$
פנאי

נכנס לכל קלישאה

יוצרי "טרמבו" קיבלו סיפור אמיתי ושחקנים מעולים והוציאו מזה סרט שמוציא שם רע אפילו לסרטי טלוויזיה

אור סיגולי 09:1125.02.16

סוף שנות הארבעים של המאה הקודמת היה אחת התקופות האפלות של ארה"ב בכלל ושל הוליווד בפרט. תנועות לאומניות השתלטו על התודעה הציבורית והוציאו מחוץ לחוק כל אדם שהעז להפנות חצי ביקורת כלפי הממשל או לחשוב אחרת. עשרות יוצרים בעיר הסרטים סומנו כאויבי המדינה והוכנסו ל"רשימה השחורה", לעתים על לא עוול בכפם, והדבר מנע מהם להשיג עבודה. "טרמבו" מביא את סיפורו המרתק של אחד הקורבנות המפורסמים של הרדיפה, התסריטאי דלטון טרמבו ("אקסודוס", "חופשה ברומא"), שמגלם בראיין קרנסטון שקנה את תהילתו כוולטר ווייט ב"שובר שורות".

בראיין קרנסטון והלן מירן בטרמבו. חוסר אחידות קיצוני בראיין קרנסטון והלן מירן בטרמבו. חוסר אחידות קיצוני

 

 

סיפורים אמיתיים הם לחם חוקה של הוליווד, ודאי לקראת תקופת האוסקר. נדמה שיוצרי "טרמבו" למדו היטב את הז'אנר והחליטו באופן מעורר השתאות ללכת בכל דרך מוכרת ולפסוע בעיניים פקוחות לתוך כל קלישאה אפשרית. בסיפור האמיתי של "טרמבו" יש רק שני סוגים של גברים: טובים במיוחד או רעים במיוחד. נשים יכולות להיות רעיות יפהפיות ותומכות או זקנות בעלות לב אפל, ותו לא. כמו בכל סיפור אמיתי, כל שיעול הוא סימן למחלה ממארת, כולם מדברים בנאומים חוצבי להבות ואם אפשר, בליווי מוזיקת כלי מיתר שתזכיר לנו שמדובר ברגע מרגש.

 

"טרמבו" יכול להוציא שם רע אפילו לסרטי הטלוויזיה של הניינטיז. סיפור עוצמתי על מאבקו של יחיד בשחיתות ובטיפשות הפך פה לדרמה חסרת עומק שמתאפיינת בחוסר אחידות קיצוני הנשקף מהמסך, כאילו כל יום צילומים הוא תוצר אמנזיה מהיום שלפניו. כך אנחנו עוברים מסצנות מוקפדות ומעוצבות למצלמה ריאליסטית רועדת, ומשם לרגעים בסגנון פילם נואר ואז לקומדיה פרועה בלי שבכלל נבין מדוע.

 

גם המשחק סובל מכך. אין ספק שקרנסטון הוא אחד השחקנים הטובים ביותר החיים כיום, אבל גם הוא נע בין הופעה מעודנת בסצנה אחת למשחק עתיר מניירות גופניות תיאטרליות באחרת, מה שהפך את מועמדותו לאוסקר לאחת המיותרות של השנה. לעומת הדלילות בתפקיד שקיבלה הלן מירן, אפילו מכשפה של דיסני נראה תפקיד עם עומק. גם דיאן ליין היפה עומדת סצנות ארוכות בצד הפריים ולא יודעת מה לעשות עם עצמה. רשימת הכשלים של הסרט ארוכה מהרשימה השחורה עצמה. מסכן דלטון טרמבו, הגיע לו משהו יותר טוב.

 

החמישייה של כלכליסט

הסרטים שכדאי לראות השבוע

 

1. "הבן של שאול"

איכשהו, "טרומבו" לא ממש מאיים עליו

2. "האיש שנולד מחדש"

חגג השבוע עוד ניצחון, הפעם בחלוקת פרסי הקולנוע הבריטיים

3. "מכונת הכסף"

האם הוא יהיה הזוכה הגדול באוסקר שיתקיים ביום ראשון?

4. "45 שנים"

הזדמנות כמעט אחרונה לראותו על מסך גדול לפני שיעזוב בקרוב את בתי הקולנוע

5. "ברוקלין"

עזיבתו של "גשר המרגלים" מחזירה לטבלה את הדרמה העדינה והיפה הזאת

בטל שלח
    לכל התגובות
    x