$
אלכוהול

מקום להגזמה

הבר החדש בלבוי הוא לונה פארק למבוגרים: וילונות קטיפה מגנים מהלחות התל־אביבית, הבעלים מסתובב עם עגלת תינוק מפעם והקוקטיילים תיאטרליים. סוף סוף יש לאן ללבוש את הבגדים הכי וואו בארון

גלי וולוצקי 08:5626.06.14
ריי היפה, בשמלה מנצנצת, מגישה לנו את הקוקטיילים. קוקטייל Not a Vasper מוגש בפלאסק כסוף, המעוצב כדג ומונח על תלולית מלח ים אטלנטי לצד זית וזסט לימון. המשקה, שמשלב וודקה, ג'ין, תה למון גראס ואנגוסטורה ביטרס, יבש ונפלא. Holy Water, שמורכב מתמצית מסטיקה, וודקה, סירופ איקליפטוס מתוצרת הבית, ליים טרי וורמוט יבש, מוגש ולצדו אצטרובל בוער המפיץ ניחוח מעושן.

הזוג בשולחן הסמוך לא מפסיק לחייך. היא בשמלה חושפת כתפיים בסגנון שנות הארבעים, ושניהם משמיעים קריאות התפעלות כשרי

י מגישה להם את Keep clean - קוקטייל המכיל ג'ין, מיץ לימון, מיץ אשכוליות טרי, נגיעה של אוזו ואוויר לבנדר, אשר מוגש באמבט קטן שבו שוחה ברווז מגומי.

 

נדמה שהמשקאות, האוכל ואפילו הלקוחות בבלבוי, הבר החדש של המיקסולוג אריאל לייזגולד ושותפו אבירן אבידן, משתתפים כולם בהצגה. אף שבחוץ, מעבר לווילונות הקטיפה העבים, אורבת הלחות התל־אביבית, כאן יש בועה אסקפיסטית שכולה ניו יורק בשנות החמישים. כשלייזגולד דוחף לעברנו עגלת תינוק עתיקה, שבתוכה בקבוקי משקה וכוסות אפרטיף על מצע קרח כתוש, ומחלק צ'ייסרים של אבסינת' לכל דורש - איש מהנוכחים כבר לא מרים גבה.

 

בלבוי, שנפתח אתמול להרצה, הוא לונה פארק למבוגרים. ההפתעות מתחילות כבר בקיר הכניסה המצופה נוצות, ממשיכות בהדומים דמויי ההיפופוטמים, באווירה האפלולית והמקאברית הכוללת פסקול מיוחד בשירותים ובכל מנה או קוקטייל שתזמינו. זה מלהיב, משעשע וללא ספק הופך את המקום ליעד מועדף לבליינדייטים: כאן לא יהיו שתיקות מביכות ורגעים מתים. המקום הוא בשורה גם לנשים שמחפשות מקום לאוורר בו את השמלה המוגזמת שתמיד נשארת בארון: כאן שום דבר לא נראה מוגזם מדי.

 

קוקטייל Not a Vasper. דג כסוף על מלח אטלנטי קוקטייל Not a Vasper. דג כסוף על מלח אטלנטי צילום: עמית שעל

 

הדומי היפופוטמים

 

"אנחנו מעודדים הגזמה", מודה גם לייזגולד (33), אף שגם הוא יודע שגימיקים הם לפעמים חרב פיפיות: "אני מנחה את הברמנים לא להמליץ במיוחד על הקוקטיילים האקסטרווגנטיים. אני יודע שבין כך יזמינו אותם, ולא רוצה להצטייר כמקום של גימיקים. יש כאן משקאות רציניים שעבדנו עליהם הרבה". הוא מנסה למנוע מהלקוחות לצלם את הקוקטיילים כדי לא להסגיר סודות מקצועיים. "אם לא נצליח, לפחות ננסה", הוא אומר, אבל כבר בערבי ההרצה הסגורים הוצפו חשבונות האינסטגרם והפייסבוק בתמונות ובדיווחים.

 

לייזגולד כבר 15 שנה בתחום, והספיק לברמן בברים הנחשבים בתל אביב: הוא היה בצוות ההקמה של המישמיש וטפאו, בירמן בסילון ובשושנה ג'ונסון, והקים וניהל את מערך המשקאות של רשת מוזס. הוא גם יועץ בתחום הברים, ובבעלותו חברת מיקסולוג'י ישראל שמייבאת מוצרים לברמנים. בשנה שעברה זכה באליפות העולם לברמנים מטעם פינלנדיה, ולפני שבועיים באליפות ישראל של איגוד הברמנים הישראלי. בקרוב ייצא לדרום אפריקה לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית.

 

את הבלבוי הקים עם אבידן, שותפו בבר הקוקטיילים 223, שנפתח לפני כשש שנים והיה הראשון מסוגו בתל אביב. למרות החלוציות, מהפכת הקוקטיילים לא נרשמה בתודעת הקהל על שמו של לייזגולד. "ב־223 יצרנו טרנד, וכאן אנחנו רוצים להרים את הרף", הוא אומר. "בחומרי הגלם, בלוק, בדרך שבה אנחנו רוצים לארח ולייצר חוויה טוטאלית".

 

אנשים בכלל רוצים קוקטיילים? אנחנו לא אומה של וודקה רד בול ובירה?

"מאוד. אני מכיר המון אנשים שבירה היא לא הדרינק שלהם. מרבית המשקאות שנמכרים ב־223 הם קוקטיילים".

 

אריאל לייזגולד. "המשקאות בארץ יקרים בטירוף". (למטה) קוקטייל Keep clean אריאל לייזגולד. "המשקאות בארץ יקרים בטירוף". (למטה) קוקטייל Keep clean צילום: עמית שעל

 

50 שקל לקוקטייל

 

בלבוי האפלולי ממוקם בקומת הקרקע של מלון הבוטיק ברדיצ'בסקי, עמוס בבקבוקי זכוכית ובהם עשרות רקיחות ומיצויים שאותם מכין לייזגולד בעצמו. השידוך בין ברים ומסעדות למלונות בוטיק תורם לכל הצדדים: המסעדה מרוויחה לוקיישן מושקע בשכר דירה נמוך והמלון מרוויח את ההייפ.

 

את תפריט האוכל בנה השף עידו גרעיני, העוסק בפרויקטים של עיצוב חוויית אכילה, כך שגם בצלחות יש הפתעות: גיוזה אווז מוגש על דשא של עירית, וצ'יפס קייל אפוי מוגש בקערית שבמרכזה ציפור לבנה מגבס. מחירי הקוקטיילים נעים סביב 50 שקל, בדומה למקומות אחרים בעיר. "המשקאות בארץ יקרים בטירוף, אבל אין לנו יכולת לגבות פחות", אומר לייזגולד.

 

למרות הלוק האפלולי, מתום תקופת ההרצה המקום יתפקד כמסעדה בכל שעות היום. "נפתח מ־8:00 לארוחות בוקר", מסביר לייזגולד, אבל מבטיח שהווילונות הכבדים, המסתירים את הרחוב, יישארו כך בכל שעות הפעילות. "לא משנה מתי אתה נכנס לכאן, התחושה היא שכאן It's always friday night".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x