מעצב התכשיטים גיא גיל כהן: "זו חנות הממתקים שלי"
עוברי אורח שנקלעים לסטודיו של כהן בחיפוש אחר מקלט מהאזעקות מגלים בו עולם מופלא וצבעוני. עכשיו הוא מתחיל לספק גם באינטרנט קצת אסקפיזם
08:58
25.08.14
הסטודיו של גיא גיל כהן, הממוקם מתחת לחנותו ברחוב שינקין 34 בתל אביב, משמש בימים אלה מקלט לכל דורש. כמעט בכל פעם שנשמעת אזעקה ממהרים אל תוך חלל העבודה שלו הלקוחות מהחנות וגם עוברי אורח מזדמנים, שמוצאים את עצמם במרחב מוגן לא שגרתי: סטודיו צבעוני ועמוס באינספור חרוזים, צעצועים וחפצים צבעוניים - עולם שבו אסקפיזם אינו מילה גסה.
לפני שנתיים וקצת פתח כהן (38) את החנות "העולם המופלא של גיא גיל", ומאז הוא מציג בה את מעשה ידיו: אביזרי אופנה עמוסים בכל חפץ אפשרי, כל אחד מהם יחיד במינו. למרות הצבעוניות והגודש כהן טוען שהוא מאמין בפשטות: "התכשיטים שלי לא פשוטים? זה בעיני המתבונן. אני לא מתכנן ולא עושה סקיצות, אני אפילו לא חושב על מה שאני עומד ליצור. הייתי יכול לדבר על השראות מכאן ועד הודעה חדשה, אבל האמת היא שאני פשוט סוגר את דלת הסטודיו ועובד, כשאני מוקף בחומרים ובמוזיקה".

שרשרת שיצר גיא גיל כהן (289 שקל)צילום: עמית שעל
כהן, בעברו מעצב שיער ירושלמי, עבר לתל אביב לפני כחמש שנים ופתח עם אשתו קרן את "מרילין אהובתי", חנות לבגדים מיד שנייה. עם הזמן החל ליצור שרשראות צבעוניות, וכשאלה החלו להשתלט על זמנו ועל החנות הבין שהגיע הזמן לתת את הבמה לתכשיטים. "בהתחלה רציתי רק מקום פיזי שייתן במה לתכשיטים שלי", הוא אומר, "לא ידעתי שאהפוך להיות כל כך אהוד ואהוב על בנות שהפכו עם הזמן להיות לקוחות קבועות". הלקוחות הקבועות מדגמנות עבורו, והן שותפות פעילות להחלטות בנוגע לעיצוב הפריטים, ממליצות ומייעצות.
מרבית הפעילות מתקיימת בדף הפייסבוק השוקק שלו, וכך, ללא משרד פרסום, שירותי יח״צ או מנהלי מדיה חברתית יצר כהן קהילה שמתמקדת בתכשיטיו ומחזירה את הלקוחות פעם אחר פעם - לא דבר מובן מאליו כשכל פריט הוא One Piece, המחירים בינוניים ומעלה והעיצובים לא שגרתיים.

גיא גיל כהן מעצב תכשיטים. כל פריט הוא One Pieceצילום: עמית שעל
לא כולם אומרים "וואו"
בין התכשיטים שכהן מעצב אפשר למנות, למשל, טבעת אירוסים עם בלרינות מפלסטיק, שרשרת פרספקס עם דמויות של חייזרים צהובים או קשת לשיער ועליה חיות מפלסטיק. "אני חושב שהתכשיטים שלי נוגעים במקום אינטואיטיבי, ברגש. הם לא תכשיטים שכולם אומרים עליהם 'וואו', ושמעתי גם כאלה שאמרו 'זה לא לטעמי, זה בומבסטי מדי בשבילי, זה לא הסגנון שלי'. מצד שני, יש כאלה שרואים בחנות את חנות הממתקים או הצעצועים שלי", מספר כהן.
לפני כמה שבועות חנך כהן את אתר האינטרנט שלו (guygil.com), שבאמצעותו הוא מוכר את עיצוביו ברחבי הארץ. "העסק שלי קטן, חנות בוטיק, אבל אני מוכר הרבה כי אני מחדש כל הזמן. אני מוכר מאות שרשראות במאות אלפי שקלים בשנה, ומתאים את עצמי לכל סיטואציה, לכל מזג אוויר ולכל תקופה", הוא אומר.

שרשרת שיצר גיא גיל כהן (289 שקל)צילום: עמית שעל
כשאני שואלת על ריבוי אביזרי הסטייטמנט בעולם האופנה הישראלי והדמיון המחשיד ביניהם, הוא דווקא מברך על התופעה: "גם אם נכנסתי לנישה שכבר קיימת ובועטת, זה עדיין תלוי מאוד במה שהלקוחה מחפשת ואם היא תמצא את זה אצלי".
שרשראות גם לקיר
במהלך ביקור בסטודיו מציג בפניי כהן בהתלהבות חרוזים חדשים שרכש, בצורת סוכריות חמוצות. עוד באותו יום הם הופכים לשרשרת שמוצגת מיד בחנות, ותמונה שלה מועלית לדף הפייסבוק כדי לעדכן את הלקוחות.
ביציאה מהחנות אני פוגשת לקוחה שמספרת כי רכשה הרבה פריטים בעיצובו של כהן: "חלק מהפריטים אני קונה כדי לתלות על הקיר, וכשיש לי יום קצת פחות טוב השרשראות עושות לי שמח".


