$
אופנה

"ריק אוונס, אבל בפחות"

רימה רומנו, זוכת תחרות המעצב הבא של שבוע האופנה בתל אביב, פותחת חנות, משיקה קולקציה ולא מתכחשת לדמיון של בגדיה לאלה של מעצב־העל האמריקאי

תמרה וולמן 09:2608.04.14

מרבית הביקורות שליוו את השקת הקולקציה הראשונה של רימה רומנו בנובמבר האחרון היו דומות — זו קולקציה שונה, מסקרנת ועשויה היטב, אבל לא חפה מ"ציטוטים עיצוביים". השם שחזר ועלה בהקשר זה הוא של המעצב האמריקאי ריק אוונס. "בביקורות שנכתבו היה משהו צפוי ומובן מאליו, מאחר שריק אוונס מייצג את הסגנון האפל־מינימליסטי, אבל כמו הרבה שמות אחרים שהוזכרו בכתבות, גם הוא מסחרי מאוד כיום", אומרת רומנו. כשאני שואלת אם משהו בביקורות האלה נגע בה היא משיבה: "לא, כי זו אני. אני חיה את הסגנון הזה".

 

בחודש שעבר זכתה רומנו בתחרות "Upcoming Designers", שנערכה במסגרת שבוע האופנה גינדי תל אביב, והשבוע היא משיקה את קולקציית הקיץ שלה. זו כוללת 25 דגמים (מ־300 שקל לגופייה ועד 2,500 שקל לפריט משולב עור) וממשיכה בסגנון הניאו־גותי, הקודר, הנזירי והמאופק שלה ובצבעוניות שמתבססת העונה על שחור, אפור־ירקרק, לבן ופריטים בודדים בבורדו. כמו בעונה הקודמת, גם הפעם נתפרו מרבית הפריטים מבדים שמייצר אוונס.

 

אותה השפה

 

בראיון שנערך בסטודיו המרשים של רומנו בדרום תל אביב, שיוסב השבוע לחנות (ידידה פרנקל 72), השתתפה גם בת זוגה ציפי רומנו, אשת יחסי ציבור ותיקה, שרימה נישאה לה בשנה שעברה בחתונה מתוקשרת. ציפי, מספרות השתיים, היא שהפכה את השאיפות של רימה לממש: "רימה עושה משהו שחסר פה, וזה ניכר במכירות", אומרת ציפי. על הטענות באשר לדמיון למעצבים זרים היא אומרת: "זה דומה רק משום שזו אותה השפה. שום מעצב ישראלי אחר לא מציע כיום את הכיוון הזה, ואנחנו מציעות את הקטגוריה של ריק אוונס מבדים של ריק אוונס אבל בפחות כסף".

 

מהקולקציה החדשה. סגנון ניאו-גותי מהקולקציה החדשה. סגנון ניאו-גותי צילום: ז'אן כהן

 

במשך שבע שנים עבדה רימה כדיילת אוויר במטוסים פרטיים וליוותה אנשי עסקים במסעותיהם בעולם. לדבריה, החשיפה לעולם הגדול היא שעוררה בה את המשיכה לאופנה. "מסלול החיים הוא ה'שנקר' שלי", היא אומרת. בעבודה על הקולקציה הראשונה שיתפה פעולה עם המעצב נתיב יוחאי מאור, שהביא למשוואה ידע טכני רב, אך כדבריה היה זה שיתוף פעולה חד־פעמי שבמהלכו התמקדה בלימוד הדברים שהיא מיישמת כיום.

 

 רימה רומנו, מעצבת בגדים רימה רומנו, מעצבת בגדים צילום: עמית שעל

 

יותר הארד קור

 

קפיצת המדרגה המשמעותית שעשתה מאז הקולקציה הראשונה היא בפענוח קהל היעד שלה: "אם עשיתי בקולקציה שימוש בקרעים, אני מביאה בחשבון שכבר יש לי גרעין לקוחות שבעבורו אעצב משהו מתון יותר". השתיים מודות כי על אף הסגנון המובהק הקהל הנישתי איננו קהל היעד של המותג. "מי שהפתיעו אותנו הן נשות העשירון העליון שלובשות רימה רומנו", מספרת ציפי. "לכאורה הסגנון משוגע, אבל בפועל הוא לביש מאוד. כשמיכאלה ברקו או סנדרה רינגלר לובשות את זה, זה נראה קלאסי ומעודן".

 

הקולקציה מיוצרת כולה בארץ, והשתיים מדווחות על הקושי לפעול כאן, הן מול הספקים והן מבחינת חוסר הפתיחות של הקהל לסגנון המסוים. "אם הייתי פועלת בחו"ל, הקולקציה היתה בוודאי יותר הארד קור", אומרת רימה. "בזכות קצת משמעת, קצת יצירתיות והרבה עבודה הפכתי למה שרציתי", אמר לאחרונה ריק אוונס. "אם אני יכול לעשות זאת, כל אחד יכול". ורימה, כך נראה, יכולה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x