד/רוכב על תשתיות סלקום תחילה עד לפריסת תשתית עצמאית כמתבקש מחברת סלולאר כאן .תשתיות הינם השקעה של מיליארדים תחילה והחכרתם במחיר נזיד עדשים הינה תקדים בעולם לכך שחברת כבלים תחוייב למכור את שירותי התשתית והנגישות לרשת למפעילים מתחרים.
    לאמת אין2פנים, (17.05.13)
  • למגיב 1- כל שחקן שרוצה להתחרות מול הוט או בזק, יידרש לספק שירות טלוויזיה ללקוחותיו כל שחקן שרוצה להתחרות מול הוט או בזק, יידרש לספק שירות טלוויזיה ללקוחותיו בנוסף לאינטרנט ולטלפוניה. הטלוויזיה היא המרכיב היקר ביותר בחבילה ולכן בלי פתרון בתחום הטלוויזיה שחקנים חדשים יתקשו להיכנס לתחום הקווי. הכוונה היא בעיקר לפרטנר או סלקום שרוצות להיכנס לתחרות בתחום הקווי ולספק ללקוחותיהן גם שירות טלוויזיה. גולן טלקום מוזמן לתחרות כמשווק משנה של סלקום ובזק או הוט .
    בננה ותות, (16.05.13)
  • הוט צודקים בעניין הזה למה הם צריכים להכין תשתית כה גדולה ושמתחרים שלהם יעשו בה שימוש. צריך לפתור את הענין בדרך ממשלתית פשוטה לאגד אזורים בארץ שכל רשת שרוצה להיכנס תשלם עלויות הקמה ובסופו של דבר הרשת תהיה שייכת לעם כתשתית בסיסית
    מסכים עם הוט, (16.05.13)
לכל התגובות