$
פנאי

קיצור תולדות המייל

הסטארט־אפ Memeoirs רוצה להחזיר עטרה ליושנה ומציע להפוך את תכתובות המייל והפייסבוק לספר מודפס. "הרעיון הוא להשיב לתקשורת הבין־אישית את האינטימיות שהיתה בה", אומר פרד רוקה, אחד המייסדים

נמרוד צוק 09:08 01.04.14

 

הקינדל מחליף את הספרים המודפסים, עיתוני הנייר נסגרים לטובת מהדורות דיגיטליות ורובנו שכחנו מתי היתה הפעם האחרונה שבה שלחנו מכתב שנכתב על נייר אמיתי. ואולם, חברת הסטארט־אפ Memeoirs.com (מהמילה Meme, מם) מציעה רעיון הפוך: לקחת את תכתובות המייל או הפייסבוק שלכם ולהפוך אותן לספר מודפס וכרוך.

"אני והשותפים האחרים בחברה למדנו יחד באוניברסיטה בבלגיה, ולאחר מכן שמרנו על קשר באמצעות מיילים", מספר פרד רוקה (32), אחד מהמייסדים. "כשגילינו עד כמה הקשרים האלה משמעותיים עבורנו, הבנו שאפשר להפוך את זה לעסק".

 

הספר של Memories. אפשר לבחור סגנונות עיצוב
הספר של Memories. אפשר לבחור סגנונות עיצוב

 

לאחרונה זכו מקימי Memeoirs לתמיכה של תוכניות להאצת חברות סטארט־אפ בצ'ילה, טורונטו ואיטליה, כמו גם לשתי השקעות ראשונות - 300 אלף דולר מהוצאת הספרים האיטלקית פוזוני ומענק של 200 אלף יורו ממחוז טרנטו שבצפון איטליה.

 

השימוש ב־Memeoirs פשוט: נרשמים באמצעות חשבון הפייסבוק או הג'ימייל ובוחרים את אנשי הקשר שרוצים לכלול ואת טווח הזמן. האתר שואב את התכתובות, מסנן הודעות אדמיניסטרטיביות ומעמד אותן לפי סדר כרונולוגי. אפשר לבחור סגנונות עיצוב, לכתוב מבוא ולהוסיף תמונות לכריכה. הספר נשלח בדואר לכל יעד בעולם בכריכה רכה (40 יורו) או קשה (60 יורו).

 

ישנם מיזמים דומים, כמו אתר Walnuts, שיוצר ספר מסטטוסים ותמונות של המשתמש בפייסבוק, או Twournal, שהופך את הציוצים בטוויטר לספר, אבל Memeoirs הוא הראשון שעושה את זה מתקשורת בין־אישית. "אנחנו מעדיפים להתמקד ברעיון של להשיב לתקשורת הבין־אישית את האינטימיות שהיתה בה", אומר רוקה.

 

האתר כרגע לא תומך בטקסטים בשפות שלא נכתבות באותיות לטיניות, אבל רוקה אומר כי עד סוף השנה המערכת תותאם לכל השפות. "נוסיף אפשרות בחירה של הודעות ותמונות, סגנונות עיצוב וקבלה של הספר כ־e-book", הוא מבטיח.

 

רוקה אומר שהם מודעים לנזק האקולוגי של הדפסת נייר ומקפידים לרכוש נייר ממפעלים שעומדים בתקן שמבטיח נטיעת עץ כנגד כל אחד שנכרת.

 

x