מבחינה מנטלית
לקראת העונה האחרונה של סדרת המתח המשטרתית "המנטליסט" היוצר ברונו הלר מסביר למה הדמויות הראשיות היו חייבות להתאהב בסוף
מעטות הן הסדרות שמצליחות למשוך צופים באדיקות למשך כמה עונות ולא מאבדות כמה מיליונים בדרך בשל קו עלילה מופרך שנמשך כמו מסטיק. אחת מהן היא דרמת המתח המשטרתית "המנטליסט" (נו, טוב, אם נוציא מהמשוואה את סיפורו הבלתי נגמר של רד ג'ון), שעד כה, לאורך שש העונות שלה, שמרה על ממוצע מרשים של 10–12 מיליון צופים לפרק, מה שהופך אותה לאחת הסדרות הנצפות בארה"ב.
איך עושים את זה? העובדה שלתפקיד הראשי של פטריק ג'יין לוהק סיימון בקר, שחקן כריזמטי וחתיך במיוחד, לא מזיקה בכלל. גם יוצר הסדרה, ברונו הלר, מודע להשפעתו הגדולה של בייקר על הצלחתה. "הנכס הכי גדול שלנו מההתחלה היה סיימון והדמות שהוא יצר", אומר הלר בראיון טלפוני ל"כלכליסט", "הוא מגלם דמות שלא פועלת 'לפי הספר', והכנות והישירות שלו הן שהבליטו אותו על פני דמויות אחרות".

העונה השביעית והאחרונה של "המנטליסט" עלתה אתמול לשידור (22:45, yes Action), ודווקא לקראת מותה נראה שהסדרה מגיעה לשיאים חדשים, לפחות בתחום הרומנטי. בסיום העונה הקודמת התוודה ג'יין על אהבתו לליסבון (רובין טאני), וגם היא הודתה שהיא אוהבת אותו. בעונה החדשה היחסים ביניהם מתפתחים בשעה שהם מתאמצים לשמור אותם בסוד - כמובן ללא הצלחה. נוסף על כך, אל הצוות תצטרף חוקרת חדשה ושאפתנית (ג'וסי לורן). כמו ביתר העונות תעבוד חבורה על פענוח מקרי פשע שונים, כמו רצח של סוכן סמוי, ואילו ג'יין וליסבון ייסעו לביירות וינסו לתפוס את העבריינית אריקה פליו (מורנה בקארין, ג'סיקה ברודי מ"הומלנד"), שהצליחה לברוח מהם יותר מפעם אחת.
הקשר הרומנטי שנוצר בין שתי הדמויות הראשיות לקראת הסוף, מסביר הלר, היה בלתי נמנע. "לא עשינו את זה בשביל המעריצים", הוא מבהיר, "אף שהיה נחמד לראות כמה הם רצו את זה. ככל שהדמויות התפתחו האהבה האפלטונית הפכה להיות ברורה על המסך, והאהבה הרומנטית היתה חייבת להתפתח. זה היה מקרה קלאסי שבו הדמויות השתלטו על העלילה שלי. בעונות החמישית והשישית כבר היה ברור שאם לא ניקח אותן למקום הזה נרמה את הדמויות, ולא רק את הקהל".

מלבד "המנטליסט" הלר אחראי לסדרה שעלתה לאוויר בסוף 2014, "גותהאם". כרגע, לדבריו, אין לו תוכניות לסדרה נוספת והוא מתכוון להתמקד בה. הסדרה, שכבר חודשה לעונה שנייה, מגוללת את סיפורה של העיר של ברוס וויין, לאחר שהוריו נרצחו ולפני שהפך להיות גיבור־על.
"זה הסיפור של באטמן לפני שנהיה באטמן", מסביר הלר, "אחרי 'המנטליסט' לא רציתי לעשות עוד סיפור פשוט מבחינת הדמויות שבו. פטריק ג'יין הוא דמות שבאמת קיימת בעולם, ואנחנו אסירי תודה על שבע שנים, אבל 'גותהאם' היא סדרה על עיר שלמה, על ברוס וויין ועל כל הדמויות ביקום הזה. כשאתה נוסע לחופשה, אתה רוצה לנסוע למקום אחר, לא למקום שכבר היית בו".


