$
פנאי

אמנות עד הבית

שניים מירידי האמנות החשובים בעולם: ה־Frieze הלונדוני וה־Fiac הפריזאי, ייערכו בחודש הבא. אבל אספני האמנות עשויים למצוא את מבוקשם דווקא ביריד האמנות האינטרנטי הראשון שייערך בתחילת 2011

דנה גילרמן 16:3927.09.10

שני ירידי אמנות מרכזיים יתקיימו בחודש הקרוב: ב-14 באוקטובר ייפתח בריג'נטס פארק בלונדון ה־Frieze שיימשך ארבעה ימים. כשבוע לאחר מכן, ב־21 באוקטובר, ייפתח בארמון הגדול ובמוזיאון הלובר בפריז ה־Fiac, שגם הוא יימשך ארבעה ימים. גם השנה יציגו בירידים מאות גלריות ואלפי אמנים מהעולם: 150 גלריות בבריטי ו־195 גלריות ו־3,500 אמנים בצרפתי.

 

במסגרת הירידים ייערכו תערוכות יחיד ותערוכות מוזיאליות, פרויקטים מיוחדים ותצוגות נדירות, שימשכו מאות אלפי מבקרים מכל העולם - אוצרים, מנהלי מוזיאונים, חובבי אמנות ואספנים, שיבואו להעשיר את אוספיהם ואולי אף לשים את ידם על האמן המבטיח הבא.

 

יותר זול מיריד

 

למי שהתעייף מהירידים המוכרים, נכונה אלטרנטיבה מסקרנת: בתאריכים 22–30 בינואר יתקיים יריד האמנות הווירטואלי הראשון ברשת בהשתתפות מיטב הגלריות העכשוויות הבינלאומיות, ובהן: גוגוזיאן, White Cube, Hauser & Wirth ו־Sadie Coles.

 

את היריד יזמו הגלריסט ג'יימס קוהן ואשתו ג'יין, עם יזמי האינטרנט ג'ונס ואלסנדרה אלמגרן. "אנחנו מקווים שהתכנסות של כל כך הרבה גלריות חשובות לשבוע אחד תמשוך אספנים שישמחו לוותר על הטיסות, המלונות והמסיבות שבדרך כלל קשורים לירידים", אמר קוהן לאתר האמנות Artinfo, "השוק חזק יותר עכשיו, והאירוע הזה מאפשר לאספנים שעובדים קשה יותר, להמשיך לנהל את עסקיהם ולשמור על מעורבות בעולם האמנות".

 

היריד יתנהל בדומה לירידים שבעולם האמיתי. הגלריות ישכרו דוכני תצוגה במחירים שבין 5,000–20 אלף דולר, שלדברי המארגנים הם כחמישית מסכום ההשתתפות ביריד קונבנציונאלי, במיוחד אם לוקחים בחשבון הוצאות נלוות כמו טיסות, מלונות והובלות. גם ברשת יהיו ביתנים לגלריות המבוססות, ביתנים לגלריות עולות וביתנים לתצוגות יחיד.

 

לקוחות הגלריות המשתתפות ביריד יקבלו הזמנה ליריד. הם יוכלו להתבונן בעבודות, לראות את המחירים, להכין רשימת עבודות שמועדפת עליהם, וגם לפנות לגלריסטים בצ'ט או בסקייפ כדי לברר פרטים נוספים או להגיש הצעה לרכישת העבודה. הגלריסט יוכל להזמין את הרכוש העתידי לחלל תצוגה פרטי, שבו יוצגו העבודות על קיר לבן וניטרלי. מארגני היריד הציעו לגלריות המשתתפות להיות זמינות 18 שעות ביממה, כדי לאפשר למשל לרוכשים פוטנציאליים מסידני לדבר עם סוחרי אמנות מארה"ב.

 

מבקרים ביריד Frieze בלונדון ב-2009. המסחר באמנות עובר בהדרגה לרשת מבקרים ביריד Frieze בלונדון ב-2009. המסחר באמנות עובר בהדרגה לרשת צילום: cc by Linda Nylind

 

הצעות מגיעות במייל

 

היריד גם יספק נתונים לגבי מספר המבקרים בו בכל רגע נתון, ורשימת עשר העבודות הנצפות ביותר בשעה החולפת או ביום החולף. כמו כן יוקרנו סרטים המתעדים ביקורים בסטודיואות של האמנים המשתתפים וסיורים מצולמים באוספים פרטיים. צופים שלא קיבלו הזמנה רשמית יוכלו לראות רק חלק מהמוצגים ביריד. הם גם לא יוכלו לפנות לסוחרים או לבעלי הגלריות, אלא אם כן הם ישלמו לשני ימי התצוגה הראשונים 100 דולר, ו־20 דולר לימים הנותרים.

 

האם אספנים ירכשו יצירת אמנות מבלי לראות אותה תחילה? מארק פיוט, מנהל גלריה Hauser & Wirth, חושב שכן: "לפני עשר שנים היה בלתי אפשרי למכור עבודה ברשת, וכמעט מעליב לשלוח הצעה במייל. עכשיו 99% מההצעות שלנו הן אלקטרוניות. כל שוק מנסה למצוא אפשרויות חדשות להתרחב - מי יודע מה יקרה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x