$
פנאי

עיצוב בשילוב

חללי תצוגה חדשים נפתחים, אמנות דיגיטלית בבניין הבורסה ומהומה סביב פרס לקבוצת אדריכלים בבריטניה

רעות ברנע 09:31 17.12.15

 

סצנת האמנות המקומית מתחדשת החודש בשלושה חללי תצוגה. הראשון הוא גלריה גל גאון. גאון ישלב בה בקביעות עבודות עיצוב ואמנות. הוא הקים את מותג העיצוב "Talents" ב־2008 ומכניס לחממת המעצבים שלו גם אמנים מהשורה הראשונה בארץ.

 

הגלריה תארח מעצבים שגאון מלווה זה שנים ומדי כמה שבועות גם תארח אוצרי אמנות שיכניסו עבודות לחללים שמוטמעות בהם עבודות העיצוב. האוצרת הראשונה שמתארחת היא קרן בר־גיל, שליד עבודות של מעצבים כמו אילן גריבי ושמואל בן שלום הציבה עבודות של אלין אלג'ם, קרן שפילשר וסיון שטרנבך (פרטים: נחמני 22 ת"א, הכניסה חופשית).

  

גליה פסטרנק בגלריה רוזנבך, ירושלים
גליה פסטרנק בגלריה רוזנבך, ירושליםצילום: יח"צ

 

בר־גיל כנראה לא נחה לרגע והיא מעורבת גם בחלל השני. זהו פופ־אפ בשם ווינטר ווייט סיטי במבנה שבתוך פרויקט ווייט סיטי של צמח המרמן, יורוקום נדל"ן ומשפחת ברונר. מרביעי הבא תוצג בו תערוכה שאצרה בר־גיל, שהיא למעשה אשכול תערוכות יחיד של אמנים מובילים ובהם איתמר שמשוני, יפעת בצלאל ורונן שהרבני (יצחק אלחנן 15 ת"א. הכניסה חופשית).

 

 

החלל השלישי הוא גלריה רוזבך בירושלים. אורי רוזנבך ינהל, והאוצרת היא נוגה דוידסון. הערב תיפתח "מודרניזם תשע"ו" שמציגה אמנים כגיא ינאי, דנה יואלי ומתן בן טולילה. (דוד המלך 16 ירושלים, הכניסה חופשית).

 

מתוך התערוכה בווינטר ווייט סיטי. פופ־אפ בתוך פרויקט נדל"ן
מתוך התערוכה בווינטר ווייט סיטי. פופ־אפ בתוך פרויקט נדל"ן

 

אמנות בבורסה.
בזכות שיתוף פעולה חדש של הבורסה לני"ע ומכללת ספיר תתקיים סדרת אירועים שתיפתח בתערוכה "השתקפויות". תלמידי ביה"ס לאמנות של המכללה יציגו בה עבודות דיגיטליות בלובי בניין הבורסה (אחוזת בית 2 ת"א). ממחר יתקיימו מפגשים במרכז הכנסים של הבורסה. בראשון, "אמנות או נמות", ישתתפו האמנית מיכל שמיר, מייסדת "צבע טרי" יפעת גוריון, ועורך מגזין האמנות "ערב רב" יונתן אמיר.

 

פרטים: הכניסה חופשית, המפגשים בהרשמה מראש ב־www.sapir.ac.il

 

 

פרס טרנר. הפרס הוענק לקבוצת האדריכלים "Assemble" השבוע. הוא מוענק בכל שנה מטעם מוזיאוני הטייט לאמן בריטי בן פחות מ־50, וערכו 40 אלף ליש"ט. זוהי פעם שנייה בתולדות הפרס שהוא מוענק ליותר מאדם אחד. אבל הנקודה המשמעותית ביותר היא שהפעם הזוכים באים מתחום האדריכלות והעיצוב ולא מאמנות פלסטית פר־אקסלנס, והשינוי הזה עורר מהומה קטנה: ה"טלגרף" תהה אם ישנה הפרס השנה את האמנות הבריטית לנצח, וה"גרדיאן" הגדיל לעשות ופרסם מאמר דעה וטען בו שהבחירה היא הבעת אי־אמון באמנים הפלסטיים הבריטים ועל הטייט לשקול מחדש את הסיבות לחלוקתו.

 

x