$
פנאי

ממאדים ועד למשרד

פיתוח חדש של סטארט־אפ שבדי מאיים לשנות את עולם הגיימינג - מתקן דמוי רובה שמשתמש בטכנולוגיה של נאס"א והופך את הבית או המשרד לשדה קרב

נמרוד צוק 09:1116.04.14

לחברת 13th Lab, סטארט־אפ שבדי שפועל משטוקהולם, היה חזון שאפתני, אבל כזה שיעניין בעיקר גיקים, מתכנתים וחובבי טכנולוגיה: לקחת את הטכנולוגיה המכונה SLAM (ראשי תיבות של מיפוי ולוקליזציה סימולטנית), שמשמשת את הגשושיות הרובוטיות של נאס"א כדי "לראות" את פני השטח שסביבן ולנווט בו, ולאפשר לה לפעול על כל סמארטפון ממוצע. הפרויקט האחרון שלה, פלטפורמה לפיתוח משחקים בשם ריסקייפ (Rescape), לוקחת אותה לכיוון אחר לגמרי.

מקדימים את גוגל

 

הטכנולוגיה החדשה של 13th Lab יודעת לפענח את התמונה שנקלטת במצלמת הסמארטפון ולבנות ממנה במהירות מודל תלת־ממדי של הסביבה. פלטפורמת המשחקים של החברה משתמשת ביכולת הזו כדי להפוך את הבית או המשרד שלכם לשדה הקרב, ואת החברים לעבודה ליריבים הווירטואליים. כך, במקום לשבת מול המחשב או הפלייסטיישן, היא מציעה משהו פיזי הרבה יותר: להרכיב את הסמארטפון על מתקן דמוי רובה, להסתובב איתו במסדרונות ולממש את החלום הנצחי של כל עובד ממורמר - לפגוע לבוס ישר בין העיניים.

 

 

ממייסדי החברה פיטר אייבמרק: "המערכת יודעת לעקוב אחר חפצים שזזו ולעדכן את המפה אוטומטית" ממייסדי החברה פיטר אייבמרק: "המערכת יודעת לעקוב אחר חפצים שזזו ולעדכן את המפה אוטומטית"

 

"ניסינו את הטכנולוגיה בהיקף מצומצם, כמו במשחק Ball Invasion שהוצאנו ב־2011, אבל הבנו שכדי להפוך אותה למשהו מעניין באמת אנחנו חייבים לקחת אותה לשלב הבא", מספר ל"כלכליסט" פיטר אייבמרק, ממייסדי החברה ואחד מששת עובדיה. "אפשר להשתמש בה ליישומים רציניים כמו מיפוי, ניווט או שיפור הדיוק של מערכות GPS. אבל אנחנו רצינו משהו שיהיה מצד אחד כיפי, ומצד שני מוצר שבו תהיה לנו שליטה מלאה, אז החלטנו ללכת לכיוון של גיימינג".

 

חובבי המשחקים זכו בחודשים האחרונים להרבה חידושים משמעותיים, כמו ה־Xbox One, הפלייסטיישן 4 וקסדת המציאות המדומה של חברת אוקולוס, שנקנתה על ידי פייסבוק בסכום עתק. ריסקייפ מצטרפת למגמה עם טכנולוגיה ראשונה שעושה נסיון רציני להפוך את העולם האמיתי לסביבת משחק באמצעות טלפון סלולרי. גם גוגל עובדת בימים אלה על פרויקט דומה - הטנגו, טלפון אנדרואיד שמצויד בחיישנים מיוחדים.

 

דיוק הולך ומשתפר

 

לריסקייפ יש כבר אב־טיפוס מתפקד, ובחודש שעבר העלתה החברה פרויקט קיקסטארטר בהיקף של 150 אלף דולר שנועד בעיקר לייצר סביבו עניין בקהילת המפתחים. בחברה מתכוונים להתמקד בייצור סביבת הפיתוח ומוצר החומרה הנלווה, ולהשאיר את פיתוח התכנים עצמם ליצרניות משחקים שיעבדו איתם. לטענת אייבמרק, יש כבר התעניינות מצד כמה חברות גדולות בענף, כאשר מי שירכוש את המוצר יקבל לפחות משחק אחד שהם פיתחו בעצמם, בשם Office Defender - משחק יריות פשוט שהופך את חלל המשרד לשדה הקרב. את עיקר ההכנסה הם מתכוונים לייצר באמצעות מכירת הבקר, שמשלב תושבת לטלפון, מסגרת דמוית רובה, כפתורי שליטה ועדשה רחבה מיוחדת שאמורה לשפר את מיפוי המרחב.

 

"אנחנו נתקלים בלא מעט בעיות בדרך, למשל בהסבה של התוכנה למכשירי אנדרואיד שדורשת התאמה להרבה מכשירים שונים, או במשחקים שדורשים הדבקה של אלמנטים וירטואליים בתוך הסביבה הפיזית. צריך לעשות את זה בצורה מאוד מדויקת והטכנולוגיה עדיין לא שם", אומר אייבמרק.

 

גם במישור של תכנון המשחקים, הרעיון מאחורי ריסקייפ מציב אתגרים חדשים - למשל מה קורה כאשר דמות במשחק, שמולבשת על גופו של אדם אמיתי, נפגעת ואמורה למות. "זה משהו שיוצרי המשחקים יצטרכו לפתור", הוא אומר.

 

בעיה אחרת היא רהיטים או אלמנטים אחרים בחלל שעשויים להיות מוזזים במהלך המשחק. "לפני שמתחילים לשחק, המערכת דורשת מאחד השחקנים להסתובב במשך כמה דקות בסביבה כדי לבצע מיפוי ראשוני. השחקנים האחרים יקבלו דרך הרשת את המודל שנוצר, שיישמר גם למשחקים הבאים, ובכל משחק רמת הדיוק של המפה תשתפר. המערכת יודעת לעקוב אחר חפצים שזזו ולעדכן את המפה אוטומטית", הוא מסביר.

 

גרסה ראשונה של המערכת, שמותאמת בשלב זה לאייפון 5 ומעלה בלבד, צפויה להיות זמינה לקהל הרחב בספטמבר הקרוב ולעלות 39 דולר ומעלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x