$
חדשות התקשורת

פרסום ראשון

HOT מאטה את שדרוג תשתית האינטרנט שלה

החברה החליטה לעכב את פריסת הסיבים האופטיים עד שייקבע סופית מודל העבודה של משרד התקשורת בתחום התשתית, אשר יחייב אותה למכור למתחריה גישה לרשת נתונים מהירה

אופיר דור 12:4216.05.13

חברת HOT הודיעה כי היא מאטה את התקדמותה בפרויקט פריסת הסיבים האופטיים עד הבתים (FTTH). מדובר בשדרוג של התשתיות הקוויות של החברה שאמור לאפשר גלישה במהירות של עד גיגה-ביט לשנייה.

במסיבת עיתונאים שנערכה במרץ האחרון הודיע מנכ"ל ויו"ר HOT הרצל עוזר כי החברה השלימה פריסה של סיבים אופטיים עד הבית ברעננה ונמצאת בתהליך דומה בחמש ערים נוספות. עוזר העריך כי הפריסה תסתיים לקראת 2017, אך כעת החברה החליטה להוריד הילוך.

 

עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2013 בערב חג שבועות, הודיע עוזר כי "החברה האטה את היקף השקעותיה עד להתבהרות האופק הרגולטורי". ב-HOT הסבירו כי מבחינתם אין היגיון בהשקעה בתשתית הקווית שלהם כשמשרד התקשורת עשוי לכפות בכל יום על החברה להחכיר אותה לסלקום ולפרטנר במסגרת מודל השוק הסיטונאי.

 

הקרב על תשתית הסיבים האופטיים מתחמם הקרב על תשתית הסיבים האופטיים מתחמם צילום: shutterstock

 

הרווח של בזק, ההפסד של HOT

 

HOT התנגדה ליישום המודל מאז שרעיון זה עלה לראשונה וטענה כי אין תקדים בעולם לכך שחברת כבלים חויבה למכור את שירותי התשתית והנגישות לרשת למפעילים מתחרים.

 

זאת, בניגוד לבזק, שעשויה להרוויח מיישום מודל זה משום שהוא צפוי להסיר ההפרדה המבנית בינה לבין חברות הבת שלה (בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes). חברת HOT נמצאת במצב שהיא יכולה להפסיד מהשוק הסיטונאי וייתכן שכעת היא מסמנת לשר התקשורת הטרי כי אין בכוונתה לשתף פעולה עם תהליך זה.

 

ב-HOT לא שללו גם האטה מסוימת בקצב בניית הרשת הסלולרית החדשה של החברה - צעד הגיוני לאור התקדמות האיטית יותר של גולן טלקום בבניית רשת סלולרית שמאפשרת למתחרה לחסוך בהוצאות, למנוע נטישה של לקוחות עקב בעיות קליטה ולשמור על רף מחירים נמוך.

 

באופן פרדוקסלי למדי, כל האטה בבניית הרשת הסלולרית תשחק לטובת פלאפון, שמארחת את HOT - שהיא גם החברה-הבת של בזק, היריבה הגדולה של של ספקית הכבלים.

בדו"חות לרבעון הראשון של 2013 רשמה HOT צלילה של 72% ברווח הנקי של HOT למרות גידול בהכנסות ובכמות הלקוחות בכל אחד מהמגזרים שבהם עוסקת החברה. ב-HOT הסבירו את הצלילה ברווח הנקי בעלויות הגבוהות של בניית רשת סלולרית חדשה ובתחרות האגרסיבית בשוק הסלולר. החברה גייסה עד כה כמעט חצי מיליון לקוחות לרשת החדשה שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x