$
פנאי

שופינג עם החבר'ה

האתר wigig של קרן ותומר בנקר והבלוגרית נסטיה ליסנסקי משלב בין מעצבים שנתקעו עם מלאי ובין מכורי קניות. ומי שמביא חברים, מקבל כסף לבזבוזים

מורן לונדון 08:30 24.02.16

 

אם יש מישהי שמבינה את הקשיים בתעשיית האופנה המקומית זאת קרן כהן בנקר (42), שב־15 השנים האחרונות מנהלת עם בעלה תומר (42) רשת חנויות (עלמה ובנקר ואמריקן וינטג') ומייבאת מותגים מכל העולם לצרכנית הישראלית.

 

היא ובעלה עובדים מול שוק קטן, ולעתים נתקעים, כמו מעצבים ומפיצים רבים, עם מלאי איכותי שלא נמכר.

 

מתוך המצוקה הזאת זיהתה קרן את הצורך לעשות משהו שיסייע לייבואנים ולמעצבים לנסות להיפטר מהמלאים ולשחרר את העסק שלהם.

 

היא ותומר חברו לרוני זיו מסטודיו אוצ'ו, והם הקימו אתר בשם wigig.co.il שמרכז את הפריטים בהנחות גדולות ויפעל בקונספט של מכירות פלאש (מכירות מהירות לזמן מוגבל) שהחברות באתר יקבלו עליהן הודעה מראש באימייל. "מכיוון שמדובר בעצם במלאי, הכמות לא תהיה גדולה כמו שהיא עם סטוקים של תחילת עונה, ולכן הפעילות צריכה להיות מהירה. הלקוחות צריכות להבין שמה שיש היום כנראה כבר לא יהיה מחר", הם אומרים. "מלאי תקוע כזה, יש בכוחו להפוך עסק מרווחי ללא כדאי בעליל. יש לו המון משקל בשביל עסק".

 

הנחות של 50% ויותר

 

מבחינת היבואנים והיצרנים לא מדובר באפשרות להרוויח, אלא פשוט לא להפסיד. האתר מעניק להם את האפשרות להיפטר מהמלאי בלבד, משום שהוא יציע את הבגדים בהנחות של 50% ויותר מהמחיר בעונה. הפריטים הם איכותיים ובדרך כלל מבתי אופנה ידועים כמו סוניה ריקל, אמריקן וינטג' ועוד.

מימין: תומר בנקר, נסטיה ליסנסקי, קרן כהן בנקר ומעצב האתר רוני זיו. הבינו את הקושי
מימין: תומר בנקר, נסטיה ליסנסקי, קרן כהן בנקר ומעצב האתר רוני זיו. הבינו את הקושיצילום: אוראל כהן

 

מאחר שמדובר באופנה מהירה, פנו בני הזוג בנקר לאושיית האינסטגרם נסטיה ליסנסקי שמוסיפה אווירה מגזינית למה שקורה באתר וממתגת אותם מחדש. "אנחנו מצלמים את הפריטים מחדש", מסבירה ליסנסקי. "אני עושה את הסטיילינג שלי, והפריטים מקבלים חיים חדשים באתר".

 

תומר מסביר כמה ההשקעה שלהם תורמת ליצרן המקורי. "הם לא מתעסקים עם המלאי הזה או לא משקיעים יותר כסף בניסיון להיפטר ממנו. אנחנו לוקחים את הפריטים, מצלמים אותם ומעלים לאתר. לנו יש את הקהל שלנו, שכבר שנים נאמן לנו בזכות החנויות ואהבה למוצרים שלנו, וזו גם אפשרות בשבילם להיחשף לקהלים חדשים, שעכשיו אולי יקנו מוצר מוזל, אבל בעתיד יפתחו חיבה למותג ויחפשו רק אותו".

 

טראפיק מביא כסף

 

התפקיד של ליסנסקי לא נגמר בסטיילינג מחודש לפריטים הישנים. באתר תוקם גם חנות מגזינית בשם שופ אינסטגרם,
והיא תקשר בין פריטי אופנה שאתם רואים על בלוגריות ומעצבות דעת קהל ובין המוצר עצמו. "כבר שנים שאני פועלת באינסטגרם כמקצוע, "אומרת ליסנסקי. "אני מעלה תמונות, ואנשים שואלים מאיפה הפריטים שאני לובשת. באמצעות החנות החדשה, מעכשיו יהיה לינק ישירות לפריט שאני לובשת".

 

חוץ מהעובדה שאותנו, הנשים, מעניין לקנות מותגי עילית במחירים נוחים, חייבים להודות שיש משהו מרגש באתר מכירתי שכמעט כולו מבוסס על פעולות חברתיות. בין שמדובר בסיוע ליצרן שעלול לפשוט רגל ובין שמדובר בעונג שיש ברכישת בגדים שלובשות יוצרות טרנדים כמו ליסנסקי, אנחנו צריכים להיות חברים כדי לעשות כן.

 

האפשרות הזאת בעצם מציגה את סגנון השיווק החדש, שבו כל אחד יכול להשפיע אם יש לו עוקבים נאמנים ברשתות החברתיות. "לקוחה שמפנה חברה לקנייה באתר מקבלת 50 שקל לקנייה הבאה", מסבירה קרן כיצד עובד השיווק החברתי, "מעבר לכך, כל מי שמוכר ומביא טראפיק לאתר מקבל אחוזים".

 

x