$
אמנות ועיצוב

קטנים אבל אופטימיים: בכנס של "מרמלדה מרקט" ילמדו מעצבים קטנים איך להתחרות בתאגידים

לדברי עופר שני, ממייסדי הקניון הווירטואלי, "הקהל הישראלי עדיין אוהב למשש את הסחורה ולהתמקח על המחיר". איך הוא מציע להתגבר על כך?

רעות ברנע 08:5501.03.17

"הקהל הישראלי עדיין אוהב לדבר עם המוכר בטלפון, לפעמים להגיע לסטודיו, למשש את הסחורה, להתמקח על המחיר", אומר עופר שני, ממייסדי הקניון הווירטואלי מרמלדה מרקט. "זה האופי הישראלי וזו אחת הסיבות בגללה ישראל עדיין מפגרת יחסית אחרי שאר העולם באי־קומרס (מסחר ברשת — ר"ב). סיבה נוספת היא התשתית. עולם השילוח, בארה"ב למשל, הוא מאוד מפותח. כזה שכבר הפך 'שקוף' עבור הלקוחות עם אתרים שמספקים משלוח יום למחרת ההזמנה ואפילו באותו היום. גם שירות הלקוחות בקנייה אונליין הוא מאוד מפותח בארה"ב. אצלנו הוא קיים, אבל עדיין לא באותם הסטנדרטים".

 

יש סיכוי שישראל תלך לשם גם?

"השוק הישראלי עובר תהליך. בכל הנוגע לחששות הצרכן, הדברים שמאוד עוזרים הם ביקורות המשתמשים, האפשרות להחזיר מוצרים והחוק להגנת הצרכן. בנוגע לתשתיות, הולכות וגדלות האפשרויות למשל בנושא השילוח. יש חידושים של UPS, ישנם BoxIt, Gett, וגם דואר ישראל עושה צעדים. ב־2017 אנחנו, למשל, נכנסים להסדר עם הדואר שלפיו המוכרים יוכלו להדפיס לבד בבית מדבקה עם ברקוד, ויגיע אליהם שליח לאסוף את החבילה. המוכר בכלל לא יצטרך להגיע לסניף הדואר".

 

מרמלדה מרקט הוא סיפור הצלחה יוצא דופן. הוא החל ב־2006 כניוזלטר שיזמו ענת בן דורי ומיכל גלר, שהמליץ בכל יום למנויים על עסק קטן אחר. שני הצטרף אליהן בשנת 2007 אחרי שהות ארוכה בניו יורק. "ב־2010 הבנו שמשהו לא עובד. לא הצלחנו להתפרנס מזה, ואז הבנו שהעסקים הקטנים האלה ישמחו שניתן להם חנות אינטרנטית קלה לתפעול והקוראים ישמחו שניתן להם קניון".

 

מרמלדה מרקט. הקניון הגדול בארץ מרמלדה מרקט. הקניון הגדול בארץ צילום: צילום מסך

 

"מרמלדה היא היום הקניון הגדול בישראל, שמפעיל 1,200 חנויות ומגיעים אליו יותר מ־20 אלף מבקרים מדי יום", הוא טוען. "לצורך ההשוואה, קניון פיזי גדול מכיל 300–350 חנויות ומגיעים אליו בממוצע 10–15 אלף איש ביום. מתוך 1,200 החנויות אצלנו אני יכול לומר שיש מספר תלת־ספרתי של חנויות שגם מתפרנסות מזה".

 

חלק מסוד ההצלחה נעוץ בליווי הצמוד שמעניקה מרמלדה למוכרים. ביום ראשון הקרוב יתקיים כנס שמיועד למוכרים שם.

 

"האתגר הוא לתת ליזמים העצמאים כלים להתחרות בגופי ענק", מסביר שני. "איך למשל יכולה חנות וירטואלית לבגדי ילדים כמו 'KID A' שמוכרת אצלנו, להתחרות בגופים ענקיים כמו "H&M".

 

איך באמת?

"הכלי העיקרי הוא יצירתיות. העולם משתנה כל הזמן ונורא מהר, ודווקא ה'רזון' הזה שיש לחנויות אצלנו הוא יתרון שמאפשר להן לפעול מהר יותר בהתאם לשינויים. בכנס יהיו הרצאות שונות בנושא. השף אייל שני, למשל, ידבר על איך להשאיר חותם בעולם כמו שלנו שבו הכל נמחק כל הזמן, עולם שבו בפיד האינסטגרם מה שהיה לפני דקה כבר לא רלבנטי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x