$
אופנה

עטופות באהבה

"שנה מרגע שפתחנו, כולם התחילו לייצר גלביות", טוענות מקימות המותג 'גלביה', שהפכו את שמלת המדבר למלבוש פאר. עכשיו הן עושות חיל גם בחו"ל

מורן לונדון 08:3629.05.16

“נפגשנו בבית קפה בתוך שעה כבר היה לנו עסק”, כך מתארת אתי צאיג (50) את תחילת דרכו של מותג הגלביות הישראלי המצליח "גלביה", שהקימה עם מירב הדרי (48). העסק שלהן אולי הוקם בתוך שעה, אבל בשש שנות קיומו הצליח להתמקם היטב בארונותיהן של פאשניסטות ארצנו ועכשיו מנתב את דרכו גם לחו”ל.

 

הדרי עסקה בתחום התקשורת ותמיד היה לה חלום קטן בלב על אופנה. “יום אחד עלה לי הרעיון לעצב גלביות. אני טיפוס של ים וחוף, פותחת כל בוקר כמעט בים וב־2009 כשהגיתי את הרעיון לא היה פה היצע. גם מי שהביאה לעצמה גלביות מנסיעות לחו”ל לא בדיוק קיבלה את מה שרצתה. הן היו גדולות ומגושמות. מסורתיות ולא אופנתיות”

לצאיג עולם האופנה לא היה זר. כמה שנים לפני כן סגרה את רשת ילדותי שלה, שבה עיצבה ומכרה בגדי ילדים. “ילדותי נסגרה בגלל קשיים וניהול לא נכון, אבל אחריה כבר לא חשבתי לחזור לעולם הזה. כשמירב פנתה אליי ותיארה לי את הרעיון שלה, הרגשתי מיד שזה זה”.

 

כל אשה צריכה

 

הן פתחו חנות ברוטשילד ואחר כך גם בקניון ארנה בהרצליה והפכו לטרנד של ממש. אי אפשר להכחיש שעבור מי שחי במדינה חמה עם חיבה לים, גלביות הן פריט מאוד פרקטי. “יש לנו הצלחה בשוק המקומי כי אנשים כאן ממש חיפשו את זה ולא היה. הרי ככה אנחנו התחלנו את המותג - מירב חיפשה לקנות ולא היה” אומרת צאיג.

אבל היום כבר יש. עם הטרנד האתני ששולט כבר כמה שנים ברחובות גם ברשתות אפשר למצוא גלביות.

 

“נכון. ועדיין זה משחק לטובתנו. תחרות יוצרת גם ביקוש ויש תחושה שזה נהיה חזק משנה לשנה. מעבר לכך שזה מאוד מחמיא בתוך שנה מהרגע שפתחנו את 'גלביה', כולם התחילו לייצר גלביות”.

 

קולקציית הגלביות שלהן נחלקת לשלוש. קו הריזורט שהוא נינוח יותר ומתאים לחופשה או לים. קו הקז’ואל שמתאים לשימוש יומיומי קליל אך מלא שיק וליין גלביות הערב שבו הן מציעות גלביות עם עיטורים ומראה אלגנטי. המחיר לא זול (באזור ה־700 שקל), אבל, "גם לא יקר ברמה שמי שמאוד רוצה לא תוכל להשיג לה אחת״, הן טוענות.

 

בארץ הן הצלחה שקטה. נשים מגיעות מכל מקום כדי לקנות אצלן גלביות וגם ילדות צעירות בנות 12 כבר חולמות על גלביה של "גלביה".

גלביה גלביה צילום: עמית שעל

 

“בת של מכרה התרגשה להכיר אותי ואמרה ש'גלביה' היא דיבור בבית הספר”, מחייכת הדרי, “הייתי בשוק”.

 

מעבר לשתי נקודות המכירה בישראל הן הקימו גם אתר שמוכר בהצלחה בישראל ומעבר לים.

 

ולאחרונה קיבלו עוד שתי חתימות שיק כשג'יי קרו ו־Shopbop האמריקאיות הנחשבות בחרו להכניס דגמים שלהן לחנויות.

 

יש גלביות בעולם. אז מה בעצם הסוד של הגלביות שלכן?

“אנחנו בעצם לוקחות את רוח השאנטי ונותנות לה פרשנות אורבנית”, מסבירה מירב. “זה נכון שיש גלביות אבל לרוב הן ענקיות ולא מחמיאות. אנחנו שמות דגש על הגזרה, שתהיה קרובה לגוף ומוציאות את זה מהכיוון של לבוש מסורתי למקום של אופנה”.

 

מימין: אתי צאיג ומירב הדרי. "טוב לנו שיש תחרות" מימין: אתי צאיג ומירב הדרי. "טוב לנו שיש תחרות" צילום: עמית שעל

 

“אני מרגישה שגלביות הן פריט בסיסי”, אומרת אתי. “כל אשה צריכה גלביה טובה בארון, וכשמשלבים את זה עם עיצוב מעודכן, מקבלים את החיבוק של הלקוחות שאנחנו חוות”

 

גם סווטשירט

 

החיבוק הזה מגיע גם מהלקוחות בחו”ל. בשני המוקדים האמריקאיים הפריטים כמעט אזלו בתוך שבועיים. הן מוציאות את הדגמים ששיווקו לחו"ל ומיד אפשר להבין למה, אבל עוד דבר שבולט לעיני הוא שאחד הפריטים הוא סווטשירט ולא גלביה.

אמנם יש לו רקמה שלקוחה מעולמן האתני של הגלביות, אבל עדיין הוא בולט בשונותו.

 

“אנחנו מתייחסות לעצמנו כיזמיות אופנה כשהקו של הגלביה הוא המנחה. לצד הגלביות המוכרות יש גם חולצות בסגנון גלביה ועכשיו גם הסווטשירט הזה שמדבר את השפה של המותג”.

 

“אנחנו גם במשא ומתן עם בית מלון לעצוב מדים לעובדים בסגנון שלנו. אנחנו כל הזמן יוזמות ומפתחות מתוך 'גלביה' עם האווירה של 'גלביה'. מבחינתנו 'גלביה' נמצאת רק בתחילת דרכה”.

 

גלביות מזוהות עם קיץ וים. ומה עושים בחורף?

"ממשיכים. אנחנו מעצבות גלביות מחומרים לא מסורתיים כמו ג’ינס, פלאנל, וקטיפה וזה עובד מצויין בחורף”, מסבירה צאיג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x