$
פנאי

חתול תעלול

להיט רשת חדש: משחק מחשב שהוא גם סימולטור החתול הראשון בעולם גורם לאלפים לגרגר בעונג

נמרוד צוק 09:5418.06.15

לכל בעל חתול יש סיפורי מורשת קרב על החפצים יקרי הערך שחיית המחמד שלו החליטה לרסק על הרצפה או לקרוע לגזרים.

 

גם לכריס צ'אנג, אמן ומעצב משחקים מבוסטון, יש אחד. "כשהייתי ילד תמיד רציתי כורסת פוף, ויום אחד קיבלתי כזו במתנה. אחרי שנה אחד החתולים שלנו החליט להשתמש בה כתחליף לארגז צרכים, ואי אפשר היה להוציא ממנה את הריח יותר", הוא מספר.

 

בניגוד לרוב בעלי החתולים, צ'אנג החליט להפוך את מפעל ההשמדה השיטתי של החברים הפרוותיים לפרויקט יצירתי, והגה משחק בשם "Catlateral Damage" - סימולטור החתול הראשון בעולם (9 דולר, לרכישה באתר catlateraldamage.com).

 

השחקן נדרש להתרוצץ ברחבי הבית, במוזיאונים ובחללים אחרים, ולצבור נקודות על ידי השחתת רכוש יסודית והפלת כל הנקרה בדרכו. צ'אנג העלה לפני כמה חודשים קמפיין קיקסטארטר למימון פיתוח המשחק, גייס כ־62 אלף דולר שהשקיעו בו יותר מ־2,500 איש, והחודש הוציא את המשחק לקהל הרחב דרך פלטפורמת Steam.

 

משחק המחשב "Catlateral Damage". "הקצנה מכוונת של התנהגות חתולית" משחק המחשב "Catlateral Damage". "הקצנה מכוונת של התנהגות חתולית"

 

חיי נצח דיגיטליים

 

הדמות שאותה מקבל המשתמש כברירת מחדל היא חתול שחור־לבן - גרסה וירטואלית של ניפי, החתול הראשון של צ'אנג'. ניתן לבחור גם בחתולים נוספים, שנבדלים זה מזה לא רק במראה אלא גם במהירות הריצה וביכולת לקפוץ לגובה רב, מה שעוזר כשרוצים לטפס על מדפים ולהפיל מהם חפצים שווים במיוחד. מי שהשקיע בקמפיין הגיוס 400 דולר או יותר זכה בתשורה יוצאת דופן - הענקת חיי נצח דיגיטליים לחתול הפרטי שלו, שהפך לדמות במשחק, אפשרות שפיתתה כעשרה אנשים לפתוח את הארנק.

 

משתמשים שהסתפקו בהנצחה צנועה יותר, צילום של החתול שלהם שמופיע כתמונה ממוסגרת התלויה על אחד הקירות בעולם המשחק, קיבלו זאת תמורת 60 דולר בלבד. "היקף ההרס שמתחולל במשחק גדול בהרבה ממה שחוויתי עם ניפי. מה שקורה על המסך זו הקצנה מכוונת של החלקים הכיפיים ביותר של ההתנהגות החתולית - ריצה חסרת שליטה והשמדת חפצים. בפועל ניפי השקיע את רוב זמנו בנמנום ואכילה, אבל זה לא מה שהיה יוצר משחק מוצלח".

 

כריס צ'אנג, יוצר המשחק. בעקבות חתולו הפרטי כריס צ'אנג, יוצר המשחק. בעקבות חתולו הפרטי

 

בלי דם וכלי נשק

 

גרסת האב־טיפוס של המשחק נוצרה במהלך מרתון פיתוח שבו התבקשו המשתתפים ליצור משחק מאפס במהלך שבוע אחד בלבד. האתגר התכנותי הגדול ביותר, לפי צ'אנג, היה המערכת שיוצרת חדרים המסודרים במבנה אקראי חדש בכל פעם שנכנסים למשחק. "זו היתה משימה לא פשוטה לשחזר את התנועות האופייניות לחתולים באופן אמין - מהירות הריצה וגובה הניתור שלהם חריגים לעומת מה שנפוץ במשחקי יריות בגוף ראשון, ונדרשו ניסיונות רבים עד שזה הרגיש נכון".

 

אחת הסיבות לעניין שהמשחק מעורר (הוא נמכר עד כה בכמה אלפי יחידות, ללא הפצה מסודרת או תמיכה של חברת משחקים גדולה) הוא תוכנו הלא מאוד מקובל בז'אנר - ללא אלימות, דם וכלי נשק, דבר שהופך אותו לנגיש לטווח רחב יותר של אנשים במגוון גילאים. "כמה אנשים שלחו לי תמונות של החתולים שלהם שהלכו לעולמם וביקשו שאשלב אותם במשחק. האפשרות להשתמש במה שיצרתי כדי לספק להם סוג מיוחד של הנצחה לחיית המחמד האהובה עליהם היתה מאוד מרגשת".

x