$
פנאי

רשת של שיק

בוטיק היוקרה המקוון Net-a-Porter ינסה לנער שוב את עולם האופנה בעזרת רשת חברתית חדשה ולוהטת שתושק מחר ותשלב הצצה לחברים וקניות

תמרה וולמן 09:11 12.05.15

 

כמו שזה נראה כרגע, בוטיק האופנה המקוון Net-a-Porter בדרך להשתלט על עולם האופנה. אחרי שבמרץ השנה טלטל אתר מותגי היוקרה את התעשייה כשהכריז על איחוד כוחות עם אתר האאוטלט לאופנת יוקרה Yoox, מהלך שאמור להוביל להכנסות משולבות של 1.3 מיליארד ליש"ט בשנה - בשבוע שעבר הנחיתו קברניטי נט־א־פורטה פצצה נוספת כשהכריזו שמחר, 13 במאי, ישיקו רשת חברתית חדשה שתיקרא The Net Set.

 

כמו ברוב הרשתות החברתיות, גם כאן יוכלו המשתמשים לשתף תמונות, להגיב, לעקוב ולקבל עדכונים חמים על טרנדים לוהטים - אבל כל אלו יגיעו עם בונוס קטן. בלבה של הרשת החברתית החדשה, שמיועדת לסמארטפונים וטאבלטים, תעמוד טכנולוגיה מתקדמת לזיהוי תמונות שתוכל להציע למשתמשים פריטים זהים או דומים לאלו המופיעים בתמונות, לקנייה מיידית בנט־א־פורטה. כך האתר, שהוקם בשנת 2000 בידי עיתונאית האופנה לשעבר נטלי מאסנה (Massenet), ינסה לכבוש טריטוריה חדשה ומשמעותית בתעשיית האופנה.

 

 

בין גלישה למכירות

 

גם אם זה נשמע מעט מוכר, בהנחה שהכל יעבוד חלק, לנט־א־פורטה תהיה כאן דריסת רגל בנקודה שאליה נושאים קמעונאי אופנה רבים את עיניהם, זו שבה תנועת הגולשים והאינטראקציה איתם הופכות למכירות של ממש. לאורך השנים ניסו רבים להגיע לנקודה הזאת, אך התקשו ביצירת הקשר בין תמונות שמעלים המשתמשים לבין המוצרים. אמנם רק השבוע הוכרז כי אל שירות הקניות המקוון LikeToKnow.It (שמאפשר למותגים ומשתמשים להפוך את חשבונות האינסטגרם שלהם לפלטפורמות קנייה) הצטרפו שמות כמו אסוס ואורבן אאוטפיטרס, אולם גם שם - כמו ברוב הטכנולוגיות שפותחו עד כה - מדובר בתהליך מסורבל מעט. בהתחשב בכך שכ־70% מהצרכנים נוטשים את הפריטים שהם מוסיפים לעגלות הקנייה הווירטואליות שלהם איפשהו במהלך הדרך, אין ספק שתהליכים סבוכים הם לרועץ לקמעונאים.

 

הרשת החברתית של נט־א־פורטה עוקפת בדיוק את המכשול הזה. הקונה לא מופנה לאתר אחר או ללינק שממתין לו בתיבת האימייל, אלא הכל קורה שם, בתוך האתר של נט־א־פורטה. גם אם פריט שסומן או פריט דומה לו לא קיימים באתר, קנייני האתר יקבלו נתונים על מידת הביקוש ויגיבו בהתאם.

 

עוקפים את הפורנו

 

זה כמה שנים שגלישה ברשתות חברתיות היא הפעילות המובילה באינטרנט, כזו שעקפה אפילו את הצפייה בפורנוגרפיה, וכ־50% ממנה מתרחשת בסמארטפונים ובטאבלטים. כשמצרפים את העובדה שצרכנים נוטים לרכוש פריטים שראו על משתמשים אחרים יותר מאשר כאלו שראו בפרסומות, וכי עוד ועוד צרכנים קונים אונליין - נראה שרשת חברתית משולבת קנייה המיועדת למכשירים ניידים היא הרעיון המושלם.

"צמיחת הרשתות החברתיות ובלוגי האופנה הוכיחה שנשים מסביב לעולם שואבות השראה זו מהסטייל ומהארון של זו", אמרה מאסנה במעמד ההכרזה על הרשת, "The Net Set תהיה לעולם המובייל של 2015 מה שנט־א־פורטה היה למחשבים הנייחים בשנת 2000".

x